Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 19 April 2009

APA BENDANYA INI ?


RAJA NAZRIN PERTAHAN INSTITUSI BERAJA DARIPADA DIPERSENDA
– BERITA HAIRAN

Raja Muda Perak, Raja Dr Nazrin Shah, hari ini bertitah akan mengambil tanggungjawab utama untuk melaksanakan segala usaha bagi memastikan tradisi institusi beraja yang menjadi teras kepada sistem berkerajaan dan bernegara di negara ini akan terus dipertahankan.

"Bahawa kemuliaan dan kedaulatan seorang Raja Pemerintah itu tidak akan anakanda redha untuk dipersendakan. Untuk itu warga perlu diinsafkan supaya jangan terlalu cepat membuang pelita, kerana riang melihatkan fajar akan menyingsing; kerana hari siang juga akan berakhir.

KAH KAH KAH… kah kah kah…. KAH KAH KAH…

kah kah kah… SEKILO BERAPA HARGA? …. kah kah kah



11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

nak wat camne, dah ayahanda dia, mesti la dia back up.

kalau ayahanda dia bukan raja sekalipun, cth perdana menteri ke @ adun, tentu Raja Nazrin wat bnda yg sama

it's about family, son-father matter..

masa kita nak lahir ke dunia, kita x boleh pilih kita nak lahir jadi sape

tayar pancit berkata...

ini cerita apa pulak..ada lagi ka orang pakai pelita sekarang ni..zaman berbaris dulu ada la kot..sekarang dah berpakat, rasanya takdak dah..sudahlah weii, baik pi tidor, nak pertahan apa lagi..

Sudin berkata...

Pelita apa pulak dah..
hari tu pasai pak kaduk....

tepung pelita kalau mike nak....tunggu bulan pose,kat pasar ramadan banyak.Itu pun kalau sempat nyambut bulan pose tahun ini.

Bior teman sampaikan pesan tok teman yang meninggal pada tanggal 31hb Ogos 2006.

Bidalan lama orang Melayulah :

"Bagaikan bapa ayam dengan ibu ayam, kepala dipatuk,kepak dipijak,bontot dicucuk".

Teman dah rase duduk dalam gelap berpelitakan minyak ghas.
Mike ade rase ?
udah le yop....
Zaman mike bak kate orang negeri sembilan :"Air dalam bosi,api dalam kaco,potik topi tongah menyalo".

Pangkor Laut dah hilang tak sedor lagi !
Teman nak mancing dekat marina beach resort deme tak bagi,malah kena halau lagi.Pasai ape ?
Itu pasai jangan pakai pelita,jangan duduk bawah tempurung.
Tidor jangan celah kang***g bini,celah kopek mak.

Tanpa Nama berkata...

nie la namanya raja syok sendiri

Khun Pana aka johanssm berkata...

Nak pertahan kan apa benda.
Malaysia ada banyak raja-raja, sultan -sultan , napoleon-napoleon berlambak ber kilo-kilo.
Kalau kurang 10 kilo pon, rakyat tak rasa apa beza.

Maklum lah, bapak sendiri mesti lah backup . macham itu anak mamak backup madey.
macham si kj backup mertua.

Raja nazrin, bila mau masuk muzium?
Dulu nazrin sendiri ada cakap pasal raja simpan dalam muzium.

Paraok berkata...

berapa sekilo kemuliaan raja ni?

aku nak beli sikit buat bagi makan mulia tu kat ayam-ayam aku, ayam-ayam aku dah bosan asyik makan dedak je..kahkahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Orang-orang yg hidup di zaman Rasulullah SAW sekalipun tak pernah mendengar Rasulullah SAW memuliakan diri sendiri sampai sebegitu rupa.

jawa peranakan berkata...

GUA ORG PERAK..
JANGAN SEKALI-KALI LU ORANG HINA RAJA NAZRIN..GUA SUKA DIA..BINI DIA LAWA..

kage bunshin no jutsu berkata...

kalau sultan bubar DUN aritu,mesti x jadi mcm ni kan?

kalau BN x rampas Perak,mesti x jadi camni kan?

jgn pandai nak salahkan org lain je...

apparaa...akai ada ka?

Tanpa Nama berkata...

Nampak sangat kalian terpengaruh dengan si sosialis sorang ni. Aku sokong Raja Nadzrin Shah dan Aku sokong Sultan Perak. Kalau Baginda Tuanku terus lantik orang yang korang sokong, pujian tinggi melangit, tapi bila terbalik, ni lar dia pujian yang baginda dapat, bukan?..Institusi Raja perlu dipertahankan demi kemaslahatan Bangsa Melayu dan Islam. Raja-Raja menjadi benteng terakhir dalam mempertahankan hak Melayu dan Islam. Sungguhpun tak dapat dinafikan terdapat sebahagian raja-raja yang sememangnya terpesong jauh dari agama, tapi jangan kerana beberapa kerat, habes semua dibalun..akhirnya sistem yang ada baeknya akan musnah..Jangan salahkan lampu isyarat kerana pemandu yang melanggarnya..Sebaliknya, kita insafkan dan nasihatkan pemandu tersebut.. Apa yang kita boleh lakukan ialah dengan berdoa agar lahir dari Raja-Raja ini Raja yang beriman dan bertakwa. Yang penting, Melayu memerlukan raja dan Raja lambang Melayu dan Malaysia!

paraok berkata...

kemulian raja! kemulian raja! aku dah beli 10 kilo dah, ayam-ayam aku dah muak makan kemuliaan raja, ayam-ayam aku kata tak sesedap ketuanan melayu.

sapa nak kemuliaan raja ni aku ada belen 8 kilo kat rumah, nak dtglah rumah, percuma je aku bagi..

kahkahkah