Ahad, 20 Disember 2020

ANWAR AKAN TUBUH KERAJAN BARU

 



 SAH

ANWAR AKAN

TUBUH KERAJAAN

BARU

AMIN

BILA?

AMIN

MUNGKIN SELASA

MINGGU DEPAN

AMIN



PKR yakin Anwar masih ada 'nombor'

Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution Ismail percaya bahawa presiden parti itu, Anwar Ibrahim masih mampu mendapatkan jumlah yang diperlukan bagi membentuk kerajaan baru.

Dia berkata perkara itu boleh dilakukan sama ada melalui Akuan Berkanun (SD) atau melalui Dewan Rakyat.

Bercakap kepada Sinar Harian, Saifuddin berkata Anwar sentiasa memaklumkan perkembangan terkini mengenai perkara itu kepada kepimpinan tertinggi PH.

"Saya tidak bersedia berkongsi jumlahnya (SD). Saya tahu siapa yang kita jumpa, berapa yang kita dapat dan sebagainya.

"Mengenali cara Anwar menjalankan tanggungjawab, beliau sentiasa memaklumkan progres terhadap usaha beliau kepada pimpinan utama PH," katanya.

Sementara itu, Saifuddin memberitahu Utusan Malaysia semalam bahawa usaha untuk menjatuhkan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin di Dewan Rakyat akan berlanjutan apabila dewan bersidang semula pada Mac.

Sebelum ini, Ahli Parlimen Umno Ketereh, Annuar Musa mendakwa terdapat usaha berterusan dari dalam parti itu untuk menyokong Anwar.

Bekas perdana menteri Najib Razak juga melobi BN agar menyokong presiden PKR itu pada Okt lalu.

Presiden Amanah, Mohamad Sabu dan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng baru-baru ini meminta pembangkang supaya tidak membazirkan tenaga dan membuang masa dengan ahli parlimen kerajaan yang disifatkan mereka sebagai 'oportunis'.

Ini selepas tiada ahli parlimen kerajaan yang mengundi untuk menolak Belanjawan 2021 baru-baru ini.

Mengulas perkara itu, Saifuddin berkata presiden PKR telah diberi mandat untuk mendapatkan jumlah sokongan bagi membentuk kerajaan dan tidak seharusnya dipersalahkan.

"Ini menepis dakwaan atau tohmahan yang timbul bahawa ini adalah keputusan dan agenda peribadi Anwar. Saya menafikan sekeras-kerasnya ini usaha peribadi Anwar.

"PH telah calonkan Anwar (sebagai ketua pembangkang) untuk ambil semula mandat (kerajaan). Bukan dosa untuk seorang yang telah dicalonkan berusaha," katanya kepada Sinar Harian.


INI KENYATAAN

DARI SETIUSAHA

AGUNG PKR

AMIN

BUKAN DARI

YB SAMSUL

ATAU DARI

YB DOLAH SANI

AMIN

KALAU LU TAKCAYA

CAKAP SAIFUDIN

LU NAK CAYA 

CAPA SAPA?

 AMIN

KALAU LU MASIH

 TAK CAYA 

LU GI TANYA RAFIZI

AMIN



6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mandat tu apa ? pantat ke ?

Syed Alwi Aljufri berkata...

Kerajaan Langit macam Ayah Pin,, hahahaha

zaki berkata...

Untuk berjaya perkara pertama yang mesti dilakukan ialah mengakui keadaan sebenar yang anwar ibrahim telah gagal, tanpa menyalahkan anwar ibrahim satu gagasan baru mesti dibentuk,tinggalkan punca kegagalan dan maju ke depan, pasti berjaya

Tanpa Nama berkata...

I still pecaya ma
anuar have numbers
seratus 9pulu ahli parliman negera Bob Marley seteru belum plus dgn malayalam now anuar have ae ae aeiy bigges number ...ini yang terlatersss.

ToraTora berkata...

Boleh bagi tau nombor tak... nak tikam

panglimo potaseh berkata...

Masalah mental Abam ni nak selesey sonang jo ..buat je sebijik pulau utk dia, ala ala Forest Siti gitu, kasik dia jadik PM, Jijah TPM, Nurul jago kouangan, Mintri Wanita Sadik, Latok Bdr Haji Yoda, Mat Sabu Mintri Igama, Khalid Samad Perikangnang ..