Selasa, 20 Januari 2009

KEGAGALAN SAYAP BN - melayau


JIKA Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Terengganu dijadikan ukuran berhubung sambutan generasi muda terhadap UMNO adalah jelas parti berkenaan terpaksa mengakui bahawa mereka gagal menarik golongan itu.

Sebenarnya, di Kuala Terengganu, sejak dari awal lagi sudah merasakan golongan berkenaan tidak akan menyebelahi BN. Ia bukan sahaja berdasarkan kepada gelagat golongan muda yang begitu megah mengibarkan bendera pembangkang di jalan-jalan raya, malah program-program yang diatur oleh Pemuda atau Puteri juga dilihat sebagai pendekatan yang sudah ditelan zaman.

Semua ini terjadi kerana Pemuda UMNO negeri ibarat hidup segan mati tidak mahu dan hanya akan bergerak jika ada pemimpin negeri datang atau ketika musim pilihan raya sahaja. Kegagalan mereka berfungsi sekali gus membawa bencana kepada BN.

Lebih malangnya lagi apabila ada laporan yang menyatakan terdapat ahli-ahli Puteri yang masuk ke kampung-kampung untuk berkempen, berpakaian seperti hendak pergi 'bershopping', biarpun mereka mengetahui bahawa mereka berada di kawasan luar bandar.



kah kah kah….kah kah kah…. awal lagi sudah beri tahu…. banyak yang datang kerana nak jumpa bik mama…. kah kah kah…. nak tunjuk muka pada suami najib…. kah kah kah….kalau bik mama tak nampak…. tak dapat projek…. kah kah kah…

woit…. BERSHOPPING …. kah kah kah… kah kah kah…. bungkus ketuanan melayu…. kah kah kah




3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kah..kah..kah...
elok puteri-puteri ajak pengundi muda semua entot-entot boleh jarjis-jarjis, baru hebat...kah..kah...

Kah..kah..kah...
patut Mat Monggol ajak Ziana Zain buat konsert kat tepi pantai batu buruk..baru ramai muda-mudi sokong..kah..kah....

Woi Wan Farid hang dah bangun tido ka..? Woi bangun-bangun,.. pegi kelaut wei...jangan tanam anggur..
kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

Artikel yang agak bagus untuk dibaca... Sila rujuk
Ignore Dr M for sake of Umno and BN

Tanpa Nama berkata...

Kegagalan BN di Kuala Terengganu adalah disebabkan Najib. Rakyat secara jelas telah memberi signal untuk menolak Najib untuk jadi PM selepas Mac 09 ini. Mahathir pula dengan tak malunya telah menyokong Najib dengan mengatakan kekalahan ini disebabkan oleh Pak Lah. Najib pula senang hati dengan sokongan Mahathir sedangkan beliau mugkin dah tahu bahawa beliau hanya kuda tunggangan Mahathir untuk memastikan Mukhris menang sebagai Ketua Pemuda...