Isnin, 6 Mei 2019

PETANG ITU









PETANG ITU

pagi ini aku bangun
di wilayah yang bagitu asing
lalu aku berjalan
dilorong lorong belakang
 ingatan itu sampai lagi

 aku teringat dilorong inilah
tangan kau aku  pegang
lalu aku dakap 
dan aku sampaikan
 ciuman basah

esoknya
kau dan aku
 berjanji untuk jatuh cinta
lusanya 
kau dan aku
 berjanji
berjanji dan berjanji
dilorong ini
aku teringat  
secangkir air anggur merah
secawan kaseh yang tumpah

petang ini
mata aku mencari
demi zeus
aku mencari
dalam ribuan pejalan
yang melintasi lorong ini
jika 
kau disitu
maka aku akan katakan
cinta aku tak pernah luntur
walau pun
yang tinggal
 hanya  jejak jejak  kenangan
dan
yang tinggal hayan
bayang aku bersendirian
didalam kota
yang semakin asing
lalu
 aku capai kerpai bimbit
dan 
menjerit kuat
aku mahu pulang
kepada rindu
yang aku tinggalkan




-----------------

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tt, sedih la bila aku baca nukilan kau ni. aku cuba tafsir ya.. kau bercinta dengan pelacur kan? sebab tu kau selalu jumpa dia kat lorong2 belakang, kan? masa kau beri ciuman basah french kiss kat lorong belakang tu ada buat blowjob sekali ke? sabar la tt, mungkin cinta hati kau tu dah mati sebab hiv atau aids.


err.. ke ni semua drama.. labon seorang gagalis?

Nope berkata...

Ok. Ajarkan kpd kami wahyu2 zues yang boleh dimanfaatkan utk kehidupan pancaroba ini. Cerahkan kpd kami zikir2 yg boleh kami agongkan zues lebih dr agaongkan mael. Lg 1 nk tanya, helmet zeus tu produk keluaran tuhan zeus ke?

Tanpa Nama berkata...

biar benerrrr? kau tinggalkan awek tu ke? atau dia yg tinggalkan kau sebab kencing kau haring bau petai. kuat berangan la kau tt. btw, kau puasa tak? oh ya.. sakai tak wajib puasa. selamat berkelana tt. semoga bertemu raja petra kat uk sanun. boleh la korang tonggang arak sampai mabuk sambil bercerita kisah cinta silam.

dingdong berkata...

Jadah apa ni, dh jd blog jiwang pulak.. baik aku tonton drama kat tv..

Tanpa Nama berkata...

Ko berpuisi sambil melancap ke TT...pi balik la jilat atoklu...dapat dedak bole suntot blakang lorong..jgn blakang jubo mcm aljuburi

Quantum Metal Consultant berkata...

Kikikiki

Asrul Sani berkata...

Dalam kehidupan ini kita kena bertolak ansur. Berilah ruang dan jangan mencemoh. Kerana setiap orang akan melaluinya...iaitu hari tua. Bila sudah tua, kita pasti terkenang cerita lama, teringat kekasih-kekasih lama, kawan-kawan sekolah yang tak pernah diingati sejak 40 tahun lalu tiba-tiba datang ber reunion.

KITA AKAN KEMBALI KEPADA PENCIPTA JUGA NANTI tt...

Tanpa Nama berkata...

lek brader...

pak tt sedang dalam misi menyelam tu...