Jumaat, 16 Ogos 2019

AWAS CHINA MERAH








AWAS

CHINA

MERAH

China selar rakyat Malaysia sokong protes Hong Kong

RAKYAT Malaysia yang menyokong protes di Hong Kong tidak tahu perbezaan antara yang betul dan salah, kata pegawai kedutaan China.

Dalam laporan Oriental Daily, penasihat menteri Chen Chen dari Kedutaan China di Kuala Lumpur, mereka yang menyokong penunjuk perasaan di Hong Kong juga tidak tahu makna demokrasi sebenar.

Chen berkata demikian ketika memberi ucapan pada majlis memperingati mangsa Perang Dunia II di Kuala Lumpur.

Chen tidak menamakan kumpulan tertentu di Malaysia, tetapi Bersih 2.0 dan Suara Rakyat Malaysia (Suaram) pada Jun lalu mengeluarkan satu kenyataan bersama yang mengutuk tindakan polis Hong Kong terhadap penunjuk perasaan.


Ketua Pemuda DAP Howard Lee juga mengeluarkan kenyataan menyokong penunjuk perasaan berkenaan.

Protes di Hong Kong bermula dengan bantahan terhadap rang undang-undang antiekstradisi sejak Mac lalu.

Chen berkata menyokong penunjuk perasaan tidak akan membantu membaiki keadaan di Hong Kong dan menggesa rakyat Malaysia untuk melihat perkara itu secara objektif.

Beliau berkata, rakyat Malaysia sepatutnya menyokong pihak berkuasa Hong Kong untuk menamatkan keganasan.

“Penunjuk perasaan telah melampaui batas kebebasan bersuara dan perhimpunan aman serta menganggu kedaulatan undang-undang selain mengancam keselamatan orang awam dan harta benda,” katanya.

Malah katanya, Beijing tidak akan membenarkan demokrasi digunakan untuk mendapatkan kemerdekaan Hong Kong. – 15 Ogos, 2019.


HAK

ASASI

KITA

MEREKA

NAK

KAWAL
---------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

laa bro..yg sokong demonstrasi dihong kong itu adalah cina dap bro..cina bani pendatang, bani yang lain..pasal apa nak kisah..kita kena berwaspada kalo2 bani china2 bersatu dan menguasai alam melayu maka parang terbang selempang merah akan keluar dari bagan datok..apa kabar dato seri zahid kawan lu bro..

Tanpa Nama berkata...

pundek la ckp hak asasi.lagi pundek kalo berckp mengenai tiada paksaan dlm beragam.apakah persatuan dong tiada hak utk bersuara mengenai jawi?apakah dap tiada hak bersuara kritik pm? kata malaysia baru..oit..pelabur nak keuntungan maksima.pelabur nak kurangkan kos operasi kurang tenaga buruh..untuk itu, lebih baik pelabur melabour di vietnam,indonsia, india sb kos sana lebih murah.malaysia ada gaji minima.maknaya kos pelabor akan naik..diam2 kerajaan beri potongan cukai tinggi..asalkan kerajaan dpt duit dari pelabor..

Tanpa Nama berkata...

APQ BEZA HISHAM CIBAI MERAH dengan CEPAP MERAH? BEZANYA ADALAH HISHAM TT ADALAH CIBAI YANG DAH LAMA TAK MERASA CEPAP MERAH..HA HA HA.

Tanpa Nama berkata...

Hal asasi wak lu TT...lu jilat je la atok lu ngan al juburi...kang tak bayar duit sewa rumah lu....