Khamis, 13 Disember 2018

PENCERAHAN - SALAH BENDERA




PENCERAHAN
SETIAP HUJUNG MINGGU
DAH MASUK KE MINGGU KE EMPAT
WARGA PERANCHIS KELUAR BERDEMO
MEREKA MEMBERONTAK KERANA
MELAWAN KERAJAAN  PRESIDEN MACRON
YANG PRO KAPITALIS


MACRON MENGIKUT TELUNJUK MODAL
NAIKAN CUKAI
HAPSUKAN SUBSIDI
POTONG GAJI
KURANGKAN OVER TIME
 BUDAK SURUHAN KAUM PEMODAL
SEDANG TERKEPONG

PERANCHIS SEDANG
MENJADIKAN 
KAUM PEMODAL EROPAH TAKUT
PEMBERONTAKAN DI PERANCHIS 
MUNGKIN MEREBAK
KE SEPANYOL
KE ITALI
KE GERMAN

TETIBA
MUNCUL ISLAM
TETIBA MUNCUK
PENGGANAS ISLAM
TETIBA BERLAKU SERANGAN

INI NAMANYA
SALAH BENDERA
INI NAMANYA FALSE FLAG
INI RANCANGAN DAULAH TERPEDAM


Strasbourg shooting: French and German police hunt gunman

The 29-year-old, who authorities say was radicalised in prison, is still on the run

French and German police were continuing to hunt on Wednesday night for the gunman who killed three people and injured 13 others in an attack on Strasbourg’s Christmas market.

Suspect Chérif Chekatt is a hardened criminal who was on France’s national security list as a potential terror threat, the county’s authorities have admitted.

--------------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Q - The Plan To Save The World

https://youtu.be/3vw9N96E-aQ

Ya ke? Biar betul...Cerita dongeng kut...

Do you want to know?
Do you want to know how deep is the rabbit hole?
Are you ready to be awakened?
Red or Blue pill, the choice is your's - morpheus.

#TheGreatAwakening
#QAnon
#TheStormIsUponUs

Tanpa Nama berkata...

Dalam setiap isu besar, bila timbul je tetiba, kita mesti tanya. Nape tetiba? Jawapannye tetiba adalah antidote.

Unknown berkata...

Nasib baik theresa may semalat undi perchaya tidak semalam...on
Borris Johnson

Falsafah Hikmah Al Quran berkata...

TIDAK ADA PERBEZAAN BANGSA DI SISI ALLAH, YG MEMBEZAKAN ANTARA MEREKA ADALAH SIAPA YG BERIMAN DAN BERBUAT BAIK.

"Sesungguhnya org2 yg BERIMAN( ISLAM) dan org2 YAHUDI, ORG2 NASARA DAN ORG2 SABIEN( agama2 millah zaman sblm datangnya Nabi Ibrahim a.s ), sesiapa yg beriman kpd adanya Tuhan dan hari akhirat, serta mengerjakan amal baik ( Soleh ), maka mereka akan mendapat ganjaran mereka dari Tuhan, dan tidak ada sebarang dukacita bagi mereka "( Al Baqarah ayat 62).

Allah telah menciptakan manusia lelaki dan perempuan serta berbangsa2 utk manusia itu saling kenal mengenali, saling berkasih syg serta bersama2 hidup dibumi yg diciptakan Allah utk manusia menikmatinya dan menguruskanya sebagai khalifah di bumi ini.

Perbezaan antara bangsa2 serta perbezaan antara lelaki dan perempuan itu adalah terletak pada nilai ketakwaan atau nilai kebaikan di dlm diri bagi seseorang itu bukanya terletak di warna kulit.Tidak Ada bezanya antara Melayu yg beragama Islam dgn Yahudi yg beragama nabi Musa andaikan kedua2 mereka itu sama2 percaya adanya Tuhan dan percaya adanya hari akhirat maka andaikata mereka itu berbuat baik, maka perbuatan baik mereka itu juga akan dihitung oleh Allah serta mendapat ganjaran pahala disisi Allah.

Begitu juga andai bangsa Melayu itu berbuat jahat ,membunuh, curi harta anak yatim, curi harta rakyat, makan rasuah dan tidak percaya adanya Tuhan serta tidak meyakini akan adanya hari pembalasan, maka sama jualah juga mereka dgn bangsa YAHUDI, NASARA serta kaum2 agama SABIEN yg lain yg bersikap serta berperangai sedemikian, mereka tetap dihisab dan tetap akan menerima azab hukuman dari Allah. Tidak ada satu pengecualian pun terhadap bangsa Melayu yg beragama Islam itu andai mereka melakukan kezaliman dan kejahatan.

Perbezaan warna kulit dan kaum bukanlah perkara utama yg dinilai oleh Allah dan tiada satu bangsa pun dinilai lebih istimewa berbanding dgn bangsa yg lain kecuali adalah nilai ketakwaan serta nilai amalan baik di dlm kehidupan bangsa2 tersebut. Walaupun bani Israel telah diberi nikmat dan KEISTIMEWAAN kpd mereka berbanding dgn bangsa lain yg mana telah diceritakan dlm AL Quran, tetapi mereka telah diazab dan dihina oleh Allah kerana sifat kefanatikan dan kemegahan terhadap bangsa menyebabkan mereka kufur dan sombong serta tidak mahu menerima hakikat kebenaran. Mereka diazabkan dan dihina oleh Allah di atas sifat2 kemegahan mereka itu.

Kalaulah nilai bangsa itu dijadikan ukuran utk membezakan siapa yg lebih baik disisi Allah maka di sini ,Allah tidak bersikap adil kerana warna kulit dan bangsa itu bukanlah pilihan mutlak bagi setiap manusia itu kerana manusia tidak mempunyai kemampuan utk meminta dilahirkan dlm bangsa mana2 yg mereka kehendaki. Cuma manusia itu berkemampuan utk memilih cara hidup dan kepercayaan serta pegangan di dlm hati sanubari mereka dan berkemanpuan utk melakukan kebaikan serta amal Soleh di dlm kehidupan utk memberi manfaat kpd manusia umum. Melalui kemampuan inilah manusia itu diberi ganjaran pahala serta ganjaran syurga.