Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 5 April 2009

TERKINI DI BUKIT GANTANG!!!




JAM 10.10 pm - CERAMAH DAP



Ceramah anjuran di Simpang Empat Bukit Gantang anjuran DAP cukup hangat.

Penceramah utama ialah calon Bukit Gantang - Sdr Nizar Jamaluddin

Hampir 5000 warga Bukit Gantang telah turut datang mendengar.

Turut sama ialah Sdr Anwar Ibrahim.


BERITA BARU MASUK - jam 9.24 pm

Zaid Ibrahim bekas menteri Undang-Undang Malaysia telah memberi ucapan dan berkempen
menyokong calon Pakatan Rakyat Sdr. Nizar Jamaluddin.

Ucapan ini disampaikan oleh Zaid Ibrahim sesudah selesai jamuan makan malam Bukit Gantang yang di hadir oleh hampir 3000 warga Bukit Gantang.



TER NOW - jam 7.42 pm waktu TT


Satu jamuan makan malam bersama MB Perak Sdr. Nizar Jamaluddin sedang berjalan di Bukit Gantang.

Nizar Jamaluddin ialah calon dari Pakatan Rakyat.

Seramai 3000 warga kebanyakan dari masyrakat Cina dan India turut hadir dalam jamuan ini.

Jamuan ini diadakan didalam khemah yang maha besar.

Jamuan ini ditaja oleh kumpulan nelayan Kuala Sepetang.




TERKINI DARI BUKIT GANTANG


Lima orang dari Barisan Bertindak Perpaduan Melayu di ketui oleh Osman Abu Bakar telah membuat satu laporan polis di IPD Taiping.

Laporan ini dibuat ke atas YB Nga Kor Meng kerana membaca ayat Quran



kah kah kah…. BAGUSLAH KALAU GUNA RUJUKAN AL-QURAN…kah kah kah..

kah kah kah… QURAN INI UNTUK SEMUA MANUSIA…kah kah kah…

woit… QURAN BUKAN UNTUK MELAYU SAHAJA…. kah kah kah…

woit… TAK KAN LAH KEBENARAN AL- QURAN NAK DI MONOPOLI…kah kah kah



28 ulasan:

soldadu siam berkata...

Kalu Quran hanya boleh dibaca oleh Melayu saja, tak ada peluanglah orang lain nak kenal Quran. Ngok betul orang buat report polis tu.

soldadu siam berkata...

Brader Isyam, dengan izin minta ciplak posting untuk blog ambo, jangan marah yer!

ct berkata...

mcm mana nak sebarkan islam, org nak pegang quran sikit pun dah heboh. patut direstui, kot kot yb terbuka hatinya. unless yb tu betoi2 tibai, itu lain cita.

gerombolan ni kira dosa besar kalau sekat dakwah cam ni.

psychedelicmundo berkata...

ni kes berat ni Pak Isham.Baru satu hari Najib jadi PM Quran pun dah xboleh baca.Lepas ni apa pulak?

Did berkata...

kahkahkah!
haram haram haram...
haramjadah betoi diorang nih!
haramkan sekali sin chew jit poh, tamil nesan dan new strait times dari dibaca oleh orang melayu! kahkahkah!!!

kutucyber berkata...

Salam.

Polis nak dakwa atas akta apa pulak? Ini masalahnya dengan Geng Gerombolan, akal letak dilutut!

dook berkata...

Bro, sedap tak makanan restoran Siu Siu semalam?

Tanpa Nama berkata...

UMNO Cipan menggunakan mufti dia untuk mengulas isu nie. Sorry lah Harussani, hormat aku pada ko hilang sekelip mata. Ko setaraf dengan Ustaz Pirdaus sepak tong jer.....

Tanpa Nama berkata...

UMNO takut dengan Nga Kor Ming fasal ayat yang dibaca berkait dengan berlaku adil kepada setiap insan, dan olehkerana mereka telah pun zalim, maka perlulah cari alasan yang tak menasabah. Nampaknya, orang Cina pun memahami Islam daripada orang UMNO sendiri.

Tanpa Nama berkata...

mereka marah kerana pemimpin UMNO sendiri tidak menggunakan ayat alQuran dalam ceramah mereka.

Cerita Kita berkata...

Mengapa dia tak buat report polis atas masalah orang-orang Melayu Islam yang tak reti baca al-Quran?

Tanpa Nama berkata...

bodoh punya Osman !!





Dakis

Tinta Hitam berkata...

kdg kdg saya malu jadi org melayu bila lihat adanya melayu melayu jahil murakkab yg mcm tu.Sejak bila pulak ada fatwa org bukan Islam tak boleh baca ayat Al Qur'an?

Sekurang kurangnya YB Ngor tau juga quote ayat Al Qur'an walaupun bukan Islam.Mangkuk mangkuk ayon yg pergi buat repot polis tu tau ke nak buat camtu??

enche treq berkata...

mangkuk gla,...
'Hassan juga turut menggesa badan agama Islam - antaranya Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan Majlis Fatwa Kebangsaan - supaya memberi penjelasan mengenai fatwa penggunaan ayat al-Quran oleh bukan Islam.'

Siap nak soh org kluar fatwa plak...

TIUP TAYAR berkata...

Lima orang dari Barisan Bertindak Perpaduan Melayu di ketuai oleh Osman Abu Bakar telah membuat satu laporan polis di IPD Taiping.

Laporan ini dibuat ke atas YB Nga Kor Meng kerana membaca ayat Quran

Bolo punya Osman
Osman punya bolo

Quran tu utk seluruh umat sampai hari kiamat la bolo.

Silap2 si Osman baca Quran, tajweed pun simpang cempaling.

Tanpa Nama berkata...

Bicara pelakon dalam lakonan cerita pendek.
a:Sapa kau?
b:Aku lah osmang ja......(kawan cucuk) o.pecut..katak. ankau.
a: Apa bikin?
b: Mau buat report sama polis lah,org bukan melayu baca koran.
a: Anggak usah report-report en. baca koran pun salah k? sambil xplan koran dlm bahasa indon suratkabar.
keh...keh...keh....buat malu melayu jer.

akira8047 berkata...

yang buat laporan tu betui2 paham tentang islam ka.
kalau tak, mai sini baca
klik sini
MUNAFIK!! baca...renung...dan nilai...

BabaKaisah berkata...

fatwa2 lain mcmne..

kwn tu tersilap sebut surah jer..

apara...

sham,

berapa majoriti PR bule menang di 2 bukit satu batang ni?

bagilah ramalan skit

saudarabaharu.blogspot.com berkata...

Sebab itulah orang belum Islam tak jadi Islam. Dia ingat Islam tu Melayu. Patut la orang rumah panjang aku kata aku masuk Melayu. UMNO punya kerja rupanya. Aku Iban Islam. Bukan Iban Melayu!

klee berkata...

bimbang.. bimbang.. kalau bangsa lain dah boleh baca quran macam mana mno nak kelentong depa lagi?

Keylee Daud berkata...

kakaka...kurang ilmu la tu ...report la bomba sekali,kasi simbah air kakaka sejuk sikit kepala yg licin tu..kakaka

makan kerabu kaki ayam lal

hmm.. berkata...

Bangang punya Melayu!
Dia baca buku apa Bro?

'Habul Al Watan Min Al Iman',Bro

indraputra80 berkata...

Sekarang jalan jalan di sekitar simpang empat Taipimg masih Jam,degan kehadiran beribu ribu umat manusia mendengar ucapan Dato Sri Anwar Ibrahim,TGNA,dll.di Kampong Indah.

Melayu China,India bersama sama menunggu kehadiran Tokoh tokoh itu yang agak lewat.

Sebelum kedatangan mereka.para hadirin di hidangkan Dikir Barat yg.didatangkan Khas dari Kelantan.

Sunguh meriah,sungguh bersemangat,.dgn kehadirian begitu ramai yang sudah pasti menggunakan duit poket sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Depa ingat Quran tu untuk orang Melayu je kot.. Seperti juga bahasa Arab untuk orang Melayu jek.. Kat negara-negara Arab sana, ramai yang bukan berugama Islam, tapi berbahasa Arab.. Orang Kristian dan Yahudi di Lebanon pun ucap Astaghfirullah dll.. 2 bahasa depa.. Jangan nak pulun bahasa Arab untuk kepentingan hampa jek UMNO woi..

Tanpa Nama berkata...

bab politik,cina bca quran pon layan.
bab hukum,xsiapa amek tahu.sama ja semua.

bukak quran,cri terjemah skit,dan2 sokong.xyah p alazhar pon takpe cmtu.hahahahaha.

lpas ni,suma pakat ceramah boh ayat quran na,jgn lupe!:D

jawa peranakan berkata...

Osman Kering lebih best dari Osman yang buat laporan polis di IPD Taiping tu..

Mamai berkata...

kalau salah yang dibaca kita etulkan kita ajar mana yang baik.....

kalau orang lain nak nelajar Quran pun tak boleh macam mana nak tarik orang minat Islam....

kalau minat UMNO boleh pulak yer

kakimakan berkata...

Sesuatu insiden terjadi,kalau fikir secara statik..mungkin kita boleh marahkan cina tu sbb mainkan ayat Al-Quran...
Kalau fikir secara fleksibel..lepas tu tanpa ketepikan rasa malu..pun boleh fikir cara malu..
Eh..org islam tak malu ka, org cina usaha hafal surah??
Manakala org islam agung2kan puisi dari barat.
Ini aku pun sebenarnya sedih. Bila renungi cerita mak sedara aku yg duk kt KL, yg mengajar baca Al-Quran samada dirumah ataupun dijemput ke rumah org kenamaan.
Ternyata bila tua2 baru nk belajar baca..lidah dah keras..susah betui. Bila baca sebutan huruf pun tak leh tebal. Sebijik dgr mcm YB Ngor tu baca. Tapi OK juga la..pasal terbuka hati depa nk belajar.
Sebenarnya kalau sekali imbas, nak bagi kesedaran la. Kalau cina beria2 baca surah..org melayu islam kenala 100kali beria2 baca juga.
Aku rasa cuba, suruh anak2 menteri masuk akademi al-Quran..nescaya depa suma tension..