Rabu, 29 April 2020

CONTOHI PEMIM[IN ISLAM INI





INILAH CONTOH

PEMIMPIN ISLAM

JUJUR WARAK

ALIM  SYUMUL

SUCI BERJURUS

JADI IMAM

BACA KUTUBAH

KENAPA RAMAI

DESAK PEMIMPIN

ISLAM INI

BERUNDUR

SIAPA PUNYA

KERJA JAHAT?

HINA  FITNAH

PEMIMPIN ISLAM
 

Anwar serahkan pada Pakatan, PKR pilih penggantinya


TERPULANG kepada Pakatan Harapan (PH) dan PKR untuk memutuskan siapa akan ambil alih tempat Anwar Ibrahim, kata ketua umum dan presiden PKR itu, ketika semakin banyak yang mendesak beliau berundur untuk beri peluang kepada pemimpin lebih muda.

Anwar berkata beliau tidak akan menamakan penggantinya dan sebaliknya menyerahkan kepada parti untuk membuat keputusan, kerana beliau percaya pada proses demokrasi dan tidak mahu mengamalkan “budaya politik feudal”.

Beliau turut menafikan dakwaan yang beliau sedang mempersiapkan anak perempuannya yang juga naib presiden PKR Nurul Izzah, sebagai pengganti.

“Itu keputusan parti, bukan saya. Saya bukan jenis yang akan menentukan pengganti saya. Saya perlu benarkan pasukan bekerja bersama dan berkembang dari situ,” kata Anwar dalam temu bualnya dalam rancangan Breakfast Grille di radio BFM.

“Kita mewarisi sistem separuh autoritarian, feudal. Saya perlu mansuhkan ia. Jika kita benar-benar percaya pada agenda reformasi, kita mesti benarkan pemimpin lebih muda dapat peluang dalam parti untuk mereka bangkit dan cemerlang.

“Ia soal masa. Menjelang pemilihan parti akan datang, mereka akan putuskan.” – 29 April, 2020.

KAH KAH KAH 

TERGOLEK DOG

MAT CHUPA

KAMPONG GIBOI

KETAWA

KAH KAH KAH

PUKARK MUKARK

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Nama lain kepada pisang abam adalah butoh abam. Butoh la abam. Mesyuarat agong tahunan itu gunanya untok pilih pengganti lah butoh. Kalau dah kacau ugut guna samseng pukul tian chua guna semburit maha kunyit duduk sofa maka itu maksudnya butoh la abam tak mahu diganti.

panglimo potaseh berkata...

Tujuan tuboh PKR adalah utk membalot pisang Abam ..bila pisang Abam dah masak ..nak balot bijik apa lagi ..sama nasib S46 bila Ku Li ghoib dulu.