Khamis, 31 Disember 2020

BUNTINGKAN PEREMPUAN INI

 

MARI 

RAMAI RAMAI

KITA BUKA PUKI

PEREMPUAN INI

 AMIN

KEMUDIAN KITA 

LUDAH PUKINYA

HINGGA BUNTING

KHALAS



Wanita pukul kucing bunting hingga mati ditahan

SEORANG wanita yang dipercayai terlibat dalam kes memukul seekor kucing yang bunting sehingga mati dan mencederakan seekor lagi haiwan itu dengan batang besi, ditahan hari ini.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah ACP Shafee Abd Samad berkata wanita berusia 51 tahun yang bekerja sebagai broker itu ditahan untuk siasatan lanjut oleh Jabatan Perkhidmatan Veterinar.

Menurutnya kejadian berlaku pada 1.20 tengah hari semalam, selepas dua lelaki yang sedang memberi makanan kepada kucing-kucing itu terdengar wanita berkenaan merungut mengenai kucing yang membuang najis di hadapan rumahnya.

“Wanita itu kemudiannya bertindak memukul dua ekor kucing yang sedang diberi makan oleh dua lelaki berkenaan di rumah flat Pintas Kalui 1, Seberang Jaya dengan sebatang besi, sehingga menyebabkan seekor kucing bunting mati manakala seekor lagi cedera,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Katanya siasatan sedang dijalankan mengikut Seksyen 29(1)(e) Akta Kebajikan Haiwan 2015, yang jika sabit kesalahan boleh membawa hukuman denda tidak kurang RM20,000 atau maksimum RM100,000 atau penjara tidak lebih tiga tahun atau kedua-duanya.

Sementara itu, Shafee berkata polis turut menyiasat kes itu mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan kerana wanita itu dipercayai dipukul beberapa individu selepas kejadian berkenaan, dan menurutnya wanita itu akan dibawa ke Mahkamah Majistret Bukit Mertajam bagi perintah reman, esok. – Bernama, 30 Disember, 2020.

PATUTKAH 

PEREMPUAN INI

TERUS HIDUP

AMIN

 BERHAK DUDUK

 BERSAMA KITA

AMIN

DIA TERUS

MENGOTORKAN

OXYGEN 

AMIN

PEREMPUAN INI

MENGGANGU 

HIDUP HAIWAN

AMIN

DAN GANGGU 

KETENTERMAN

KEHIDUPAN KITA 

AMIN



1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

51 dah menopos dah tt oi. Hang mau lagi ka? Tapi ini membuka minda. Penyakit gila diam. Narsistik, depresi, psikosis, vayourisma dan sadistik. Berapa banyak lagi wabak yg lebih dasyat dari kobit menetas dari lockdown? Tt menyebut great reset,sampaikan ini dari seorang sahabat. Apa itu great reset? Tolak tepi konspirasi cabal. Apa itu great reset dalam diri kita? Bila terjumpa penyakit 2 jiwa,apa kita perlu buat untuk lawan?