Jumaat, 2 Ogos 2019

PERAS UGUT








CONTOH 

TERBAIK
INILAH CONTOH TERBAIK
DALAM KES PERAS UGUT
PEMIMPIN YANG BERMASALAH 
AKAN TERUS DI PERAS UGUT

INI HANYA  400 RINGGIT
PERAS UGUT
DARI YAHYA ISMAIL

BAGAIMANA PERAS UGUT
DARI CHINA MERAH
MUNGKIN MINTA
PELABUHAN TENTERA
DI SABAH

BAGAIMANA
PERAS UGUT DARI SINGAPURA
TERUS BAYAR 5 SEN HARGA AIR
SAMPAI KIAMAT

BAGAIMANA
PERAS UGUT DARI AMERIKA
MINTA BELI SENJATA AMERIKA
INILAH YANG TT
KATAKAN KUEH PAU

PAU PAU PAU


Yahya Ismail Ugut Terbit Buku Jika Tidak Bayar 400K


PETALING JAYA, Presiden PKR, DAnwar Ibrahim menyerahkan kepada polis untuk menyiasat ugutan yang diterima beliau dan mengambil tindakan sewajarnya terhadap penulis manuskrip buku bertajuk ‘Mengapa Anwar Tak Boleh Jadi PM’.

Ahli Parlimen Port Dickson itu turut mengesahkan beliau menerima ugutan dan diminta membayar RM400,000 jika enggan buku itu diterbitkan dan didedahkan kepada umum.

“Saya bagi polis habis siasat. Sebab dia (penulis) ugut kalau tak bayar RM400,000, dia ‘publish’ (terbitkan buku itu),” katanya ketika ditemui selepas menghadiri majlis Jamuan Malam Hari Raya anjuran Majlis Perniagaan Malaysia-India, di sini, malam ini.

Anwar berkata, laporan polis sudah dibuat oleh Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri PKR Kedah, Johari Abdul terhadap penulis berkenaan, yang dipercayai dibayar dan diupah untuk menghasilkan buku itu.

“Orang yang jadi penulis picisan ini dibayar, diupah dan (sudah tiba) masa untuk (penulis) diketahui oleh umum, disiasat dan diambil tindakan yang wajar,” katanya.

Sementara itu Johari, yang juga Ahli Parlimen Sungai Petani, berkata laporan polis dibuat hari ini terhadap penulis manuskrip buku itu kerana mengandungi fitnah dan tohmahan terhadap Anwar.

Bercakap dalam sidang media selepas Mesyuarat Biro Politik PKR, katanya, beliau menerima manuskrip buku yang ditulis oleh Yahaya Ismail pada 10 Jun lalu dan berpendapat tindakan itu amat tidak wajar serta bertentangan dengan prinsip kebebasan memberi pandangan.

NAJIB JUAL

TANAH KTM

TANJUNG PAGAR

KERANA  KES

ALTANTUYA

JANGAN LUPA

KENYATAAN  

LOKMAN ADAM

TENTANG  LAPORAN

POLIS

ANAK MUDA 

INDON

DI SINGAPURA

----------

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bodo bertingkek tingkek la si tt sakai ni. peras ugut tu mmg kerja penulis upahan macam kau. penulis upahan akan buat peras ugut bila duit dah nak habis. persoalannya pak sheikh ada tunduk ke pada ugutan tu? najib tunduk pada ugutan sebab tu tanah tergadai. sapa2 pun pun lepas ni boleh tulis cerita buruk pada madey, lepas tu suruh madey bayar 1 juta kalau taknak buku di publish.. kalau mcm tu dikira madey kena ugut atau tak? kau jgn malukan kaum sakai, kau nak bodek madey silakan tapi biar adil la bro. mana video gotu gotu anak ikan tu? takut ke nak publish?

Nole berkata...

Brader, kena pau tu biasa. Akan ada org cuba2 nak dpt wang banyak tanpa berjuang bersama kaum buruh. Tapi malangnya, tok sheikh tak layan, bahkan terus kasi lapor polis. Najib bodoh. Takut kena ugut. Skrg punya zaman, gua boleh byr disney utk videokan najib entot mickey mouse berlatar belakangkan burj kalifa. Fah fah fah kah!!!

azam berkata...

TT ni dah jadi hisham rais.
Video AA tak sampai 3 bulan dah keluar,
Video Pak sheikh bila nak keluar?
Orang tak percaya kisah pau engkau ni.
Dulu orang PeeH selalu cakap,
Lynas, pencemaran sungai dll kerana ada orang BN kena pau,
Sampai sekarang masih steady je beroperasi.

Hisyam puki berkata...

Sampah punya penulisan. Tanjung pagar land swap. Yh dibuat oleh pak lah. Pak lah swap dgn tnah di center singapore singapore utk dijadikan kedutaan malaysia. Ko yg banggang.

Tanpa Nama berkata...

Aku tak tahu lah tt ni dh jd bengap disebabkan makin tua atau dibayar supaya jadi bengap. Lebih dr kebiasaan ja pun bab pau mngepau ni. Tak ada apa yg spesial.Lainlah klu tiba2 mamat yahya ni bgthu 'Dsai bg saya 400000 untuk tak terbitkn pnulisan ' Hadoi.. Apa dh jd ni tt?

Tanpa Nama berkata...

Teori peras ugut sudah tak boleh pakai,pada masa hadapan melayu tak bolehlah salahkan bangsa lain, agama lain, ideologi lain dan negara lain bila sendiri asyik melayan nafsu diri sendiri.You asyik berbelanja sakan dedak kepada rakyat dan melayan anak tiri dengan filem prono, bini dengan berlian pink dan belanja jemaah menunaikan haji.suatu hari nanti segala kepincangan tidak akan berlaku jika melayu iti sendiri tidak melangkah pincang/sumbangApa yang berlaku sekarang yang ada kuasa dan bijak sentiasa membodohkan walaun/walauntit.kah kah kah

azam berkata...

Asyik citer pasal kuih pau je..
Dah lama tak dengar cerita pasal anak ikan?
Boleh tak sambung semula citer pasal anak ikan?

yeop_sepet berkata...

Dulu zmn abbasiyah khalifah harun al Rashid mampuih tggalkan 3 org anak yg berebut jwtn. Harun wasiatkan pd al amin yg gilerkan lubang kunyit ada male servant, ma'mun kidnap male servant aka anak ikan al amin jadikan tebusan utk ugut al amin dan berjaya amik alih kerusi sultan khalifah.reign al amin x tahan lama disbbkan al amin x thn ketagih kesedapan lubang kunyit male servant dan setuju serah kerusi pd ma'mun. Kalu bapak ikan OCD jadi pm aku rasa tahan sebulan je seblum kene ugut.

Tanpa Nama berkata...

kejap. kenapa TT asyik ulang post kena pau ni. duiiiiii
mahu tahu. keliling sudah tekan itu mat songel kaaaa

Makannasi berkata...

Kah...7x
Aku suka makan kuih pau... tapi aku lebih suka jemin dengan isham makan pau hadi....