Selasa, 26 Mei 2020

BILA AMERIKA TIBAI CHINA



BILA AMERIKA

TIBAI CHINA

KITA WAJIB

AMBIL PELUANG


Tarik pelabur asing tinggalkan China, kata pakar ekonomi kepada Putrajaya

PAKAR ekonomi menggesa Putrajaya untuk lebih proaktif menarik pelaburan langsung asing (FDI) berbanding menunggu faktor yang tepat bagi menangani masalah ekonomi termasuk jangkaan kadar pengangguran yang tinggi ekoran pandemik Covid-19.

Mereka menjadikan Amerika Syarikat (AS) dan Jepun sebagai contoh kerana kedua-dua negara sudah menukar dasar untuk menarik pelaburan pembuatan yang menarik diri dari China kembali ke negara masing-masing.

Sejak Covid-19 mengganas, AS mengumumkan pelan menempatkan semula perniagaannya dari China manakala Jepun sedia melabur ke dalam syarikatnya yang beroperasi di Asia Tenggara sebagai sebahagian dasar penempatan semula operasi perniagaannya.

India juga turut melobi firma AS untuk membuka operasi perniagaan di subbenua.


SOKONG AMERIKA

TIBAI CHINA

SOKONG CHINA

TIBAI AMERTIKA

DUA DUA

MUSUH 

BIARKAN MEREKA

BERBUNUHAN

SELAMATKAN

TANAH MELAYU

4 ulasan:

Timloo berkata...

hahahahahaha........Hisham Rais.....Trump supporter who loves to put disinfectant in hisham Rais's arsehole........hahahahaha

Dream on.....cheebye hisham......1.4 billion people in China.....even Pakistan, all muslims also support China......hahahahahaha

Timloo berkata...

Madey also scared china........hahahahaha.......Najib Razak and his daddy must suck up to china......why? Hahahahaha

Tanpa Nama berkata...

Engkau dah mental ke tt? Bagi Jap sample negara Asia tenggara mana yang stabil tanpa dua kuasa ni?

panglimo potaseh berkata...

Sokong Amerika ..sokong China ..TaT, kita boley ke nyokong nogaro Kaper Arbe. Apo sa kito tak nyokong nogaro Arab ..nogaro Nabi, nogaro bapak segalo imam, jubah sorban burka, KONCHENG ONTA, darb ..mati sahid. Syria TaT kato akan jadi ibu nogaro dunio ..Arab akan tawan dunio ..tu yg agak aey skrg asik bolatih porang sesamo sendirik ..fuckbeer.