Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 19 Oktober 2008

PM BIDAS MAHATHIR - malayau

KOTA KINABALU 18 Okt. Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari ini membidas bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahahir Mohamad yang menurutnya berlagak seolah-olah pengarah pilihan (pemilihan) parti yang menentukan siapa yang perlu berada dalam parti UMNO dan siapa yang perlu dikeluarkan.

Perdana Menteri berkata, UMNO tidak pernah memerlukan arahan daripada pemimpin yang tidak berada dalam parti itu.

Siapakah Tun yang dah keluar parti UMNO itu nak cuba membuat arahan kepada orang UMNO apa yang patut dilakukan?

kah kah kah…. betul…betul… betul…. wak dolah… siapa dia madey ni nak cakap banyak…. dia parti apa?....parti kimma ke…. kah kah kah…

madey pengarah pilihan parti? ..…. kah kah kah….. best punya duku… ini macam laaa wak dolah…. duku sama dia…. tak kan dia saje mengetuk …. Madey ni nak kempen untuk firaun kecil….. nak mulakan dinasti dia… kah kah kah…

tanya madey udah isi borang ?..... kah kah kah…. dah tulis nama?.... kah kah kah…. minta dia salinan resip beranak…. tengok nama bentul betul…..check rapi-rapi…. entah-entah dia ni menyamar…. kah kah kah…entah-entah ada nama kutti …kah kah kah



11 ulasan:

Ngah berkata...

kwang,kwang,kwang...

Ha,kan dah kena.
Tunggu episod seterusnya.
comming soon,
next change,
tayangan tengah malam.
pra-tonton.

Kah,kah,kah.......
Firaun kecil mana skrip?

wak tiub berkata...

Mahathir tak habis2 lagi tu. Dah berhenti pun tak habis2 nak mengawal semua benda. Semua benda dia nak orang dengar cakap dia, kalau tak dengar siap la kena nanti..Macam2 benda akan keluar. Berhentilah Mahathir, jangan mengacau lagi.

Tanpa Nama berkata...

Wak Dol ni baru nak melawan. Yang takut dengan madey tu pasal sangat.dah lah depan belakang wak dol ni kena play out, masih ke kononnya ke nak tunjuk baik. Buka mata dan hati Pak Lah belum pencen lagi depa dah hantam , tengok anak menantu tu pun mereka akan hantam.
Lawan Pak Lah Lawan, jangan tak lawan. Godam Pak Lah Godam jangan terus diam. Nanti nyesal tak guna.......hahahahahhahahahahhantam.

kluangman berkata...

Apa yang Dolah katakan itu tepat sekali, buat pertama kalinya, di saat akhir sebelum berundur Dolah bercakap betul dan padat. Kalaulah dari dulu Dolah tidak diam bodoh ikut cakap Musa Hitam tentulah dia masih disanjung hingga sekarang.

Tetapi hahahah...haha. dah terlambat...kehkehkehkeh..Dolah bukan bidas..kehkehkehkehkeh tapi Dolah dah pedas....makan cili...kehkehkehkeh..rasa pedas...kehkehkehkeh..makan pula kat Kota Kinabalu...cili sabah pedas...kehkehkehkeh

ilovebudu berkata...

bidah dio balik bang D,..bidah nga getoh orat..tune molek atas mata dio...hahah

Izwan berkata...

Bidas sahaja?

Apasal tak libas ja skali kan cik isham ..

haha..

Tukar tiub lar pasnih depa, tengok apa jadik..

Tengok2 tiub second hand, lingkup negara..

kah kah..

Komen blog takmo dah ka? - Adakah saahaya kiut? ;)

mosa berkata...

Apa yang dibidas oleh Pak Lah terhadap Tun Dr. Mahathir adalah tepat. Tun terlupa bahawa dia bukan ahli UMNO dan belum lagi mendaftar semula. Memang patut Pak Lah ajar pada Tun yang kurang ajar bagaimana nak jadi orang tua....

Ngah berkata...

Kwang,kwang,kwang...

Siap kau Madey,
Siap kau mat mongol,
Siap kau wak sembab,
Beli minyak angin banyak-banyak,

Wak dolah dah naik angin
Siap korang!

Tanpa Nama berkata...

Pak Lah berani lawan balik tak kalau Madey 'counter' belasahannya? Pak Lah you ada kuasa dan pengaruh sebagai Presiden UMNO dan PM. Kenapa tak aplikasikan pengaruh itu? Kalau siapa dulu lanyak Madey dah lama Madey bagi. Madey mesti diajar kerana diatu tak faham, bertindak lebih daripada orang kuat UMNO. Kan dia banyak kes 'salah guna kuasa' semasa eranya, atau singkirkan dia dari menjadi penasihat itu dan ini. hamba ada beberapa bulan lagi, boleh kah kasi pengajaran kpd Madey? jangan kasi can, bagi sama dia.Kalu tidak mahatirisme akan bangun semula, maknaya segelintir akan kaya raya dan majoriti boleh cukup makan saja.

wak dol paralimpik... berkata...

Abdullah Badawi was born in Kepala Batas, Penang to a prominent religious family. His father, Ahmad Badawi, was a prominent religious figure and UMNO member. Badawi's paternal grandfather is Syeikh Abdullah Badawi Fahim, who was one of the founding members of Hizbul Muslimin, later known as PAS. Syeikh Abdullah Badawi Fahim was also a famous nationalist and first mufti of Penang after Independence.[1] His maternal grandfather, Ha Su-chiang (also known as Hassan), was a Chinese Muslim who came from Sanya in Hainan.[2]


-ni pun kira melayu jugak ker, moyang dr Sanya pastu campor2 arab skit2 jadi org melayu..haha... kalo jd melayu takpa la, ini terus jadi pemimpin parti org melayu la pulak....haha... lg patut taste Wak Dol dr dulu macam lebih kurang je... jenis minat Ah So dan nyonya-looks....hahahaha...

tiub lori berkata...

Memang mahathir mudah lupa, dia lupa dia bukan dalam UMNO lagi. dia dah takda kuasa nak tentukan apa-apa lagi. Masa dia dah tamat, tapi dia lupa.