Ahad, 5 Oktober 2008

BAGAIMANA HENDAK MERACUN BAYI

Kementerian lulus makanan bayi kuantiti kurang daripada 1 bahagian per sejuta

KOTA KINABALU: Kementerian Kesihatan memutuskan hanya produk bayi dengan kandungan melamin kurang daripada satu bahagian per sejuta (ppm) dibenarkan dijual di pasaran negara ini.

Menterinya, Datuk Liow Tiong Lai, berkata kementerian turut menetapkan tahap standard keselamatan bagi melamin dalam produk makanan lain adalah 2.5 ppm atau kurang.

Beliau berkata, penggunaan melamin dalam produk makanan dengan kuantiti yang kecil adalah selamat asalkan ia berada dalam lingkungan tahap dibenarkan.


Kah kah kah….. inilah dia sifat asli kapitalis dan kaum pemodal….tak kira racun…kaum kapitalis akan lobi gamin dan rasuah pegawai…. akhirnya racun jadi bahan makanan…. malamine ?? sebagai makanan… ka kah kah benda ni nak buat kerusi meja….nak buat dinding…. cam mana nak jadi susu…. kah kah kah…. tak caya…. sila tanya pak saudara saya lebai google…. jangan terperanjat…. Mana ada racun yang selamat….. racun … memang nak bagi mati… patut lah ramai rakyat kita jadi ngok kerana dari kecik akal dah kena racun … kah kah kah



9 ulasan:

MisterZyl berkata...

yang jadi ngok tu agaknya termasuk ko sekali la...

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

kah kah kah. berapa part per million virus/bakteria dalam udara kita? kah kah kah. berapa pula part per million racun dalam sebatang rokok?

kah kah kah. try pakai kasut dia. kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

Termasuklah penulis blog ni!kah..kah..kah

Tanpa Nama berkata...

Secara sistematik kaum pemodal Kapitalis mengguna apa jua cara untuk mendapat keuntungan maksima. Tidak kisahlah membunuh atau meracun, propaganda, menipu, putar belit dll.

Saya pun pelik, di luar sana bukan main banyak lagi produk-produk kesihatan, pil-pil, vitamin-vitamin dan susu-susu, tapi penyakit makin bertambah dan tidak pernah pula reda, jauh lagi menjadi sihat.

Susu Anlene, susu Nestle dan macam-macam lagi, untuk kesihatan bayi mahupun orang tua, untuk kekuatan tulang dan tumbesaran kononnya, tapi akhirnya susu ibu juga yang paling baik. Sesuai untuk bayi mahupun suami. Kah kah kah.

Aku rasa kita semua dah jadi bodoh dan tak mampu berfikir lagi, itulah sebab kita masih lagi mengundi Barisan Nasional..

Tanpa Nama berkata...

untuk lakyat China Tongsan bolihla pasat lamai sangat kasi kulang sikit, M'sia tak bolih la nanti HINDRAF naik 'sheikh'

Ydiana berkata...

That's what happen when businessmen turn politician or vice versa. But true and honest businessmen will never compromise on things like this...

Khun Pana aka johanssm berkata...

macham mana dia dapat yadi menteri sehat dan lapat itu latok gua pun gak tahu.

Dia cuma pakai itu "search engine" untuk dapat tahu itu "ppm" tapi tak kasi tahu itu sumber dari WHO ke, US RDA ke atau dari Pak Google!
Datok Kang kong Lai cuma cakap sikit dan tak cakap sikit macham mulut dia ada simpan emas dalam.

menteri half past five dan reported pun half past six.

Ada jugak itu pasal Pisaumuddin gi UNESCO cakap cakap megah bersama 15 dalang nya. tapi reporter yang buat cover tak kasi tahu kos hantar keris-keris ke Paris bilnya jumlah lebih 500,000 euro.
Tak boleh ke buat rakaman video DigiBetaCam dan hantar dengan DHL ke paris? atau buat live teleconferencing untuk jimat kos.
Streamyx kan ada.

Tanpa Nama berkata...

Aku setuju dengan ko faizal... Bro Hisham ni adalah salah seorang kanak-kanak atau bayi melamine.. Sebab tu lah otak beliau ada sikit 'mental problem'... Tu yang asyik gelak dan kutuk orang je tuh...