Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 7 Mac 2009

TER KINI !!! JAM 5.24 - TANGKAPAN TANGKAPAN


Berita baru masuk 5 orang telah di tangkap ekoran tunjuk perasaan anti-PPSMI.

Pada ketika ini mereka yang di tangkap oleh mata-mata sedang berada di rumah pasong IPD Dang wangi.

Para demonstran telah mula berkumpul di hadapan rumah pasong ini.

Dua orang Peguam Muda yang cun kelihatan baru sahaja sampai ke rumah pasong Dang Wangi.




6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

siapa gerangan peguam muda yang cun itu?

tok iskandar berkata...

Tokpun antara yang hadir di masjid negara dan berdemo sambil berarak ke Istana Negara.

Tok perhatikan polis yang berpakaian seragam pegawai ataupun polis biasa tak adapun nombor siri.takut jurugambar PR ambil gambar korang.Nama pulak tu pelik-pelik,Ada seorang pegawai kanan tu,bangsa Melayu tapi tok tengok namanya Sydney.Ada sorang tu Kamal tapi bangsanya India.Ini mesti tukar-tukar nama dengan kawan-kawan.

Kami di Masjid negara walaupun disekat oleh FRU di pintu utma masjid negara tapi masih dapat meloloskan diri sampai Kg Atap.Tok anggarkan seramai 10-15 ribu dari masjid negara sahaja.Rombongan dari Sogo dan Pasar Seni tok tak tahu.

Dekat-dekat selekoh ke istana Negara,polis mula buat provokasi.perarakan aman pada mulanya dicemari oleh lontaran gas pemedih mata.kamipun berpecah kepada 2 kumpulan dan polis yang berpakaian preman cuba membuat tangkapan rambang.Ada sorang tu cakap kat polis,kita ni sama bangsa bang nyaris nak kena tangkap.mujurlah ada tok aki yang bertongkat dan beberapa orang lagi datang membantu.mamat tu tok tengok dah kena cekup kolar baju dia.dengan bantuan tok aki dan beberapa orang pemuda setiakawan,polis akhirnya melepaskan mamat tu.

yelah kalau tak ada tangkapan macamana nak buktikan demo tu ganas.betul tak?

persepsi ramai orang polis bias dan cenderung kepada UMNO menjadi kenyataan berikutan tindakan ganas mereka hari ini ketika demo aman diprovokasi menjadi ganas.

Tok minta kerjasama rakan-rakan mengirimkan gambar polis-polis yang cuba mencetuskan provokasi ini.
Lepas tu kita hantar kat you tube biar satu dunia tahu.Tok dengar citer dr hatta ramli nyaris pengsan kena gas pemedih mata.Tuan guru Haji Hadi dan hj Mahfuz Omarpun kena sembur dengan gas.turur berarak bersama kami dari masjid negara ke istana negara ialah badrul hisham atau chegu bard

arifabdull berkata...

Gambar nih kuar di AFP.

Ketika nak balik tadi, sempat sembang dgn Dr Hatta. Di tanya i
"apa rasa kena gas pemedih mata kali ini?"

I jawab, "best gak, banyak air mata kuar... dah lama tak nangis."

Dr Hatta kata, "I dapat buat kardiokospik."
Wakakakaa

arifabdull berkata...

Lagi gambar:
- dari AFP 1
- dari AFP 2

TQ

R@duan berkata...

GAMBAR-GAMBAR
http://suteramalaya.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

WOW...tengok pada gambar macam Gazalah.
Boleh jadi umno berguru dengan Israel.