Isnin, 13 Mei 2019

LAGI BERITA PALSU










SEMUA FITNAH

JANGAN PERCAYA

MUSTAHIL

 TUAN HAJI

WAKIL TUHAN 

DIDUNIA

 TERRLIBAT  BUAT

KERJA JAHAT

INI FITNAH

DAP

Zaharudin pertegas ‘mendedak’ bukan kerja Presiden Pas

Selepas menyenaraikan lima ahli kumpulan yang digelar sebagai ‘kartel dedak’,  Tuan Haji Zaharudin Muhammad malam ini menegaskan ayah mentuanya, Presiden Pas Tuan Haji  Abdul Hadi Awang tidak terlibat dalam aktiviti ‘mendedak’ itu.

Bahkan, Zaharudin menyebut nama seorang anggota Ahli Jawatankuasa Dewan Pemuda Pas Pusat,  Tuan Haji Nurul Islam Mohamed Yusoff berhubung isu penyebaran audio menjelang PRU-14.

Beliau berkata, serangannya sebelum ini terhadap Pengarah Pilihan Raya Dewan Pemuda Pas Pusat tersebut memandangkan   Tuan Haji Abdul Hadi tidak terlibat dengan projek ‘dedak’ itu.

Istilah ‘dedak” tersebut dipercayai merujuk kepada sejumlah wang yang diterima sekumpulan pimpinan Pas daripada pihak tertentu.

“Dulu saya pernah tembak terbuka  Tuan Haji Nurul Islam tentang road show dia bahawa mendedak tu projek presiden.

“Kronologinya bermula apabila saya dapat info risik dari sahabat parti seberang bahawa akan ada audio penting pecah dekat PRU(14), saya jangka yang Tuan Haji Nurul kempen ni ditrap oleh musuh, mungkin waktu dia call kempen sana dan kempen sini.

“Mungkin waktu dia bagi taklimat ada orang rakam. Jadi, saya tak tahu bentuk yang macamana.

Kebetulan kawan-kawan Penang dah dedah kempen dia waktu dia mesej seorang KP di Penang, jadi saya ambil peluang buat pengumuman dalam FB saya yang dakwaan Nurul itu salah,” tegasnya.

Bekas Ahli Jawatankuasa Pas Pusat tersebut berkata, tindakannya terhadap  Tuan Haji Nurul Islam itu sebagai persediaan awal berdepan dengan kemungkinan serangan Pakatan Harapan (PH) menjelang PRU-14.

“Tujuan saya bukan nak dedahkan apa yang Tuan Haji Nurul buat tapi backup awal dan matikan bahawa itu kerja individu, bukan parti.

“Buktinya saya dah lawan awal. Jadi bangkangan terbuka saya ni boleh jadi bukti bahawa mendedak ni bukan kerja tok guru,” ujarnya.

Pada ketika itu, jelas  Tuan Haji Zaharudin, misinya adalah menangani kemungkinan yang berlaku ekoran penyebaran audio yang dikaitkan dengan Nurul Islam.

“Waktu tu orang nak kata apapun peduli apa sebab misi saya ialah bimbang jangkaan yang bakal berlaku.

“Sekurang-kurangnya, itu bukti bahawa mendedak bukan kerja pimpinan.

Kartel waktu itu dah mula cucuk Tok Guru suruh hentikan FB saya,” dedahnya lagi.

22

JANGAN HINA

TUAN HAJI

HADI AWANG

SOSOK ALIM 

LAGI WARAK

MUSTAHIL 

MAKAN DEDAK

INI KERJA 

ZIONIS

SARAWAK REPOT

KAH KAH KAH

tuduh menuduh

sudah bermula

parti islam ke

parti melayu ke

pasal duit

semua sama

KAH KAH KAH






--------------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah wow terbaik din ayam. semlm din ayam dedahkan nama2 kartel dedak. geng teganu dah mula tibai geng kelate. mapoh mu nik beduh!! alhamdulillah masih ada lebai yg bermaruah dlm parti pas. martabat din ayam dah melonjak tinggi melangit! kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Bulan puasa bulan bazar Ramadan jgn tipula you all jgn ambil sumber dari samivellum ini semua semiotics ini berita tak beradas mengalas hadas hadas besar tuan tuan sedarlah Kembali ke tikar sejajah dgn segera.

Tanpa Nama berkata...

ermmm... geng teganu dan geng kelate dh berbalah. bila musuh berbalah kita wajib simbah minyak. lepas ni ramai lah banduan dapat belajar kitab dalam penjara sebab ramai lebai pas akan jadi banduan. amin

alfaberlian berkata...

Amin ya rabbal alamin