Selasa, 30 Oktober 2018

ABAM TAK LEWAT





HUBAYA HUBAYA

ABAM NAK ROYAK


Saya tak salahi peraturan pilihan raya, Anwar jawab Bersih

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen  Anwar Ibrahim yakin tidak melakukan sebarang kesalahan dalam kempen pilihan raya kecil Port Dickson baru-baru ini.

Beliau bagaimanapun menyambut baik teguran Bersih 2.0 dan cuba menjelaskan penyertaannya dalam acara dan majlis yang ditimbulkan oleh badan pemantau pilihan raya itu.

“Saya dijemput hadir. Jadi saya taktau macam mana salah pula,” katanya kepada pemberita di perkarangan Parlimen hari ini.

Mengenai konsert percuma 2 hari anjuran Kelab Anwar Ibrahim (AIC), Pertubuhan Khidmat Kebajikan Masyarakat Madani dan Muafakat Anak Muda Port Dickson pada 5 dan 6 Oktober lalu, Anwar berkata dia tidak tahu mengapa penganjur tidak mengundang calon lain.

“Itu kena tanya penganjurlah. Kemudian isu jamuan. Saya pergi dijemput penduduk. Saya ingat minum teh sahaja tapi penganjur bagi makan jamuan. Saya makanlah,” katanya sambil menyenaraikan undang-undang lain yang dipenuhinya dalam 14 hari berkempen itu.

“Saya pergi majlis dengan masyarakat Cina dan ada 10-20 NGO taja makanan. Saya pergi. Tak sempat makan pun. Saya pergi 20 minit kemudian saya balik.”

Bersih 2.0 merekodkan 6 kes membabitkan Anwar dan 4 kes dilakukan calon PAS Lt (B) Mohd Nazari Mokhtar pada PRK Port Dickson.

Pengarah Eksekutif Jawatankuasa Pemandu Yap Swee Seng berkata, kesalahan dikesan hasil pemantauan pada hari pencalonan, sepanjang kempen pilihan raya, pengundian awal, hari mengundi dan proses pengundian.

Selain dakwaan berkenaan konsert, jamuan dan majlis makan, Bersih 2.0 dilapor mendakwa Pakatan Harapan menggunakan aset kerajaan dan acara pengurniaan anugerah kepada veteran tentera kerana Anwar satu-satunya calon yang diundang.

Anwar berkata pihaknya akan perhatikan penilaian Bersih 2.0 dan sedia berbincang mengenai memperketat peraturan-peraturan pilihan raya.

Beliau berkata Bersih 2.0 juga belum meminta penjelasannya.

“Dia bagi beberapa pemerhatian dan saya fikir patut kita teliti dan jawab dengan baik,” katanya.


WOIT

BERAPA KALI

ABAM PERLU 

CAKAP

ABAM TAK LEWAT

OPPS.. TAK LIWAT

AGONG PUN

ROYAK

ABAM TAK LEWAT

OPSS... TAK LIWAT

ABAM BERSIH

ABAM TAK TAHU

MINYAK WANGI TU

ABAM SUCI

ABAM WARAK

ABAM SELALU

JADI IMAM

ABAM LEBIH

BERSIH DARI

BERSIH

KAH KAH KAH


------------------

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Org nak jadi PM. Budak2 hitam cuba gagalkan. Kebetulan yg usaha gagalkan Anuar kulit hitam2 belaka. Hitam di luar hitam jg d dalam Semuga berjaya. Teringat lagu sepuluh bdk hitam. Last2 tak tinggal sorg pun. Suey sbb kencing tak basuh.

FOUR WIRE berkata...

Blog TT ni mcm web utusan malaysia atau mcm web majalah mangga sebab suka paparkan/kaitkan cerita liwat...🤣🤣🤣..
Nanti boleh hantar kursus di india untuk mantap kan lg penulisan liwat.

panglimo potaseh berkata...

Abam jgn cakap byk ..pergi cari 40 tempayan nanti kamu terliwat lagi ..opp maap ..terlewat. Cari video ..Ali Baba dgn 40 ekor penyamon ..belajar cara menempayankan penyamon.

abu berkata...

tt sakit hati kerana di lewat , beserta sembunyi sembunyi melewat . budaya haprak .

Tanpa Nama berkata...

Kak One oh Kak One.....mana jam OMEGA tuh oi Kak One.....

Ada! Jam tuh ada tapiiiiiiii.....Istana SEGAMBUT nih luas dan besar sangat kena pakai GPS nak cari barang.....yang hilang...hhmmm???

Tanpa Nama berkata...

Dah mcm blog penternak babi. Dulu sapa suruh korang jatuhkan najib? Kan dah meroyan.... Kih3