Rabu, 27 Mei 2020

KESAH AL-CHIEN







DARI ARKIB 13 MARCH 2019


KESAH AL- CHIEN

Pada suatu hari gua sedang minum  pagi di kedai kopi Cina.Bawah meja anjing sedang tidor lena.
Tiba2 seorang yang tak dikenali bertanya sapa kepada gua:

"Hello Mister Isham.Saya dengar awak manyak sayang sama anjing.Lu punya anjing baik ka? Ta tak gigit?"

Gua meletakkan chawan kopi  dari bibir dan senyum pada nya dan menjawab...

"Tidak Uncle. Anjing2 saya macham anak2 saya. Banyak sayang.Tidak gigit orang."

Lelaki itu terus menchangkong dan menggosok kepala anjing yang sedang tidor..Anjing itu bangun terkejut dan menyerang dan menggigit lelaki itu....sehingga rioh rendah. Pelanggan 2 turut membantu lelaki itu. Anjing itu terus dihalau.

Selepas 10 minit lelaki yang diserang anjing itu menengkeng gua. Dia marah...Tangan luka dan baju dah koyak rabak:

"Hai yaa Isham. Lu selalu bagi Fake News. Belita Parsu. Lu chakap lu punya anjeng manyak baik. Ta tak gigit!!!"Chib**i lu!!!

Gua terpaksa tenangkan lelaki tersebut:

"Uncle...gua ta tak kasi berita palsu. Gua punya anjing tak gigit!"

Lelaki itu terus menengkeng gua.

"Lu chakap ta tak git.Tengok ini ...tangan sudah bengkak kena gigit!"

Gua pun terus tenangkan lelaki tersebut...

"Betul Uncle .Gua punya anjing Ta Tak gigit. Itu bukan anjing gua. Anjing2 gua ada dekat rumah tidoo..."





KAH KAH KAH

TERGOLEK DOG

5 ULASAN:

Awanama berkata...
Hahaha, not original. It's bordering on fake. The origin is from Inspector Clouseau, The Pink Panther.
Awanama berkata...
Kah Kah Kah lawak gile seantero kahkah lamahai punya peguam pengabeh boreh.
Awanama berkata...
Hello Mister Isham...Gua dengar itu Madey manyak sayang sama anjing lu...sampai dia doggies lu punya anjing Ezi sampai tatak bole jalan...ooo....sebab lubang jubur anjing lu sudah jadi kecut....tapi tarak apa..maaa..nanti itu tua bangka Madey pukimak bole kasi dia punya lubang jubur tua kecut kasi sama lu mister Isham punya lanchau main masuk sama maaa....
Bada Badi berkata...
Hello kawan. Lu punya songkok tinggi sangat ka? Lu punya serban ketat sangat ka? Lu anti Madey, lu anti Isham sudah lah. Lu anti binatang anjing tak ada dosa lu pasal apa? Mak lu beranak lu ikut lubang jubor ke dulu? Apa pasal lu punya pemikiran sampah sangat?
Awanama berkata...
Kalau TT ahli PAS tegar mesti dah lama kongsi cerita Nabi berketurunan Yahudi yang membela anjing penggembala.

1 ulasan:

Timloo berkata...

Cheebye Hisham Rais la motherfucker! Cheebye Hisham wanna nick from pink panther scene. No wonder God punish palestinian......It's all fucking cheebye hisham fault

https://www.youtube.com/watch?v=SnXtuktNdlM