Khamis, 5 Disember 2019

CILALAK UMNO







CILAKAK UMNO

SAPA TAK KENAL

JANTAN BETINA



Negara tak boleh dipimpin orang tak kenal jantan, betina, kata Tok Mat

KUALA LUMPUR: Malaysia tidak boleh dipimpin oleh pemimpin yang wibawa moralnya diragui walau sesaat, kata Timbalan Presiden Umno Mohamad Hasan, menegaskan pemikiran terhebat, kepetahan berpidato atau karisma luar biasa tidak boleh mengatasi moral dan akhlak.

Berucap kepada sekitar 3,000 perwakilan di perasmian perhimpunan agung Wanita, Pemuda dan Puteri parti Melayu terbesar itu di Pusat Dagangan Dunia Putra malam tadi, Mohamad berkata mereka melakukan perkara yang betul dan benar – untuk bangsa dan negara – apabila mengangkat pemimpin bermoral.

“Kambing pun kenal mana satu jantan dan betina,” katanya, dan menambah parti politik haruslah menampilkan pemimpin yang mempunyai pemikiran jernih dengan dipandu moral dan akhlak.

“Namun semenjak beberapa ketika kebelakangan ini, krisis moral dalam kepimpinan bangsa kita menjadi semakin membarah.”


ADAKAH  YANG

DIMAKSUDKAN

ANWAR IBRAHIM

PEMIMPIN ISLAM

YANG JUJUR

YANG WARAK

YANG BERIMAN

SELALU JADI

IMAM

CISSS

ABAM JADI

KAMBING KE?
KAH KAH KAH

-----------

2 ulasan:

Arymanchino berkata...

Korek..Korek..Korek..Tok Mat.Sy setuju Malaysia xblh d pimpin manusia yg suka msk pjntu belakang.Bagitu juga Malaysia xblh d pimpin berok2 bos ku penyamun..

I berkata...

Kalau nak cakap pasal moral... betulkan dulu ahli2 umbi yang bersepah2 tak bermoral... moral bukan hanya seks jantan dengan jantan... betina dengan betina... tapi jantan dengan betina pun salah jugak. namanya berzina... kalau tak akad nikah... bab moral pencuri wang rakyat kenapa tak sebut... bab menipu rakyat dan ubah penyata audit... tipu pendapatan TH dan jugak bermacam2 hal sapu duit TH..KWSP..KWAP...LTAT dsbnya tu bermoral sangat ke dan boleh pula jadi pemimpin lagi. CERMIN muka tu dulu sebelum mengata dan menghina orang... lauk dah cukup masin... tak perlu kau tambah garam...