Isnin, 21 Disember 2020

TENGKU FRAUD MASUK PENJARA

 

 

 UNGKU FRAUD

JANGAN RISAU

JANGAN GUNDAH

AMIN

KELUAR PENJARA

PASTI SLIM

KAH KAH KAH

JANGAN TAKUT

MUKA RETAK

MACAM MUKA

UNGKU FRAUD

TAKDA SAPA MINAT

KAH KAH KAH

BONTOT PUN

SELAMAT

KAH KAH KAH


Tengku Adnan dihukum penjara 12 bulan, denda RM2 juta

KUALA LUMPUR:  Tengku Adnan Tengku Mansor dijatuhi hukuman penjara 12 bulan dan denda RM2 juta selepas didapati bersalah terhadap pertuduhan menerima rasuah RM2 juta daripada seorang ahli perniagaan.

Hakim Mahkamah Tinggi, Mohamed Zaini, memerintahkan bekas Menteri Wilayah Persekutuan itu dijatuhi hukuman penjara enam bulan sebagai tambahan seandainya tertuduh tidak membayar wang denda itu.

Tengku Adnan atau lebih dikenali sebagai KuNan kelihatan tenang, tunduk dan sesekali mengangkat mukanya sejurus mendengar hukuman dijatuhkan terhadap beliau.

Bagaimanapun Mohamed Zaini membenarkan permohonan pembelaan untuk menangguhkan pelaksanaan hukuman sementara menunggu rayuan di Mahkamah Rayuan dalam masa terdekat.

Tengku Adnan, atau lebih dikenali sebagai Ku Nan, didakwa dalam kapasitinya sebagai seorang penjawat awam iaitu Menteri Wilayah Persekutuan, telah menerima untuk dirinya wang berjumlah RM2 juta daripada Chai Kin Kong yang juga Pengarah AKSB.

Wang itu diterima melalui cek Hong Leong Islamic Bank milik AKSB yang telah didepositkan ke dalam akaun bank CIMB milik THSB yang beliau mempunyai kepentingan dan diketahui syarikat AKSB ada perhubungan dengan kerja-kerja rasminya.

Ahli Parlimen Putrajaya berkenaan didakwa melakukan perbuatan itu di CIMB Bank Berhad, Cawangan Pusat Bandar Damansara di sini pada 14 Jun 2016 mengikut Seksyen 165 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman maksimum penjara dua tahun atau denda atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

Pendakwaan diketuai oleh Timbalan Pendakwa Raya Julia Ibrahim manakala peguam Tan Hock Chuan mengetuai pasukan pembelaan. – 

 INILAH CONTOH

PEMIMPIN MELAYU

PEMIMPIN ISLAM

YANG AFDAL

KAH KAH KAH

JUALKAN 

TANAH KERAJAAN

PADA TOWKAY

CHINA

KAH KAH KAH 

KEMUDIAN 

BUAT GILA GILA 

ANTI CHINA 

ANTI  PARTI DAP 

AMIN 

INILAH KERJA

 MENIPU 

BANI MELAYU

AMIN




1 ulasan:

yeop_sepet berkata...

Lancau la,ini kes sudah ada kawtim. Minimum kes rasuah,2 tahun penjara,5x nilai suapan.babi punya hakim,orang susah curi tin susu pun berat lg hukuman.pokaimak punya malikul sembab.