Selasa, 18 Disember 2018

INI AYATNYA



AYAT 

TIDAK ADA PERBEZAAN BANGSA DI SISI ALLAH, YG MEMBEZAKAN ANTARA MEREKA ADALAH SIAPA YG BERIMAN DAN BERBUAT BAIK.-Sesungguhnya org2 yg BERIMAN( ISLAM) dan org2 YAHUDI, ORG2 NASARA DAN ORG2 SABIEN( agama2 millah zaman sblm datangnya Nabi Ibrahim a.s ), sesiapa yg beriman kpd adanya Tuhan dan hari akhirat, serta mengerjakan amal baik ( Soleh ), maka mereka akan mendapat ganjaran mereka dari Tuhan, dan tidak ada sebarang dukacita bagi mereka -( Al Baqarah ayat 62). 
Allah telah menciptakan manusia lelaki dan perempuan serta berbangsa2 utk manusia itu saling kenal mengenali, saling berkasih syg serta bersama2 hidup dibumi yg diciptakan Allah utk manusia menikmatinya dan menguruskanya sebagai khalifah di bumi ini. Perbezaan antara bangsa2 serta perbezaan antara lelaki dan perempuan itu adalah terletak pada nilai ketakwaan atau nilai kebaikan di dlm diri bagi seseorang itu bukanya terletak di warna kulit.Tidak Ada bezanya antara Melayu yg beragama Islam dgn Yahudi yg beragama nabi Musa on PENCERAHAN - SALAH BENDERA
Publish | Delete | Spam
budin hassan
on 12/18/18





-----------

2 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Entah ..kata ularmak ..biar pemimpin itu putar alam ..suka ngentot budak ..main jubor ..rasuah ..kroni ..suka Russia .. tapi Islam ..tu Yg penting berjiwa Islam ..tak mcm LGE.

Tanpa Nama berkata...

Ya, betul, Allah tak nilai seseorang ikut bangsa, jawatan atau saiz serban. Lihat saja kisah seorang pelacur Bani Israel yang memberikan seekor anjing yg kehausan minum dengan sepatunya. Wanita itu masuk syurga hanya kerana perkara kecil itu. Cerita sebetulnya seperti di dalam kitab tasawuf ialah selepas anjing itu diberi minum, anjing itu mendoakan kepada Allah agar memberi keampunan kpd wanita tersebut. Maka wanita itu kemudiannya insaf, bertaubat dan kuat beribadat sehinggalah ia meninggal dunia. Moralnya, jika Allah berkehendak, anjing yg hina itu juga akan memberi penyebab kpd seseorang masuk syurga.