Isnin, 27 April 2020

SERAMBI MEKAH MAKIN BERAT




MUSTAHIL 

HARAM BERLAKU

DI SERAMBI MEKAH

DISANA SEMUA

HALAL TOYIBAN

WAL PURTAN

AL KONTOLAN

KAH KAH KAH




Perlombongan haram ketika PKP, Kelantan serah kepada polis

KERAJAAN Kelantan menyerahkan sepenuhnya kepada polis untuk mengambil sebarang tindakan berhubung isu perlombongan haram di Kampung Lawang, Tanah Merah membabitkan warga asing ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dikuatkuasakan pada masa ini.

Timbalan Menteri Besar, Mohd Amar Nik Abdullah berkata ketika ini hanya polis yang boleh bertindak kerana penguatkuasa Pejabat Tanah dan Galian (PTG) kini kebanyakannya terikat dengan PKP selain tidak menerima laporan berkaitan aktiviti perlombongan itu.

“Setakat ini, kita belum lagi menerima laporan (isu perlombongan haram) dan saya minta agar polis dapat mengambil tindakan sewajarnya jika benar berlaku,” katanya kepada pemberita di rumahnya di Panchor, hari ini.

Dua hari lepas, isu perlombongan itu mendapat perhatian selepas penduduk kampung yang mendapati air sungai tercemar melakukan pemerhatian dan mendapati kira-kira 30 orang dipercayai warga asing melakukan aktiviti perlombongan haram itu.

Mengulas perkara itu, Mohd Amar berkata, sebarang aktiviti melombong memang tidak dibenarkan sama sekali ketika ini apatah lagi jika ia melibatkan warga asing serta membabitkan perlombongan secara haram. – Bernama, 26 April, 2020.


PENDATANG 

HARAM BUAT

KERJA HARAM

MESTI  DARI

KOREA JEPUN

RUSIA JERMAN

NEGARA MAKAN

BABI

KAH KAH KAH

BANGLA INDON

ROHINGYA

TAK BUAT 

KERJA HARAM

KAH KAH KAH

TAPI PELIK

MUSTAHIL

PEMIMPIN ISLAM

YANG WARAK

JUJUR ALIAM

TAK TAHU HAL

MELOMBONG

KAH KAH KAH

LOMBONG BUKAN

PROJEK KECIK

RUNTUH RANTAH

BUMI

APAKAH  

PELOMBONG

HARAM INI PAKAI

 ILMU ARAB

BERNAMA FULUS

KAH KAH KAH

Tiada ulasan: