Ahad, 3 Mei 2020

PASCA KOBID DULU BERUBAH







PASCA KOBID

DUNIA TIDAK

SAPERTI DULU

SEMUA BERUBAH

Warren Buffett, pelabur Amerika yang kaya raya , telah menjual seluruh pegangan saham syarikatnya di empat syarikat penerbangan utama AS, memberi amaran bahawa "dunia telah berubah" untuk industri penerbangan kerana krisis koronavirus.

Kenyataan ini mewujudkan gelombang kejutan dalam bursa saham  yang pada ketika ini  sudah terpuruk oleh kejutan ekonomi. Buffett mengatakan wabak itu dapat memiliki berbagai kemungkinan yang "sangat luas".

Saham di seluruh dunia bersedia untuk minggu yang lebih sengit lagi kerana kes virus di seluruh dunia meningkat kepada 3.5 juta dan kematian hampir 250.000. Walaupun terdapat campur tangan bank pusat dan pemerintah yang besar, pasaran saham telah digegarkan oleh penyebaran berterusan Covid-19, kejatuhan harga minyak dan ancaman Donald Trump untuk mengembalikan perang dagang dengan China.

EKONOMI

RUTUH RANTAH

BERSEDIA 

APA SAJE

KEMUNGKINAN

PERANG PECAH?

1 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Dunia mungkin berubah ..tapi tidak pada Tanah Ayer ku ..Pudu, Kote Raya, Salayang tetap seperti dulu. P.Ramli telah lama meramalkan prihal ini. Dlm film nye Kanchan Tirana, Panglima Marogey berkata, Dah 15 tahun org kampong bayar DUIT KOPI sama aku ..mcmana aku nak BERENTI, kalau berenti tak makan lah aku.