Selasa, 20 Oktober 2020

CALON TETAP JADI CALON BARU

 


CALON TETAP

PERDANA MENTERI

KINI MENJADI

CALON  

PERDANA MENTERI 

AMIN


Ku Li ke arah penyatuan sebuah kerajaan rakyat?

Pada tubuh badan Tengku Razaleigh Hamzah atau Ku Li kini ada satu petunjuk dan rahsia besar yang bakal meletuskan satu keadaan yang tidak mungkin dijangkakan oleh orang yang terbanyak.

Kemunculan Ku Li di Istana Negara di tengah-tengah fokus dan tumpuan orang ramai terhadap sosok yang bernama Anwar Ibrahim yang dikatakan bakal dinobatkan sebagai Perdana Memteri kesembilan Malaysia menimbulkan banyak persoalan

Adakah Ku Li bakal mencuri tumpuan untuk hari-hari yang berikutnya sebagai individu yang bakal mencetuskan suatu keadaan politik di luar dari kotak pemikiran pemerhati politik dan orang ramai waktu ini?

Ku Li kini seorang tokoh yang dilihat berada di tengah-tengah pertentangan politik antara Perikatan Nasional (PN) dan Pakatan Harapan (PH). Ku Li tidak dilihat terlalu mempertahankan BN dan sekutunya, serta tidak pula terlalu menyerang PH.

Ku Li mempunyai paparan wajah Melayu-Islam-Raja yang sangat kental, menjadikan Ku Li dilihat seorang tokoh yang paling sesuai berperanan dalam negara yang berada dalam kecelaruan politik, pertentangan kaum-agama dan ancaman wabak Covid-19 yang tidak mengenal batas sempadan bangsa dan agama.

Kerajaan rakyat itu nanti bakal akan menamatkan segera ketidakpastian dan ketidakstabilan politik yang jika tidak diatasi segera, boleh menjerumuskan negara ke kancah krisis politik yang berterusan dan tidak menemui titik noktahnya.

Adakah Ku Li adalah tokoh yang akan membawa ahli-ahli Parlimen Umno untuk menyokong penyatuan sebuah kerajaan rakyat?

Sama-sama kita tunggu dan saksikan.

ANWAR IBRAHIM

KINI AMBIL ALIH

TEMPAT KU LI

MENJADI CALON

TETAP PM

KHALAS



Tiada ulasan: