Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 5 April 2009

KEMBALIKAN MARTABAT BAHASA MELAYU - KGGMMB - melayau


Kerajaan perlu mengembalikan martabat bahasa Melayu sebagai bahasa pengantar dan ilmu di negara ini sekiranya hendak menjayakan gagasan Satu Malaysia yang dicetuskan oleh Perdana Menteri, Najib Razak.

Presiden Kesatuan Guru-Guru Melayu Malaysia Barat (KGGMMB), Mohd. Sabri Mohd. Arshad berkata, satu bangsa Malaysia yang tulen dan utuh akan hanya dapat diwujudkan melalui satu bahasa yang dapat difahami serta dituturkan oleh semua orang.


kah kah kah ….. DUGAAN… DUGAAAN… kah kah kah…

woit… MANA ISTERI ROSMAH BERANI… kah kah kah…

kah kah kah…. NANTI KENA DUKU OLEH MADEY…. kah kah kah



6 ulasan:

pak yatim berkata...

macam2 la PM malaysia..koya nak jadi trademark lekpong..1 malaysia berok..selesai masalah2 hok lama2 xmboh..ni nak cakap udoh pagi2 ni...


P/S :
1) versi bekeng kali kale..hehehe..
2) 1 malaysia dah tau sape najib.ke tak gtu?

Tanpa Nama berkata...

Bahasa Melayu ker Bahasa kebangsaan ka Bahasa Malaysia ker semua dah tungging langgang dah .... kat negara2 lain tak dak lak isu bahasa nie ....Malaysia buleh boleh can !

Eh me pil pom tu maksudnya apa ?

saudarabaharu.blogspot.com berkata...

Betui jugak noo.. benda tu madey yang buat... kalu dia pinda, madey merajuk keluaq pulak... la ni, rakyat malaysia ke madey... pilih... kalu pilih madey ,pru akan datang bungkuhhhh...

Tanpa Nama berkata...

HAI SEKALIAN!
Janganlah retorik satu Malaysia itu membius anda kerana selagi konsep 'Ketuanan Melayu' dipegang atau diguna pakai selagi itu satu Malaysia tak mungkin direalisasikan. Konsep satu Malaysia melalui 'Ketuanan Melayu' hanya menjamin elit UMNO merompak lagi harta negara. Satu contoh bodoh, lihak harta arwah Datuk Zakaria dengan rumah istana 16 bilik air, kini lihat Tun Pak Lah pula rumahnya di Perth berharga bermilion-milion. Bayangkan harta yang dimiliki oleh semua 191 Ketua Bahagian UMNO! Semua Ketua Umno mempertahankan 'Ketuanan Melayu" apa mereka akan menyesuaikan diri tukar paradima memilih satu Malaysia? Karut bin Marut! Ular anakonda nak tukar jadi ular lidi? Bangun dan celit sikit agar kita jangan mudah terpedaya dengan retorik canggih UMNO khasnya daripada Mr. Najis.
Dulu ada solgan'Cekap, Bersih dan Amanah' dan diganti dengan 'Cemerlang, Gemilang dan Terbilang, dan tak lama lagi akan muncul slogan baru bagi melenyapkan pengaruh pentadbiran sebelumnya.
Satu Malaysia ditujukan hanya Melayu, Cina dan India secra simabol melawat Petaling Street( banyak CD lucah dijual sana) dan Brickfield. Macam mana dengan etnik lain di Sabah dan Sarawak?
Ingat kepala UMNO ialah satu Malaysia tapi ekornya sapu kekayaan negara!

ajip berkata...

isham

apasal takde banyak perkembangan tentang pilihanraya kecil?

tanda2 awal kekalahan pakatan rakyat ker ?

Tanpa Nama berkata...

Baru sekarang KGGMB bersuara untuk mertabat bahasa melayu. Inilah kesatuan guru yang menyokong pelaksanaan PPSMI diawal pelaksanaannya