Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 15 Februari 2009

MELAYU PERLU BERSATU - melayau





Orang Melayu perlu berdiri teguh di belakang Raja-raja Melayu dalam berhadapan dengan ancaman ‘samseng politik’ ini. Kita tidak boleh bertolak-ansur dengan samseng politik yang angkuh dan mahu kita semua tahu bahawa orang tidak berani mengambil tindakan ke atasnya.


kah kah kah… TAK ABIS ABIS LAGI DENGAN MELAYU BERSATU!... kah kah kah…

kah kah kah… BERSATU INI NAK BUAT APA ?.... kah kah kah….

woit… SEMENJAK JUTAAN TAHUN MANUSIA MELAYU TIDAK PERNAH BERSATU… kah kah kah…

kah kah kah…. MANA ADA SATU PUN BANGSA DALAM DUNIA INI YANG BERSATU ….. YANG BERSATU HANYA KEPENTINGAN EKONOMI…. kah kah kah…

woit… ARAB YANG SATU BAHASA SATU AGAMA PUN TAN PERNAH DALAM SEJARAH BERSATU… kah kah kah…. JANGANLAH NAK TIPU MELAYU… kah kah kah





8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Istilah melayu??? Aku baru terbaca, istilah melayu kt malaysia ni cuma boleh dirujuk sbg BAHASA sahaja. Bangsa melayu malaysia adalh cuma agenda Inggeris, yg mewujudkan wilayah2 dinusantara ni, maka kita jadi tersepit dlm wilayah2 ciptaan barat ni.
Seharusnya bawak la slogan Islam bersatu.. Bukan saja 'melayu' cina, india, bangla..zimbabwe pun boleh diajak bersatu..HAHAHAAA!!!!

izzat aziz berkata...

Meraka bersatu nak tipu melayu, Sultan pun tertipu duk bersatu dengan depa.. kalau nak bersatu pun baik bersatu dalam agama.. buat apa bangsa.. Jual kat kedai tak laku..

Khun Pana aka johanssm berkata...

Kalau rakyat berdiri di belakang raja melayu.
Makna nya raja mati dulu lah sebab rakyat di belakang.

Kenapa mesti orang melayu saja yang bolih sokong raja?India tak bolih?Hindraf tak bolih? Cina tak bolih? Bajau tak bolih?benggali tak bolih?

Siapa ni "samseng politik"?
Saya chuma tau umno saja yang jadi samseng politik.
Samseng politik akan pakai samseng berlesen dan siap dengan lori air asik untuk simbar rakyat.

melayu bersatu?
Thai pun tak bersatu, India pun tak bersatu. semi value bolih bersatu dengan hindraf?kakakaka..
Cina dengan sejarah 5000 tahun pun tak bolih bersatu.mca bolih bersatu paku dengan DAP ke?kakakaka
Kalau bersatu, habis lah sejarah Tuah dan Jebat..kakakaka

Ada Tuah akan ada Jebat.
Rakyat harus main peranan Jebat untuk sebat umno.

rakyatbiasa76 berkata...

pendapat saya BERSATU itu bukan lah bersatu macam yang enkorang cakap ni.bersatu dalam satu2 perkara lah. contohnya demi kepentingan negara.bersatu dalam isu2 yang boleh mengugat bangsa contoh seperti mansuh bi dalam math dan sains. jangan semua nak dipolitik kan..tidak semesti nya kalu saya bersetuju melayu perlu bersatu saya umno dan begitu sebaliknya untuk isu2 lain.jangan pandang semua dengan pandangan politik

A K U berkata...

Assalamualaikum...

Istilah Melayu digunakan untuk meraih undi.. itu jer tujuannya tiada sebab lain lagi... itulah satu-satu sebab kenapa ramai ahli politik mengaku dan berlakun sebagai pejuang Melayu. Ini kerana di Malaysia ni pengundi paling ramai adalah Melayu. Semua perkara cuba dikaitkan dengan Melayu termasuk mengatakan raja itu Melayu dan Melayu itu raja.. Sedang darah raja tu belum tentu Melayu tulin.. Kenapa tak panggil Raja kepada rakyat Malaysia??? Begitu juga dengan Agama Islam.. cuba dikaitkan dengan Melayu.. dengan penipuan "Melayu itu Islam dan Islam itu Melayu" sedang bersepah-sepah yang Islam itu bukan Melayu... misalnya Mamak..dan ramai juga yang mengaku sebagai Melayu itu bukan Islam.

Tak taulah berapa ramai lagi yang percaya benda-benda karut yang digunakan untuk menarik sokongan Melayu.

Sekian.. Wassalam

jawa peranakan berkata...

seorang MODAL INSAN LELAKI yang BERSATU dengan seorang MODAL INSAN WANITA akan menghasilkan SEORANG LAGI MODAL INSAN..

kasutlama berkata...

woiit..! ekaulah melayau yang banyak menipu bangsa melayau tu. hhuhuhuhu...hibo den.

apolak dari jemapoh ke menchester, kau tak mati di tongah2.
kocik2 tak nak mampuyh dah tuo menyusahkan orang..

abhrah berkata...

bro..melayu gerombolan ni dah lebih 50 tahun bersatu..bersatu dalam bab angguk-angguk..geleng-geleng..kena kelentong dengan melayu celup madey pun..angguk-angguk..