Isnin, 1 Jun 2020

MADEY TIBAI PENCURI LAGI






NIAT NAK

BERSATU

TAPI JADI

TERBARAI

BILA SOKONG

PENYAMUN 


Bersatu akan hancur kerana kerjasama dengan pencuri, kata Dr Mahathir

BERSATU akan hancur apabila parti itu menerima presiden parti, Muhyiddin Yassin yang menjadi perdana menteri atas sokongan pencuri, kata Dr Mahathir Mohamad.

Bekas perdana menteri itu berkata demikian ketika mengingatkan ahli parti mengenai ikrar Bersatu untuk menjatuhkan Najib Razak dalam pilihan raya umum lalu, yang digelarnya pemimpin kloptokrat.

Bagaimanapun usaha itu juga akan hancur kerana Muhyiddin kini menjadi perdana menteri hasil sokongan golongan pencuri tersebut, katanya.

“Apabila menang presiden parti Bersatu rancang bersama parti yang kalah untuk keluar dari kerajaan Pakatan Harapan supaya jatuhlah kerajaan Pakatan Harapan.

“Dengan sokongan pemimpin pencuri, presiden Bersatu menjadi perdana menteri gabungan bersama parti yang kalah yang diberi nama Perikatan Nasional,” katanya.

Katanya, Bersatu akan hancur kerana mengabaikan janji kepada pengundi sewaktu berusaha menjatuhkan pemimpin kleptokrat tersebut.

“Sekarang sudah dapat (undi) lupakan sahaja. Dengan ini Bersatu akan hancur,” katanya yang menambah pengundi tidak lagi akan percaya kepada parti tersebut di masa hadapan.

Dr Mahathir seterusnya mempersoalkan sekiranya pemimpin lain dalam Bersatu dapat menerima tindakan itu.

“Apakah mereka sanggup menerima pencuri sebagai pemimpin? Okaylah – asal dapat nikmat.

“Apa jadi kepada ikrar dahulu untuk lawan dan jatuhkan pemimpin kleptokrat? Yang digelarkan sebagai pemimpin kleptokrat,” katanya.

Kenyataan itu timbul susulan desas-desus mengenai peralihan sokongan di kalangan beberapa ahli Dewan Rakyat yang didakwa menyebabkan Muhyiddin kini tidak mendapat majoriti di Parlimen.

Peralihan sokongan itu dikaitkan dengan pelucutan jawatan Dr Mahathir dan empat lagi ahli Parlimen yang juga pemimpin kanan Bersatu. – 1 Jun, 2020.


RUJUK KE ASAL

KEMBALI BERSAMA

KAWAN LAMA

SEMUA BERES

AMIN

3 ulasan:

Arymanchino berkata...

Mane lebih bahaya.Kerjasama dgn pencuri atau kerjasama dgn penyondol buntut.Dulu Tun Madey kata menyondol buntut tu keji tp sekarang dah putih bersih dan marah pula pd penyamun..Sebenarnya Madey ni kepala butoh juga.Cakap mcm keling paria Sbbkan dia rakyat huru hara..

Tanpa Nama berkata...

Si SAKA tua tu meratip nama Najib je setiap masa dan saat...

Esok lusa mati pun mengucap nama Najib...

Tanpa Nama berkata...

Apa makna berita ini? Kahkahkah langkah sheraton dah pincang. Sakai pynvdah suruh malikul sembab rujuk dgn madey. Oit sakai, jemin nak campak ke mana?