Rabu, 22 Julai 2020

MADEY FITNAH NAJIB




PUKEE 

MAK NAJIB

KEPALA BUTUH  

AYAH NAJIB

SELAMA INI

BANGKAI  INI 

TAK BAYAR CUKAI

PANTEK LEKIT

LANUN BUGIS

CILAKA LAKNAT

SELAMA INI

BANGKAI INI

CURI DUIT


Mahkamah arah Najib bayar RM1.69 bilion cukai LHDN

BEKAS Perdana Menteri Najib Razak perlu membayar RM1.69 bilion kepada Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) sebagai cukai yang tidak dibayar sejak 2011 hingga 2017.

Ia selepas Hakim Mahkamah Tinggi Ahmad Bache hari ini membenarkan permohonan penghakiman terus LHDN dikenakan terhadap Najib.

Penghakiman terus ialah apabila mahkamah memutuskan kes tertentu melalui hujahan tanpa mendengar keterangan saksi dalam perbicaraan.

Ahmad berkata apabila notis taksiran cukai LHDN yang memerlukan pembayaran dibuat kepada lembaga itu dikeluarkan terhadap pembayar cukai, mereka perlu membayar jumlah yang dituntut, termasuk bekas perdana menteri, kerana semua orang adalah sama di sisi undang-undang.

Beliau juga berkata Najib perlu membayar jumlah yang dituntut oleh LHDN sebagai “hutang’ kepada kerajaan.

Dengan memetik satu penghakiman Mahkamah Persekutuan, hakim itu berkata peruntukan yang ditekankan oleh Mahkamah Persekutuan “bayar dahulu, bincang kemudian” walaupun keras, namun ia adalah peruntukan yang memang sengaja ditetapkan oleh perundangan, disebabkan banyak insiden mengelak bayar cukai dalam negara.

Bagaimanapun Najib masih boleh merayu jumlah itu kepada Pesuruhjaya Khas Cukai Pendapatan (SCIT).

Pada 25 Jun 2019, kerajaan menerusi LHDN, menyaman ahli Parlimen Pekan itu dan menuntut beliau membayar RM1.69 bilion bagi cukai pendapatan yang belum dibayar, kadar faedah lima peratus setahun dari tarikh penghakiman, kos dan relief lain yang difikirkan sesuai oleh mahkamah.

Pada 6 Julai lepas pula Hakim Mahkamah Tinggi Ahmad Zaidi Ibrahim membenarkan permohonan LHDN untuk penghakiman terus dalam saman mereka terhadap anak lelaki Najib, Mohd Nazifuddin, yang menuntut beliau membayar RM37.6 juta tunggakan cukai dari 2011 hingga 2017.– Bernama, 22 Julai, 2020.


MAAF SILAP

BARU SEDAR

SEMUA INI

FITNAH

NAJIB PEMIMPIN

ISLAM YANG

WARAK SUCI

JUJUR 

SELALU PERGI 

MEKAH DAN

HANTUK KEPALA

PADA BATU ITAM

BERI SALAM

PADA KUBUR NABI

MUSTAHIL

TAK BAYAR

CUKAI

INI MESTI 

KERJA MADEY

AMEEEN

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Last warning (ke-9) kat TT, jgn hentam Najib pasal income tax . Dia Di kecualikan.

Tanpa Nama berkata...

Astro awani 2013.
KUALA LUMPUR: : Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata mereka yang mengelak daripada membayar cukai boleh dianggap melakukan pengkhianatan kepada negara.

Ini kerana, katanya kewajipan membayar cukai merupakan satu daripada semangat patriotisme terhadap negara.

"Definisi patriotisme dalam negara kita ialah apabila kita melunaskan tanggungjawab kepada negara untuk kebaikan negara dan rakyat.

"Bila bayar cukai kita tolong rakyat, kita tanamkan semangat ini, dengan ini negara kita akan lebih berjaya," katanya ketika merasmikan Seminar Pemerkasaan Ekonomi Nasional (Pena) di Masjid Wilayah Persekutuan di sini hari ini.

Tanpa Nama berkata...

Bodo tt.. takat 1.6 tu... ek'elehh.. celah pelipat je tu... Ciputtt... Esok kompom dia bayar... Tak pun kak mah bayarkn... Ko sembang ape... penyamun kaye tu...

Warga tua pesara Kerajaan berkata...

RM1.6 bilion banyaknya !! Pendapatan? tahun 2013 sahaja RM891,573,465.46 (tahun sebelum dan selepasnya?) masyuk. Boleh merayu kepada Pesuruhjaya Khas Cukai Pendapatan (SCIT) supaya dikurangkan. Namun bolehkah dikurangkan sehingga RM1 bilion. OK lah katakan SCIT baik hati dikurangkannya sehingga RM1 bilion, 1 bilion yeop, adaka? Kalau ada satu lagi perkara haru timbul, SPRM pulak datang dengan rombongan untuk bertanya kaya kamu ye, mai mana duit masyuk. Pulak dah adooi.

Tanpa Nama berkata...

hari tu ada dengar video, curik tak salah, kalau kena tangkap baru salah, ahli parlimen curik juga, mana ada yang bersih dari taik ? semua sama tak kira aliran parti ? ada peluang rembat, ada peluang sapu, semua cakap cakap telus ikhlas suci murni depan TV aje, belakang runding terus untuk dapat sesuatu diri biasa dah, kalau rakyat Malaysia masih percaya kepada ahli-ahli Parlimen yang khianati kepercayaan rakyat dan undi mereka lagi, maka Rosmah masih anak dara sunti lah kah kah kah