Khamis, 29 Mac 2018

RAIS TERUS TIBAI NAJIB






SYABAS 

MAKIN BERANI

TIBAI NAJIB


Pemimpin Umno kini sombong, ‘kaki tak cecah bumi’, kata Rais

PEMIMPIN veteran Umno, Dr Rais Yatim meneruskan kritikannya terhadap parti itu, mengatakan pemimpinnya kini “sombong” dan mudah melenting apabila ditegur.

Dalam jawapan balas dalam surat terbukanya, Rais mengingatkan Annuar beliau merupakan individu yang menegur dan tidak berkecil hati sekiranya “ditegur dan dihempas pulas”.

“Sebenarnya semua hal yang di bangkitkan itu sudahpun saya sampaikan kepada Perdana Menteri Najib Razak dan Timbalan Perdana Menteri Ahmad Zahid Hamidi melalui saluran hormat, iaitu:

• Kenapa Jho Low (Low Taek Jho) harus disiasat demi maruah negara. Dia tak boleh lebih tinggi daripada Malaysia dan Umno. Perlakuan tutup buku sebelum disiasat tidak sejajar dengan Rukunegara dan semangat Perlembagaan.

• Jawapan kepada semua ungkitan antarabangsa dan domestik tentang 1MDB mesti dihurai dengan jelas.

• Rang Undang-undang Antiberita Tak Benar boleh jadi senjata makan tuan kemudian kerana dibuat secara tergesa-gesa tanpa penelitian mendalam darihal implikasi konflik hak dan perundangan. Bila sudah tak berkuasa nanti (barang dijauhi Allah), baru tahu langit dan bumi tinggi-rendah!

• Keutamaan keutuhan undang-undang wajib dipertahankan

• Budaya Tinggi dalam parti dan kerajaan wajib diberi penegasan utama.

• Perjuangan anti-rasuah mesti atas asas Perkara 8 Perlembagaan Persekutuan – patut dan adil kesaksamaannya,” katanya.

Rais dan Rafidah sebelum ini lantang mengkritik pentadbiran Najib terutamanya selepas kapal mewah The Equanimity yang dikaitkan dengan Jho Low dan skandal rasuah 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dirampas pihak berkuasa Indonesia atas permintaan Jabatan Kehakiman (DoJ) Amerika Syarikat.



 RAIS RAFIDAH

KINI BERSAMA

RAKYAT

BERKEMPEN

TANGKAP

JHO LOW

SABTU 14/04/18

JAM 2 PETANG

DI SOGO14/4/18

-----------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Taik jo lo ni seorg vvvvip. Tgk gambar yg tt paparkan. Dia bersama tok2 arab dan ______. Agaknya sebab itu dia begitu kebal.......di malaysia saja la!