Selasa, 6 Februari 2018

ADA KUNTUT KA? TAKDA KUNTUT?






ADA KUNTUT KA

TAKDA KUNTUT?

KAH KAH KAH 

KAH KAH KAH 

KAH KAH KAH

Ustaz kata Najib tak masuk makam Nabi SAW, ulama UMNO kata masuk

"Akan nampak dinding tinggi ditutupi kain hijau. Tingginya 6.5 meter. Ia tertutup selama-lamanya." - Pengerusi Pameran Al-Haramain, Syeikh Faiz al-Faiz

BANGI, 19 Jamadilawal 1439H, Isnin – Pendakwah bebas, Ustaz Abu Syafiq Al-Asy’ary berkata, dakwaan Perdana Menteri bahawa beliau memasuki makam Rasulullah SAW ketika mengadakan lawatan ke Arab Saudi, baru-baru ini, adalah tidak benar.
Merujuk Kitab Wafaul Wafa oleh Imam As-Samhudiy, beliau berkata, ada dua lapisan dinding yang menutupi makam Rasulullah SAW bersama Saidina Abu Bakar dan Saidina Umar, yang tiada pintu.
Dalam Facebooknya, Ustaz Abu Syafiq berkata, kawasan dalam makam Rasulullah SAW tidak pernah dimasuki oleh sesiapa pun sejak tahun 881 Hijrah sehingga kini.
“Maka dakwaan beliau (Najib) jelas tersasar. Dakwaan kedua beliau bahawa orang Islam yang memberi salam kepada Baginda Nabi dari Masjid Nabi di kawasan kebiasaan memberi salam itu adalah salamnya tidak sampai terus kepada Nabi, tetapi dirinya (Najib) yang memberi salam kepada Nabi sampai terus secara direct kepada Rasulullah SAW.
“Kenyataan tersebut bercanggah dengan Islam dan bercanggah dengan hadith Nabi yang menyatakan: “Sesiapa yang memberi salam kepadaku maka Allah akan kembalikan rohku dan aku menjawab salamnya”, Riwayat Abu Daud,” katanya.
Bagaimanapun, kenyataan itu disanggah Exco Pemuda UMNO, Dr Fathul Bari Mat Jahya yang mendakwa beliau melihat sendiri Najib masuk ke rumah Aisyah.
“Rumah Aisyah adalah tempat Nabi SAW dikebumikan. Maka umumnya itu dikira kawasan maqam,” katanya dalam Twitter beliau.

REST

MI KES

MI LOD

KAH KAH

------------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

nampak sgt ust abu ni takut dgn najib..nape ust abu ni tak ckp najib berbohong je? napa ckp najib tersasar? takut ke? kan elok ckp, najib berbohong mengenai masuk ke makam nabi..ataupun ust ni tak faham dan tak melalui pengalaman mistik haji najib, barangkali ketika najib di madinah, najib berhalusinasi mistik seolah masuk ke makam dan berjumpa nabi..err najib takut jumpa madey, macam ne najib berani jumpa nabi..apakah keadaan nabi itu seperti sediakala dan bukan seperti awetan mayat sultan2 mesir dlm keranda?benar dan tak mustahil najib adalah tetamu nabi..kalo najib the thief family bole masuk makam nabi, barangkali nabi juga sudi menerima lim kit siang sebagai tetamu..sapa tahu, dlm diam lks islam dlm hatinya..

Tanpa Nama berkata...

TAKIYAH lay.....

Tanpa Nama berkata...

Apalah masalah masuk tak masuk...ekeleh Sukahatilah dia..Masuk pun boleh, tak masuk pun boleh.. Masuklah berapa kali pun, bhg rembat merembat haritu boleh terampun dan lepas camtu je ke ?