Isnin, 25 Mac 2019

OOOPS .. TERGOLWK DOG







OOPS...
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

Putrajaya jangan khianat, kata Sultan Johor

SULTAN Ibrahim Sultan Iskandar dalam titah ucapan sempena hari keputeraan mengingatkan Putrajaya mengenai kontrak sosial yang dipersetujui semasa pembentukan negara di mana hak Melayu dan kuasa Raja-Raja Melayu tidak boleh dikurangkan.

“Keistimewaan sudah termaktub di dalam undang-undang dan mereka bertanggungjawab melindungi Islam dan orang Melayu.

“Sesiapa yang menyentuh kuasa-kuasa yang diberikan kepada Raja-Raja Melayu bukan sahaja melanggar undang-undang tetapi juga pengkhianat,” titahnya.



TERGOLEK DOG

KAH KAH KAH


-----------------------

5 ulasan:

Smart Pomen berkata...

Korang ni asik kutuk nurul je kan. Ntah2 korang try dia tak layan. Tu yang marah, kalau korang taknak sudah. Aku nak. Tapi dia je taknak kat aku....

panglimo potaseh berkata...

Hak Raja Melayu tak boleh di kurangan ia adalah kontrak ..langgar kontrak kira dhurhako ..masuk nurako. Kontrak tu apo ..kontrak Indon ko ..cino kontrak ko ..kapal korek ko ..kontrak air 3 sen ko. Leh tak Kito nenggok anak bulan poso.

Tanpa Nama berkata...

ini hebat..telah diberitakan dari sultan bahawasanya johor telah terlebih dahulu merdeka dari malaysia..dah merdeka maksudnya ada kerajaan sendiri, ada tentera sendiri, ada bank sendiri..apapunya turr kalo sesebuah negara yg sudah merdeka tp mengharapkan duit dari persekutuan tanah melayu?apapunya turr kalo negara je kaya tp bank sendiri pun takda..kepala bana apa yg menteri yeo menteri alam sekitar nak bersihkan sg kim kim kalo negara johor yg merdeka sepatutnya ada menteri tersendiri..talk is cheap ..keluar la dari malaysia, umno yg ditetaskan diistana johor juga sudah berkubur ditalkin parti syurga..

Tanpa Nama berkata...

Apasal rajagopal negara joho meloncat lain mcm jer? Ada apa2 ke? Apa kena mengena negara joho dgn pentadbiran negara malaysia di putrajaya? Jaga la negara sendiri, nak terbongkang tunggang terbalik pun lantak la. Ada aku kesah?

Unknown berkata...

Mana ada kontrak sosial..tak ada.. Kontrak sosial satu mitos ciptaan Abdullah Ahmad . Dan kontrak sosial ditelan bulat bulat oleh orang malas membaca