Isnin, 3 Februari 2020

ROSMAH JATUH SAKIT







JANGAN KETAWA

ROSMAH SAKIT

KAH KAH KAH

SAKIT APA?

KAH KAH KAH

SAKIT PECAH

SELAPUT DARA

Bicara kes rasuah ditangguh kerana Rosmah sakit

PERBICARAN kes rasuah Rosmah Mansor tengahari tadi ditangguh selepas peguamnya memaklumkan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang anak guamnya sakit dan diarahkan doktor untuk berehat.

Peguam kanan Jagjit Singh juga menyerahkan laporan perubatan tetapi memohon mahkamah tidak mendedahkan dan meneliti butirannya kerana “sangat memalukan untuk mendedahkan sakit seseorang”.

“ Rosmah tidak sihat. Kami sudah menyerahkan laporan perubatan bertarikh 2 Februari kepada Yang Arif,” kata Jagjit kepada Hakim Mohamed Zaini Mazlan.

Rosmah, 69, berdepan tiga pertuduhan rasuah mencecah ratusan juta ringgit melibatkan projek solar hibrid untuk membekalkan kuasa elektrik kepada 369 buah sekolah di pedalaman Sarawak.

Beliau didakwa bersubahat untuk menerima rasuah RM187.5 juta daripada Pengarah Urusan Jepak Holdings Sdn Bhd Saidi Abang Samsudin menerusi bekas pembantunya, Rizal Mansor.

Ketua Pendakwaan Gopal Sri Ram bagaimanapun membacakan laporan perubatan itu di mahkamah yang menyatakan Rosmah didiagnos dengan penyakit cervical spondylosis, osteoarthritis di kedua-dua lututnya dan chronic adrenal.

Gopal kemudian memberitahu beliau juga menderita sakit cervical spondylosis dan osteoarthritis.

Beliau mendakwa sijil cuti sakit (MC) adalah taktik Rosmah untuk mengelak hadir di mahkamah.

Gopal berkata MC tersebut tidak boleh diterima kerana tidak disahkan oleh doktor kerajaan, menambah yang keengganan Rosmah hadir perbicaraan adalah bukti beliau perlu ditahan dalam penjara sementara perbicaraan berlangsung.

“Kami anggap ini adalah cubaan saat-saat akhir untuk elak hadir mahkamah. Kami melihatnya sebagai tindakan berniat buruk.

“Satu-satunya masalahnya adalah, saya rasa, sakit kerana terlalu terdedah kepada publisiti dan kemewahan.

“Sehingga beliau diperiksa doktor kerajaan, kita tak boleh terima ini (laporan perubatan). Saya fikir keengganannya untuk hadir mahkamah, membolehkan beliau dipenjara kerana jika beliau dalam penjara, beliau berkemungkinan besar akan hadir (perbicaraan),” kata Gopal lagi. – 3 Februari, 2020.


OSTERATIS

ITU IALAH

SELAPUT DARA

KAH KAH KAH

TAK CAYA

SILA TANYA 

LEBAI GOOGLE

KAH KAH KAH


TAK SANGKA

MASIH TEBAL 

SELAPUT DAR

KAK ROS

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

----------

1 ulasan:

azam berkata...

Kau dah baca artikel Lokman Adam ke TT?
Lokman Adam marah Zahid ikut telunjuk atok untuk selamatkan dirinya, Najib & Rosmah.
Kau bencikan Najib & Rosmah.
Jika Najib & Rosmah selamat,
Abam sangkut.
Jika tak menjadi,
Abam jadi PM.
Kau kena pilih,
Najib & Rosmah tak kena penjara,
Atau Abam jadi PM.