Selasa, 28 Oktober 2008

UMNO TANJUNG PERSOAL PAPAN TANDA PELBAGAI BAHASA - malayau

PULAU PINANG 27 Okt. - UMNO Bahagian Tanjung hari ini mempersoalkan niat sebenar kerajaan negeri membenarkan pemasangan papan tanda nama jalan dalam tulisan jawi, Tamil dan Cina bagi tujuan warisan di jalan-jalan di Georgetown.

Timbalan Ketuanya, Raja Munir Shah Raja Mustapha berkata, DAP sememangnya sejak dahulu sudah mengetengahkan isu bahasa, jadi kini menjadi persoalan sama ada pemasangan papan tanda jalan itu benar-benar untuk tujuan pelancongan dan bukannya politik.

Tambahnya, usaha terbaru itu juga jelas menunjukkan sikap kerajaan negeri yang hanya tahu membangkitkan isu-isu remeh untuk mengambil hati kaum-kaum tertentu di negeri ini.


kah kah kah…. ini bukan isu remeh…..ini isu bahasa menunjuk bangsa… kah kah kah.... kenapa UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION TANJUNG tidak ubah nama sendiri…. kah kah kah…. pakailaa PEKEMBAR TANJUNG…. kah kah kah

kah kah kah …pekembar itu bahasa melayu….kah kah kah.... …PERTUBUHAN KEBANGSAAN MELAYU BERSATU….baru cun…kah kah kah …united malays national organisation itu cakap mat saleh….kah kah kah….dah pakai bahasa melayu barulaaa leh komen orang pakai bahasa asing…. kah kah kah…

napa terus guna nama UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION ?....tidak PEKEMBAR …..kah kah kah



6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

umno tanjung..? masa berkumpul tak nampak apa-apa,sebab semua gelap..!!

kah..kah..kah..

Johnny B. Rempit berkata...

Betul tu. Kenapa guna perkataan UMNO? Bahasa Melayu tak boleh pakai ke? Pakai la PERTUBUHAN KEBANGSAAN MELAYU BERSATU.

UMNO tu versi Inggeris.

Tanpa Nama berkata...

nak tanya encik: setuju ke encik dgn tindakan kerajaan Penang ni?

Tanpa Nama berkata...

rasanya papan tanda dalam bahasa Malaysia dah cukup.kalau letak dalam bahasa-bahasa lain nanti ada pulak yang merungut sebab keliru dengan nama jalan atau sesuatu signboard itu.lagipun kita dah biasa guna signboard yang sedia ada.

Tanpa Nama berkata...

dia orang ini takut apa? bukan bahasa malaysia diganti dgn bahasa lain. tambahan aje.

belajar lah sikit bahasa lain. tak rugi tambah ilmu.

miyammor berkata...

i bet, papan tanda jalan mesti panjang sampai ke tanah. but what the heck?