Rabu, 30 Januari 2019

TANPA JALANRAYA TAKDA PILIHANRAYA





TANPA JALANRAYA

TAKDA 

PILIHANRAYA
alkisahnya dulu pernah terbaca cendekiawan pelakar sejarah yang berhormat TT menulis  - Dalam Dunia Ketiga jika pilihan raya boleh mengubah apa-apa telah lama pilihan raya diharamkan ---- tt baik jadi calon next pru jelah tt. kau punya cakap pun tak berapa nak betul. sesuai lah jd yb. kahkahkah 
on CAKAP TAK SERUPA BIRKIN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 6:06 PM

htt






---------------------

5 ulasan:

Awanama berkata...

Dahulu ada satu orang tua bernama hussein.orang tua tu membebel Dan berleter sama saja mcm TT yg hampir tua ini.

buahkeranji berkata...

Baru kau tahu tt kaki spin? Kalau tak spin, tak larilah dia dari negara dulu.

Awanama berkata...


korang nie mcm baru beranak tah mana2 tah.. perit tau tak klu kepimpinan parti2 lama klu masih memerentah...

dalam berjuang nie, mesti la ada yg jd tukang bakar semangat... bukan buat fitnah, masing2 buat andaian awal utk forcasting... skang dah menang terkejut, ramai yg bahagia... tp yg ko ckp pasal spin da kenape.. ko seronok sangat ke, klu najib terus memerentah... ko tak nampak ke ku nan rembat tanah KL... ko tak rase ke kebodohan dalam kepimpinan dia org nie... cumeny skang nie, ko tengok minoriti yg dpt tpt... mcm2 dah kita rase skang nie...

so, kena pandai lah... tp bukan amno dgn pas la... bekas melayu lama buat mende... umno dgn pas dah rosak, serosak-rosaknya... lapang dada lah... bersatu dan amanah perlu difikirkan dgn waras utk dikuatkan oleh org melayu...

amik iktibar org cina dulu tahu yg MCA da rosak, dia org ramai2 lompat masuk dap... itu lah kumpulan yg berfikir, walaupun bukan semua cina dapat manfaat dari dap nie..

jangan sangat terikut2 emosi atau kehendak hari nie... pandang masa depan, gelak anak2 kita esok2... klu bapak2 atau mak2 hari ini masih duduk dalam parti yg rosak dgn ketamakan, rasuah, menyokong rasuah, belagak, menyamun, sombong mcm bagus... geram tul ak tengok muka tak tahu malu pemimpin melayu dulu yg dah rosakkan negara nie..

jgn sebabkan mereka pandai berkata2 hari ini & korang gelap mata dengan apa yg dia org dah buat... muhasabah balik...

Awanama berkata...

nasib baik kerjaan ameno buat jalan... kah kah kah

Awanama berkata...

ini bukan pembaca tegar tukar tiub ni..tt tak pernah kata mahu jd YB..kalo lu nak tgk yb ckp tak betul..lu tgk anwar..sblum istihar jd calon PD, anwar kata nak pelihara minoriti, nak jaga ekonomi..singgah disingapore anwar kata akan dtg bjumpa singapore kalo jd perdana menteri..kalo lu belajar ilmu semiotik tt, lu tau makna dan tanda..bila jd calon PD,anwar hentam minorti, super liberal malah bersih sendiri dtibai anwar..spr masih lembik..duit rakyat terpaksa digunkan gara2 nafsu seorg anwar..semua ciri2 itu tidak wujud pd tt..kalo benar tt dgr bisikan,ngapa kini menteri terbaik mula memberi tanda dan makna..tiada salah kalo masih mahu mneyerahkan nasib kpd pau singapore..ada 2 gamba..satu jantan satu betina..betina dah mati hancur..