Ahad, 7 Oktober 2018

TOP KE BOTTOM ?







KAH KAH KAH

MAT SAIPOL

BUKA KESAH

KAH KAH KAH

Saiful mula ceramah di PD, bangkit kes Liwat II


SAIFUL Bukhari Azlan menyentuh isu dakwaan kes Liwat II buat kali pertama malam tadi dalam kempen Pilihan Raya Kecil Port Dickson yang masuk pertengahan kedua.

Dalam pertemuan di Kampung Teluk Pelanduk itu, beliau ditanya seorang penduduk sekiranya kes yang menyebabkan Anwar Ibrahim dipenjara benar-benar berlaku.

“Perkara itu benar-benar berlaku. Kalau tak berlaku, saya tak akan berdiri di sini,” dakwanya ketika berucap kepada beberapa belas orang yang hadir dalam pertemuan di taman perumahan rakyat itu. 

Tambahnya lagi, beliau juga sudah bersumpah mengenai kebenaran kes tersebut dan membuat laporan polis, sedangkan Anwar tidak bersumpah.


Walaupun Anwar diampunkan, ia juga bermakna bekas majikannya itu bersalah kerana pengampunan dibuat ke atas kesalahan, kata calon Bebas itu lagi.

Ketika ditanya selepas itu, Saiful berkata beliau akan mengadakan satu ceramah setiap malam sehingga ke malam terakhir sebelum hari pengundian.

Ini merupakan kali pertama Saiful membangkitkan dakwaan berkenaan dalam kempen pilihan raya kecil kali ini.

Pada hari penamaan calon seminggu lalu, Saiful yang muncul untuk mengemukakan borang penamannya berjanji untuk tidak membangkitkannya isu tersebut dalam kempen pilihan raya.


Dakwaan liwat yang didakwa berlaku pada 2008 itu menyebabkan Anwar diheret ke mahkamah dan seterusnya menjalani hukuman penjara selama lima tahun.

Beliau yang mendapat pengampunan penuh Yang di-Pertuan Agong pada 16 Mei lalu bertanding dalam pilihan raya kecil kali ini untuk membolehkannya menyertai semula Parlimen.

Anwar, 71, bakal menggantikan Dr Mahathir Mohamad, 93, sebagai perdana menteri sekiranya berjaya menang pilihan raya kecil ini.

Selain Saiful, Anwar ditentang bekas menteri besar Negeri Sembilan Isa Samad yang bertanding atas tiket Bebas dan juga calon PAS, Nazari Mokhtar.

Turut bertanding adalah tiga calon Bebas, Lau Seck Yan, Stevie Chan, dan Kan Chee Yuen.

Pada 12 September lepas, Danyal Balagopal Abdullah mengosongkan kerusi yang dimenanginya dalam Pilihan Raya Umum ke-14 untuk memberi laluan kepada Anwar bertanding dalam pilihan raya kecil.

Danyal yang meraih 36,225 undi menang dengan majoriti 17,710 undi mengalahkan calon Barisan Nasional V Mogan dari MIC dan calon PAS Mahfuz Roslan yang hanya dapat 6,594 undi. – 7 Oktober, 2018.


PERSOALAN

IALAH DAPATKAH

MAT SAIPOL UNDI

APAKAH ANWAR

AKAN DAPAT 

UNDI TOP

MANAKALA

 SAIFUL DAPAT

UNDI BOTTOM

KAH KAH KAH




----------------------

4 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Kalau tgk foto mrk salam ..tgn Abam Nuar lbh kecik dan lembut berbanding tgn Saipol yg tampak kasar ganas. Tu yg heran ..Saipol tak dapat pertahankan lobang taik nye yang sebesar lobang butang dari tusukan lanchow Nuar..

Tanpa Nama berkata...

saman fitnah lah..tak kan tok syeikh toron jubo orang .. tak mungkin. ini tipu ini tipu aku tak caya orang yang nak jadi pm toron jubo orang

tok syeikh kata kan ini fitnah.. tolong saman saipol

topdog kena dogie ngan bottomdog.. malu wei..

kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Saiful janji depan org ramai. Skrg dia mungkir janji. Sah saiful munafik. Tak boleh percaya cakap dia. Klu percaya ajaran islam la

Tanpa Nama berkata...

United Front dengan Saifol tidak digalakkan. Takut TT akan membontoti Saifol semasa hari mengundi. Maksudnya mengekor di belakang dan mengikut sampai terpaksa mengejar Mat Bontot.