Ahad, 15 Mac 2020

MORAL NI GAPO?







MORAL NI GAPO?

GOTU GOTU KE

SAJE TANYA

JANGAN MARAH

Selain liberal Anwar ditolak sebab moral – TSIS

KUALA LUMPUR – Dakwaan  Dr Mahathir Mohamad bahawa Anwar Ibrahim ditolak oleh orang-orang Melayu kerana falsafah ‘Liberal’ beliau adalah betul.

Malah, Terengganu Strategic & Integrity Institute (TSIS) mendakwa penolakan terhadap Anwar ini bukan hanya membabitkan orang-orang Melayu sahaja tetapi turut merentasi kaum, jantina dan peringkat umur.

Ia merupakan dapatan kaji selidik bebas yang dijalankan oleh TSIS pada 20 Februari lalu.

Kaji selidik TSIS bertajuk “Kaji Selidik Mengenai Situasi Politik Semasa Negara” itu membabitkan 1,451 orang responden di 222 Parlimen di seluruh negara, kata Ketua Pegawai Eksekutif TSIS, Dr Wan Mat Sulaiman.

”Bila ditanya kesetujuan mereka bahawa Anwar adalah pemimpin Pakatan Harapan yang paling sesuai untuk menggantikan tempat Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri, hanya 33% (479) yang bersetuju manakala 59% (856) tidak bersetuju.

”Daripada yang tidak bersetuju bahawa  Anwar paling sesuai menjadi Perdana Menteri ini, 33% (282) memberikan punca ketidaksetujuan mereka kepada ‘masalah moral’ berbanding 26% (223) kepada ‘terlalu Liberal’ dan 20% (171) kepada ‘tidak tegas’.

”Bila diselidiki lebih lanjut, didapati bahawa, bagi ramai responden yang ditemui, ‘masalah moral’ dan ‘tidak tegas’ yang dikatakan dihadapi oleh Anwar ini adalah berhubung-kait rapat dan turut berpunca daripada sikap ‘terlalu Liberal’ beliau,” katanya dalam satu kenyataan di sini.

Antara contoh yang diberikan ke atas sikap ‘terlalu Liberal’ ini adalah pengumuman Anwar seperti yang tersiar di dalam agensi berita Associated Press pada 17 Mei 2018 bahawa “dasar-dasar tindakan afirmatif untuk orang-orang Melayu mesti dihapuskan”.

Begitu juga dengan ucapan Anwar di London School of Economics pada 18 Mac 2010 bahawa beliau mempercayai hanya akidah tertentu mampu menyelamatkan manusia adalah sikap eksklusif dan mengatakan kepercayaan penganut agama lain salah adalah tidak betul.

Selain itu, kenyataan Anwar yang tersiar di dalam agensi berita Al-Jazeera pada 21 September 2018 bahawa undang-undang liwat adalah purba dan tidak adil kerana perlakuan itu hanya menjadi kesalahan jika ianya dipaparkan kepada khalayak.

Tambahnya, contoh lain yang diberikan ke atas sikap ‘terlalu Liberal’ ini adalah kenyataan Anwar yang tersiar di dalam agensi berita British Broadcasting Corporation pada 25 Ogos 2009 yang bersetuju bahawa Lina Joy perlu diberikan hak untuk menjadi seorang Kristian. – MalaysiaGazette



WOIT

TAK SANGKA 

ADA SATU

KAJIAN ILMIAH

KAH KAH KAH

INI BERAT

MAKIN BERAT

KAH KAH KAH

INI BUKTI 

GOTU GOTU ?

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


----------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

yang berat tu engkau isham rais.. orang lain dah slow down pasal DSAI,
orang dok kalut pasal covid, pasal klse, ringgit, Pn bla bla bla.
yang engkau tak abis2 dengan dsai? berat kes kau ni isham.
dah macam perempuan pulak kau ni.

Tanpa Nama berkata...

Kes LIWAT org kuat Muhiyidin camner? Dah tutup ka?

Tanpa Nama berkata...

Lu ni cunt fused la TT. Lu yg paling liberal mkn babi, tupai, kera, minum arak,entot buret brickfield pakai sarkot. Tp bila org lain yg lu kata liberal tu lu tak suka pulak. Lu liberal OK tp org lain tak leh. Nanti gua tanya Choam Norsky camne?