Ahad, 16 September 2018

KE DALAM TONG SAMPAH SEJARAH






WOIT

TOWKAY MANA?

SUDAH CABUT KE?

Syarikat tiada duit bayar gaji, wartawan Utusan mahu lancar protes

WARTAWAN Utusan Malaysia mahu melancarkan protes hanya bertugas di pejabat  selepas pihak pengurusan Kumpulan Utusan Melayu Berhad dua kali gagal membayar gaji mengikut jadual, kata Kesatuan Wartawan Kebangsaan Malaysia cawangan syarikat itu (NUJ-Utusan).

Khamis lalu, NUJ Utusan diberitahu oleh pihak pengurusan bahawa syarikat sudah tidak ada wang yang cukup untuk membayar gaji kakitangannya.

Keadaan ini akan menyukarkan kakitangan untuk bekerja seperti biasa, termasuk hendak mengisi minyak pergi bertugas khasnya bagi wartawan dan jurugambar yang selalu bertugas di luar, kata ahli majlis kesatuan itu.


SEDIH SEDIH

AKHIRNYA

AKHBAR KIRI

DIAMBIL

POLITIK KANAN

KINI

DIHUMBANKAN

KE  DALAM

TONG SAMPAH

SEJARAH

KAH KAH KAH

-----------------------

3 ulasan:

DIDI KOTA BELUD berkata...

Dah 10 tahun tak baca utusan... Apa saiz suakabar ni aku lupa... Nasi lemak pun jarang dah aku nengok pakai... Meke pakai ketas cuklat... Agaknya takut kali tak laku nasi eh. ..akkakakakaka. .. Dah tak kena bayar. .
Duk dalam kelas le.. Membaca.... Kakakakkakakka

Tanpa Nama berkata...

TT, masalah Utusan Meloya ni mudah jer. Aku ada formula utk selesaikan. UMNO dan PAS dah mula cium2 dan peluk, aku cadangkan Utusan dan Harakah pun bergabung laa.. ko bayangkan ahi UMNO ada 3 juta dan ahli PAS ada hampir 2 juta orang. Perghh!! meletop meletop la sale diorang. Dicadangkan juga guna nama UTUSAN HARAKIRI, UTUKAH, UTUHARUBIRU, U-TONGSAMPAH atau apa2 la yg sesuai dan melambangkan gabungan melayu dan islam. Simple jerkan? Bijak tak aku?

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah...camne nk byr gaji, byr saman kt pemimpin PH je dh berjuta-juta...