Rabu, 1 April 2009

SELANGOR SAMAN SYABAS ,NAIKAN TARIF AIR –mkini


Selangor ingin mengambil tindakan mahkamah terhadap Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas) susulan keputusan kerajaan persekutuan membenarkan syarikat itu terus beroperasi dan menaikkan tarif air di negeri itu.

"Justeru itu, berdasarkan pendirian keras yang diperlihatkan oleh kerajaan persekutuan dan kesan buruk yang bakal menyusul daripada tindakan tersebut, terutamanya terhadap kepentingan awam, maka kerajaan negeri Selangor tiada pilihan lain, sebaliknya mengambil tindakan undang-undang untuk mencari jalan penyelesaian," kata pejabat menteri besar.



kah kah kah…SIAPA YANG SYABAS SEBENARNYA?... kah kah kah



4 ulasan:

Cob Nobbler berkata...

Miliknegarakan hak milik rakyat!

Air bukan hak privilage Syabas.Ia hak rakyat!

Tanpa Nama berkata...

Baguih ... ini tindakan moral untuk menunjukkan PKR berjiwa rakyat biar semua rakyat nampak dan sedar bahawa BN ini kerjanya menyusahkan rakyat ...lawan tetap lawannnnnnnnnnnnnnn!

Tanpa Nama berkata...

Inilah penyakit GLC atau syarikat tajaan kroni spt SYABAS, TELEKOM. TNB...di kendalikan oleh kroni kroni yang memperkayakan diri mereka dengan gaji ratusan ribu sebulan sesuka hati yang akan menanggong/membayar gaji penyamun penyamun ini ialah RAKYAT! Kerja penyamun2 kolar putih ialah membolot mana2 syarikat GLC menjadi hak individu atu kupolan penyamun2 yang di lantik oleh gerembolan....spt contoh TELEKOM MALAYSIA yang di pecah dua kononnya untuk bisnis strteji tapi pada hakikat MENYAMUN! TM jadi dua, satu TM satu lagi TM International (TMI), TM GLC tapi TMI adalah entiti yang di miliki oleh penyamun yang mengambil bisnis yang sangat menguntung spt celular, broadband dll tapi TMI tidak kena mengena dengan TM malah saham TMI di apongkan dengan nama lain! Tengok bagaimana liciknya lanon lanon kolar putih mencuri harta RAKYAT? Cuba periksa GLC2 lain kerana lanun2 kolar putih mempunyai motto 'UNTUNG WA PUNYA, RUGI GOMEN TANGGUNG' jadilah bailout meleluasa.....Bro, cuba investigate sikit pasal cite2 GLC ni.....hau hau hau hau GLC menyamun!

azani berkata...

kau tgk apa dah jadi.Benar kata Tan Sri khalid.Jika kerajaan ambil air akan naik sampai rm3=1meter padu.JIka kerajaan negeri pegang boleh turun lagi 15% dari harga sekarang.Pikir la ooooooooi.