Selasa, 19 Mac 2019

AWAS - PROJEK SAILANG MAT SONGEL






SOKONG

SATU  DUNIA

SOKONG

Mahkamah khas tumpu kes rasuah ditubuh tidak lama lagi, kata PM


PUTRAJAYA bercadang untuk menubuhkan mahkamah khas rasuah untuk menyelesaikan kes-kes yang masih tertangguh, kata Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad.

Beliau berkata undang-undang akan dipnda untuk mewujudkan mahkamah ini di semua peringkat kehakiman dan ia sebagai maklum balas terhadap gesaan masyarakat berhubung tindakan yang lambat dalam mendakwa tertuduh kes rasuah.

“Ia tidak akan menjejaskan mahkamah biasa kerana ia juga datang dari mahkamah biasa. Kami masih mengkaji kertas cadangan kerana biasaya terdapat tiga lapisan ke mahkamah.

“Kami mendapati bahawa perbicaraan rasuah dianggap sebagai perbicaraan biasa tanpa sebarang keutamaan yang diberikan kepada mereka,” kata Dr Mahathir kepada pemberita di Putrajaya selepas mempengerusikan jawatankuasa kabinet mengenai usaha membanteras rasuah.

“Kami tentu tidak mengganggu proses mahkamah, tetapi ini adalah perkara yang sangat serius dan orang bertanya di mana hukuman untuk jenayah tertentu yang dilakukan oleh individu tertentu.”

“Kami mahukan mahkamah khas adakah pendengaran (rasuah) secepat mungkin,” katanya dan menambah hakim akan “dilantik mengikut cara biasa”.

Kuasa pendakwaan akan kekal dengan Jabatan Peguam Negara, katanya berhubung sama ada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia akan diberi kuasa pendakwaan tambahan.

Mengenai sama ada undang-undang itu akan dipinda tahun ini, Dr Mahathir menjawab: “Kami cuba melakukannya secepat mungkin.”

“Kami faham bahawa mahkamah biasa sangat sibuk, kami memerlukan mahkamah khas kerana rakyat bertanya mengapa orang yang diketahui melakukan jenayah dilihat bebas, ini adalah sesuatu yang rakyat tidak suka,” katanya tanpa merujuk kepada mana-mana kes tertentu. – 19 Mac, 2019


AWAS

JAGA JAGA

MAT SONGEL

NAK BUAT

PROJEK SAILANG



---------------

7 ulasan:

azam berkata...

Memang soheh
TT dah jilat jubo atok.
Bila atok terang-terang berusaha tarik seramai mungkin MP UMNO lompat bersatu.
TT cakap atok bijak.
Bila DSAI tengah kumpulkan MP PKR kembali menyokong DSAI.
DAP & Amanah memang sokong DSAI.
TT cakap DSAI gelojoh, kaki sailang.

Tanpa Nama berkata...

Kahkähkah...yaaa...jom Putär dan terus putar lagi Madey...mari Buat Main Wayang Lagi dan Bodohkan lagi Melayu dan Rakyat Malaysia...dan Pukimak Najib Umno Babi dan PAS Biawak tak kan didakwa dan dimasukkan dalam Sungai Buluh sebab di sailang oleh Abam Nuar sajer yang jahat kaki berjubur..tapi hanya Madey sajer yang baik dan warak lagi alim suci wali joli...dan kaki putar alam suka buat main wayang politik..kahkahkah....lu memng genius laaa TT...

Tanpa Nama berkata...

Kahkahkah...kencing melayu lagi Madey kencingkan lagi....kahkahkah..berapa lama lagi nak tubuh Mahkamah Khas Rasuah?..takkan sampai PRU 15...kotttt?kahkahkah jom putar lagi..kasi pusing lagi sama Madey punya main wayang...kahkahkah..Ini semua salah Mat Songel..si kaki jubur tu...bila lagi kes liwat 3 nak didakwa..kahkahkah...putarr..lagiii..madey...sampai satu malaysia pening dan mabuk macam keling lepas minum todi...kahkahkah..tq TT...lu maha bijak lagi genius.

Tanpa Nama berkata...

Baru aku perasan, najib tak pernah troll madey. Ni mesti ada deal kat belakang. Dulu masa pru najib hari2 kutuk madey. Tup tup sekarang ni bagus jer tak tibai si tua tu. Soklan aku: bila nak sumbat najib dlm jel?

Tanpa Nama berkata...

negara ni banyak lagi kena belajar. malah jauh terkebelakang.
negara tak besar mana pun. semenanjung ni saiz kerala di india tu saja. tapi kena bazir duit cukai (duit kamu&aku) berpuluh2 juta belanja ke BPR, SPRM la ni ke mahkamah rasuah pula.

berapa puluh juta pula peruntukan untuk kendali kes, bayar hakim2 segala macam pegawai pendakwa itu ini. duit sebanyak itu kalau diguna untuk kebajikan keselamatan kesihatan pendidikan untuk sekelian terbanyak akan jauh lebih berfaedah

sejak 60tahun parti celaka tu memerintah dah berapa ratus billion rugi. tanpa rasa malu&hina masih mendabik dada mengaku pejuang melayu.

Tanpa Nama berkata...

https://www.sinarharian.com.my/article/19051/GLOBAL/Temui-baby-sharks-lepas-bah

Jerung naik ke darat. Tangkap jerung tak mustahil.

Tanpa Nama berkata...

Atok tongah boli maso tu... Buat acah2 nak buek mahkamah yg namonyo banteras rasuah...sampai maso bang non di cantasnyo skali lai... Padan muko semuoo...kahkahkahhh