Selasa, 18 Februari 2020

BETUL TERSEPIT



BETUL TERSEPIT

YANG TERSEPIT

NAJIB 


Peguam Rosmah dakwa saksi sudah tersepit dan mahu cari kambing hitam

KUALA LUMPUR – Saksi ke-6 perbicaraan kes rasuah isteri bekas Perdana Menteri,  Rosmah Mansor berhubung projek tenaga solar di sekolah luar bandar Sarawak ditempelak beberapa kali oleh peguam bela ketika pemeriksaan balas sebentar tadi.

Saksi, bekas Ketua Setiausaha (KSU) Kementerian Pendidikan  Dr Madinah Mohamad cuba kelihatan seperti tenang namun ada kalanya cuba untuk menjelaskan dengan lebih terperinci bagi jawapan ‘ya’ atau ‘tidak’.

Bagaimanapun sebelum sempat Madinah menjelaskan lebih lanjut, peguam bela, Akberdin Abdul Kader memotongnya berkali-kali dan berkata beliau tidak berminat untuk dengar penjelasan itu.

Akberdin beberapa kali pada perbicaraan yang masuk hari ke-8 ini mendakwa Madinah sebenarnya sudah ‘terperangkap’ sehingga terpaksa mencari kambing hitam bagi menutup kecuaian serta menyembunyikan agenda peribadinya dalam kes projek solar melibatkan nilai RM1.26 bilion itu.

Soal Akberdin, apakah sebenarnya niat serta pendirian Madinah sekiranya jika benar-benar tidak bersetuju dengan pelaksaan projek solar hybrid namun pada masa sama tidak ada usaha dari pihaknya untuk menasihati  Najib.


NAJIB TERSEPIT

KAH KAH KAH

LARI DAN PINDAH

TAK SANGGUP

TERSEPIT

OLEH BIK MAMA

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
--------

Tiada ulasan: