Khamis, 1 Oktober 2020

MAT SABU GUAN ENG TAK MAHU DITIPU LAGI

 


ANWAR CUBA

TIPU AMANAH DAP

SEKALI LAGI

KAH KAH KAH

TAPI MAT SABU

GUANG ENG

TONY LOKE

SALAHUDDIN

DAH KENAL FAHAM

PUTAR ANWAR

KAH KAH KAH



Anwar tidak tunjuk 

nama kepada

 rakan PH


PETALING JAYA – Walaupun  Anwar Ibrahim mengumumkan telah mendapat sokongan lebih 120 wakil rakyat untuk membentuk kerajaan, tetapi Presiden PKR itu tidak mendedahkan senarai nama itu kepada rakan seangkatan.

DAP dan Amanah juga dilaporkan tidak meminta untuk melihat nama-nama yang menyokong Anwar, tetapi senarai itu dikatakan tidak mengandungi wakil rakyat daripada Pas.

Sinchew Daily melaporkan, dalam mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan (PH) yang diadakan pada Isnin, DAP dan Amanah telah melontarkan pandangan, malahan menyatakan syarat pembentukan kerajaan baharu, iaitu tidak menerima pemimpin UMNO yang dibelenggu kes rasuah seperti Najib dan  Ahmad Zahid Hamidi.

“Kami ada berbincang syarat sokongan kepada Anwar dan beliau juga bersetuju dengannya.

“Kami tidak akan bertoleransi dalam soal mempertahankan keadilan dan menentang rasuah,” kata sumber tersebut.

Menurutnya lagi, DAP dan Amanah menyatakan bahawa mereka tidak mahu bekerjasama dengan parti, tetapi akan berbuat demikian dengan individu.

“Ini adalah seperti mereka menyertai Perikatan Nasional (PN) atas kapasiti individu, bukannya parti yang menyertai PN,” kata sumber.

Sementara itu, sumber juga berkata, wakil rakyat yang ingin bertukar haluan untuk memberi sokongan kepada Anwar juga tidak meletakkan apa-apa syarat.

“Mereka tidak dijanji jawatan dalam kerajaan atau menteri,” kata sumber itu. – 


SAPA LAGI

YANG ANWAR 

NAK TIPU

KAH KAH KAH

ANAK BINI KAWAN

SEMUA DAH KENA

TIPU

SATU DUA TIGA

SAPU

JANTAN BETINA

KENA TIPU

KAH KAH KAH



8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

padan muka kaki putar

Unknown berkata...

Anwar (boleh pula berkerjasama dgn LGE) yg sedang ada kes. Mohon komen tuan. Atau saya silap?

Unknown berkata...

Ini mesti barua PN..

Muhammad Orlando@Sirius Bermesyuarah berkata...

Kalau nak buat rakyat tambah keliru jangan lah publish kenyataan begini. Adakah patut kamu mengelakkan sesorang pemimpin dengan cara begini, Kah!kah!kah!. Kamu nak sebar berita ke nak menghina orang.Lagi lagi pemimpin. Walaupun DSAI pemimpin pembangkan, kamu boleh ke duduk tempat dia sambil merai sokongan orang ramai tanpa mempunyai dana bagi membeli penyokong seperti awak. Jelas kamu niat kamu untuk sebar maklumat/berita kpd orang ramai tapi kamu memilih pihak dan di bayar oleh pihak tu bagi membelit berita begini. Dengan masalah yg sedang dihadapi dan masalah yg rakyat mengharap tk terjadi dalam keadaan pendamik ini kamu plak buat kerjo bangan. Tak payah lah buat kerja gini.Tak halal. Kalau rasa tiada betul pejuangan DSAI ertinya kamu benar benar tidak kisa pasal taraf imtegriti yg merosot dalam negara tercinta ini. Pemimpin sekarang pun tak kurang bagus jugak memimpin tapi tak dapat gabung dgn DSAI sebab sudah memimlih pihak. rumit kan keadaan. DSAI tak boleh jadi PM jadi siapa lah nk jadi ckup bagus. Syed Saadiq ke? Papogamo ke?MP dari Baling ke? MP dari Jelutung ke? tak ngam semua kan.Biarlah lah kalu org umno nak sokong DSAI sbb dia pun bekas UMNO. Diaorg pun tau dia berwibawa lah. DSAI memang akan jaga kepenting agama Islam dan hak istimewaa bumiputra sambil akan beri warga malaysia lain mengamalkan agama sendiri dengan aman damai dan masih boleh bekerja sama dan berkawan bukan mcam skarang.Ahli politik yg mencetuskan masalah perkauman, issue agama yg sensitif pembohongan yg bangsa lain nk amik alih malaysia lah nak hapuskan kedaulatam semua tu dengan guna blogger cam kau ni..bangan..padang cermin tu yh lu nampak lu gelak sakan lah kat cermin tu. Puaskan hati kau tu

Unknown berkata...

Lebeh baik tungu PRU 15. Sementara ni biar TSMY selesaikan masalah covid 19.

Unknown berkata...

Tak sabar menunggu masa DSAI jadi pm, harap tercapai kali ini...

ZAINUDDIN ISHAK berkata...

Mimpi itu lain2 kekadang ke kandang lembu esok mungkin ke kandang kambing.
Tepuk dada tanya iman..tepuk dahi terkena pila.pipi..mimpi indah mimpi ngeri dan jgn ambik peduli..dua tiga kucing berlari..tidaklah sama politik temberang..dua tiga bolehlah cari..manakan sama TSMY seorang.
#deep

suger2011 berkata...

Otak kayu.