Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 9 Mei 2009

BERITA MENAKUTKAN MAT MONGOL






ALTANTUYA AKAN BERTANDING DI PENANTI
-


Former Penang PKR women’s leader Aminah Abdullah wants to contest the Penanti by-election to offer constituents another alternative choice that would be free from sectarian and partisan politics. (mkini)

PULAU PINANG: Aminah Abdullah, yang menawarkan diri sebagai calon Bebas pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri kawasan Penanti, menolak tanggapan bahawa calon yang tidak mewakili sebarang parti politik tidak boleh memberikan perkhidmatan yang baik kepada masyarakat.(mStar)


kah kah kah... APA PUNYA NASIB... kah kah kah..

kah kah kah... APA PUNYA NAMA...kah kah kah...

kah kah kah...NAMA ARWAH ISTERI RAZAK BAGINDA IALAH AMINAH BINTI ABDULLAH...kah kah kah..

woit...INI MESTI ADA KONSPIRASI DARI PKR..kah kah kah..

kah kah kah... MULA MULA SURUH MINAH NI BERHENTI... LEPAS TU FAIRUS BERHENTI...kah kah kah...

woit.. INI TOP PUNYA PERANCANGAN... TAK TIDOOO BIK MAMA.. NAIK LAGI 3 KILO..kah kah kah..

kah kah kah...APA PUNYA TTTTUUUUUuuur...kah kah kah





13 ulasan:

Naruto sensei berkata...

Salam ?

Apakah UMNO tak merasa malu dengan PAS, hanya nak mencari kelemahan PAS sahaja walaupun UMNO tahu PAS dalam keadaan yang kukuh mendapat sokongan dari Melayu dan bukan Islam sekarang ini?

UMNOlah yang sepatutnya malu dengan sendiri kerana dalam 51 tahun.. walaupun mempunyai parti komponen MCA dan MIC belum pernah dia mendapat sokongan yang padu walaupun dari komponen mereka sendiri..

UMNO merasa cemburu apabila PAS mendapat sokongan padu daripada DAP sehingga PAS yang mempunyai kerusi tersikit dalam DUN Perak pun boleh melantik MB dengan sokongan DAP dan PKR..

Sedangkan kita lihat mereka cuba memainkan sentimen kaum sehingga mereka sendiri ditolak oleh kaum yang lain..Pernah ke UMNO mendapat sokongan Gerakan di Pulau Pinang? sehingga ke hari ini tak pernah pun melantik menteri dari kalangan melayu walaupun mereka mempunyai kerusi agak banyak suatu masa dahulu di Pulau Pinang.

Malah di Sabah sendiri mereka sendiri tak mendapat sokongan padu dari parti komponen mereka sendiri apabila berebut2 hendak menjadi KM sabah sehingga terpaksa mengadakan sistem penggiliran KM Sabah..

Jika benar UMNO mendapat sokongan sudah tentulah parti komponen mereka sanggup memberikan sokongan dan meletak jauh kepentingan
masing2 dalam memimpin negeri yang mereka menangi...

Tetapi yang saya lihat parti komponen mereka sendiri kadang kala membuat tuntutan yang UMNO sendiri anggap tak munasabah untuk di turuti contoh apabila MCA menuntut ekuiti 30% dihapuskan di semua kementerian...bukankah MCA sudah masuk campur dalam urusan dan hak2 Melayu kenapa tiada orang pun ahli UMNO yang membantah...?

Sememangnya mereka ini bekerjasama dengan UMNO atas dasar kepentingan bangsa masing2 dan poket sendiri sahaja..mereka mempertahankan hak Cina dan India tetapi mereka sendiri menggadai kepentingan hak2 melayu yang termaktub didalam perlembagaan..?

Melalui UMNO jugalah Hak2 kita banyak yang tergadai.. Fikirkan.. sejak merdeka sampai sekarang berapa banyak tanah melayu yang hilang dari kita.? bukan tanah sahaja tetapi membawa kepada kehilangan negeri seperti Singapura dan Pulau Batu Putih.. adakah tergadai ke bangsa lain kalau tak ke bangsa Cina yang menguasai Singapura..?

Kita lihat pula berapa banyak budaya Melayu yang dipupuskan oleh UMNO? dari tulisan Jawi sehinggalah kepada bahasa sendiri malah tak malu menghina bahasa sendiri kononnya belajar sains dan Mate dalam inggeris boleh maju..

Sedangkan kita lihat banyak budaya2asing yang di bawa masuk sehingga kita sebagai Melayu keliru yang mana benar budaya kita sendiri..
Siapakah yang bertambah kaya? bukankah tokey Cina yang membuka gedung2 pakaian berbagai fasion mengikut budaya asing..

Inilah kelemahan UMNO dalam 51 tahun ini dalam mengekalkan dan mempertahankan budaya sendiri sehingga kita sekarang semakin hilang Identiti kemelayuan kita.

Dan sekarang kehancuran yang UMNO bina ini mahu pula diletakkan kebahu PAS adakah UMNO langsung tidak tahu malu? Berpuluh tahun PAS berjuang menegakkan Islam dan mempertahankan Melayu..

Sedangkan UMNO sendiri melalui berbagai Program pula menyesat dan menghilangkan nilai budaya melayu sehingga Jatidiri orang melayu hilang sedikit demi sedikit malah semakin parah dewasa ini.. adakah UMNO muhasabah diri dan melakukan perubahan? jawapannya tidak ..malah menyalahkan orang lain pula..

Sekarang apabila PAS mendapat sokongan DAP mereka memfitnah dengan berbagai tohmahan dan cacian sedangkan mereka sendiri gagal mendidik kawanan mereka dari parti MCA dan MIC sendiri yang tak sudah2 nak menghapuskan hak2 melayu sendiri..

Walaupun PAS mendapat dokongan dari DAP dan PKR, PAS tidak menggadaikan prinsip Islam malah berjaya menonjolkan imej yang baik kepada bukan Islam sehingga mereka tertarik mengkaji Islam dan membaca Al-Quran sesuatu yang tak bisa dilakukan oleh UMNO dulu,Kini Dan hampir mati..

Tetapi UMNO bukan nak berkerjasama memajukan nilai Islam itu sendiri, malah dengan fikiran politik sempit mereka mengecam orang bukan Islam membaca Al-Quran dan mengenal Islam..Adakah orang bukan Islam di Zaman Rasulullah saw terus saja masuk Islam tanpa mengenal Al-Quran..?

Sedangkan Al-Quran sendiri diturunkan untuk semua manusia supaya beriman kepada Allahswt.. malah didalam Al-Quran sendiri tiada sempadan bangsa dalam beragama Islam, semua manusia adalah sama..

Jadi dimanakah sifat malu UMNO setelah bertubi2 dikalahkan dalam pilihanraya sebelum ini.. Nampaknya UMNO masih lagi mengekalkan sikap sombong dan angkuh mereka malah tak terfikir langsung untuk berubah malah masih lagi mengekalkan ciri2 kezaliman..

Makanya nantikanlah kejatuhan UMNO yang dah diberi peluang selama 51 tahun memerintah tetapi masih gagal meningkatkan kekuatan Melayu malah semakin lemah Melayu itu dibawah UMNO..

Ingatlah tiada sesuatu bangsa di dunia ini...Apabila bangsa itu memerintah bangsanya sepatutnya menjadi semakin kuat, bukan menjadi semakin lemah..

Alahai MelayuUMNO layu jadinya..

Wassalam

Tanpa Nama berkata...

Kasian Aminah Abdullah mati kerna terlibat dengan penjenayah penjenayah di Malaysia....kalah Mafia!

Tanpa Nama berkata...

wakakkaka ini post paling lawak dalaam tukar tiub! sejak hari pertama aku baca masa permatang pauh punyer prk.

Khun Pana aka johanssm berkata...

Ini pulak berita " Pewaris No Show "
pewaris gagal untuk hadir jamuan teh yang di anjurkan olih GMI dan penyokong PR.

Tunggu,tunggu dan tunggu .
Diberita kan bahawa bola pewaris sudah pancit.
mereka ni chuma tau main kasar di Ipoh.

Johan berkata...

kahkahkah mmg 'morbid humour'..

Tanpa Nama berkata...

wonderful !!!berita yang cantik,bagus.. kah...kah...kah....

adakah Polis/SPR akan keluarkan arahan tidak benarkan guna nama Aminah di pilihanraya Penanti ???

Aminah.... tolong check dengan Polis sama ada lu boleh tanding di Penanti nanti....kalau perlu tukarlah nama aje....kah...kah...kah....

Malangnya nasib Najib !!! baik UMNO/BN jangan tanding !!


Dakis

Khun Pana aka johanssm berkata...

Nampak tak muka hee hee yang sial?
nampak tak polis ceroboh masok dewan tangkap kerusi?

Ini tidak akan di tayang dalam rtm dan tv3

http://www.youtube.com/watch?v=hnaqFIzvCCw

dewamuzik berkata...

KERAJAAN TAK HARAPKAN UCAPAN TERIMA KASIH UTHAYAKUMAR - UTUSAN MELAYAU

KUALA LUMPUR 10 Mei — Kerajaan tidak mengharapkan atau menagih ucapan terima kasih daripada pemimpin pertubuhan haram Hindraf P. Utahayakumar yang dibebaskan semalam dari tahanan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), kata Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein hari ini.

“Memang kita tak mengharapkan dia berterima kasih, kita pun tahu dia degil, mengoyakkan bajunya sebelum dibebaskan, dan fitnah macam-macam,” katanya sebagai mengulas kenyataan Uthayakumar yang tidak akan berterima kasih kepada kerajaan yang membebaskannya.

“Saya nak ingatkan dia bahawa dia kini adalah rakyat biasa, bebas dari ISA tidak bermakna dia ada imuniti kepada undang-undang lain,” kata Hishammuddin dalam satu kenyataan. Hishammuddin berkata segala tuduhan dan fitnah yang dilemparkan Uthayakumar akan dibuktikan serta tindakan tegas akan dikenakan terhadap Uthayakumar sekiranya melanggar undang-undang sepertimana yang dilakukan orang biasa lain, “ katanya.

HA HA HA ... DIA TANGKAP ISA LEPAS TU BILA BEBAS SURUH UCAP TERIMA KASIH?

HAHAHA... MANGKUK HAYUN MANA NI?

HAHAHA... ADAKAH INI MAT KERIS? ADAKAH INI MAT LIDAH KONTOT?

MANGKUK BETUL.

citra_trindah berkata...

baru balik tgk wayang. latest movie.. 'mongol. najis tak pi tengok movie nie ka?

Tanpa Nama berkata...

Calon yang nak bertanding kat penanti ni, apa nama Aminah Abdullah ni mesti lawa orangnya. Mesti macam Altantuya...

GEM Community berkata...

GEM Community : DIREKTORI / FORUM Pertanian & Industri Asas Tani Malaysia . http://gem.socialgo.com

Johan berkata...

ade 1 lg 'morbid humour'yg brlaku,filem tentang Genghis Khan brtajuk 'Mongol' sdg ditayang di pawagam kita..kahkahkah isteri Rosmah msti tgh hentak2 kepala kat dinding..betul2 ironic sungguh kahkahkah..monty python pun xbleh lwn morbid humour yg brlaku skarang kpd isteri rosmah kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

bule menang world award sepanjang zaman kepada mereka semua yang kena hentam...... hehe...