Selasa, 14 Mei 2019

HARI KE SEMBILAN






HARI KE 9

pagi tadi gua sudah bilang
hujan akan turun 
disebelah petang
betul tepat ramalan gua

jam 5 lebih hujan lebat sampai
tapi sabentar
bumi jadi sejuk dan enak

mak cik warung
pak cik cendul 
abang tebu
juga seang hati
hujan tak lama

kuala lumpur jadi cerrah
bazar ramadan makin sibuk

petang ini gua berbuka
masih lagi buah mangga
dan
gulai ikan
gua masih ada taramasalata

lada bawang puteh buah zaiton
telah gua rendam
dalam  minyak zaiton
tapi 
masih belum bersedia
untuk santapan

opsss... 
gua ada kueh gelang
lebihan kelmarin
gua panaskan

selamat berbuka puasa






--------------------

2 ulasan:

azam berkata...

TT nampaknya aktiviti alam sekitar.
Kenapa tak berani sebut pasal lynas?
Tengah mendedak untuk modal melendir di jalan pudu ke?

Tanpa Nama berkata...

lu takyah ramal bro..google dah ramal utk sepanjang tahun sepanjang hari lagi..dah tau tarikh wukuf hariraya haji tak perlu teropong itu ini..