Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 9 Mei 2009

MENGENAL BAHASA MELAYU



MENGENAL BAHASA MENGENAL DIRI



Perkataan hari ini ialah bodek.

Bodek ialah satu jenis penyakit apabila lemak perut dapat turun ke dalam tempat telor tersimpan. Ini menjadikan ruang penyimpan telor besar dan kelihatan bergayut.
Penyakit ini banyak dihidapi oleh lelaki.

Ada juga orang memanggil penyakit ini angin-angin.

Dalam bahasa Inggeris penyakit ini dipanggil hernia.

Penyakit ini amat senang untuk di ubati - melalui pembedahan.

Bodek juga ialah satu budaya yang telah dikembang kan di sebarkan oleh United Malays National Organisation selama 50 tahun ini.

Dari kata sifat jika ditambah dengan pem - maka ianya akan menjadi kata nama -pembodek.

Pembodek ini banyak didapati di pelbagai pelusuk tanah air kita. Pembodek cukup subur dalam universiti-universiti, badan badan kerajaan, badan berkanun dan swasta.

Satu cara untuk mengenal pembodek ialah mereka ini tidak bertelo.

Satu lagi cara untuk mengenal pembodek ialah dengan memerhatikan perangai mereka.

Selalunya si pembodek ialah orang yang pertama menyokong apa kata bos.

Si pembodek tidak mempunyai pandangan kerana tidak ada telo.

Satu lagi sifat pembodek ialah mereka amat malas membaca.

Mereka amat suka mendengar kerana mendengar tidak menggunakan telo dan otak.

Kerja ulung pembodek ilah mengangkat telo orang lain. Jangan silap faham ini bukan sama dengan kerja China Doll di Bukit Bintang.

Cara untuk mengenal si pembodek cukup senang.

Sila bacakan ayat ini: KETUANAN MELAYU WAJIB DIHAPUSKAN DAN DI GANTI DENGANKETUAN RAKYAT!

Sesiapa yang tak bersetuju dengan ayat ini ialah kaki bodek. Khalas. Khatam. Period.




15 ulasan:

kungfu mahjong berkata...

pandailah kau x setuju dgn ayat tuh jer bodek..

mana belajar???

nick berkata...

SETUJUUUU! KIMMA MESTI TAK SETUJU PUNYA SEBAB DIA BARU JE TGH LOBI NAK JADI MELAYU! KALAU KETUANAN MELAYU DAH HAPUS SIA-SIA JE LOBI NAK JADI MELAYU. NAK JADI MAMAK BALIK MESTI MALUUUU!

Anak Pendang Sekeluarga berkata...

salam..minta pendapat/komen/nasihat dan etc untuk isu kes anak drhaka/siapa brsalah/punca terjadinya di blog saya...tq

captain awesome berkata...

jom tengok brapa ramai kaki bodek yang angin dengan statement hapuskan ketuanan melayu...jangan ada malaun UMNO duduk dalam PKR atau PAS suda...

SL Chan berkata...

Bro...satu pengenalan yang bagus dan betul...dan tepat..

Sudin berkata...

Bodek sinonom dengan KODEK.

Kodek bahasa rasmi negeri Perak sama makna dengan cedek.
Pekataan Bahasa cina sama juga dengan Lancau.

Hernia adik-beradik BURUT.
BURUT terjadi berdekatan dengan punai.

KETUANAN MELAYU WAJIB DIHAPUSKAN DAN DI GANTI DENGAN KETUANAN RAKYAT!

KETUANAN MELAYU sama erti Ketuanan Kodek,Punai,Cedek,Cicih,Pelior,
Puki,Pundek,Lancau,Mamak Kutty,GAMUDA,Pulicat Chap Siput.........

Telo adik-beradik buah pelior.
Bahasa rasmi Negeri Perak untuk ketuanan melayu Perak ialah kerajaan cerdik buah pelior.

Undang-undang tubuh negeri Perak ialah undang-undang buah pelior yang menunggu selama berjam-jam untuk bersidang.

Tanpa Nama berkata...

Kadang-kadang tu belum habis boss habis bicara si bodek dah kata semua yang boss perkatakan tu adalah 100% bagus/baik dan harus diberi 100% sokongan.
Betul kata TT ciri-ciri yang ada pada kaki bodek tu, tak ada prinsip hidup, kuat tersengeh-sengeh terhadap bossnya, tak ada telur dan jangan lupa TAKada BIJI juga!

nakula sadewa berkata...

hernia yg anda mksudkn adalah "INGUINAL HERNIA"..yg jatuh ke dlm tmpt simpan telor bukanlah lemak perut tp usus kecil..(TukarTiub harus membaca dgn lebih detail supaya tidak mnjdi PEMBODEK..haha)

Melayu Sejati berkata...

KALAU TAK NAK KETUANAN RAKYAT...TEGAKKAN KETUANAN ISLAM

KALAU TAK NAK KETUANAN ISLAM...KIH KIH KIH...NAK TEGAK APA?

KIH KIH KIH...TEGAKLAH LAYAR KAPAL YANG DAH HANYUT DAN NAK KARAM TUU???

cucupakkasim berkata...

apakah BURUT juga dikategorikan dalam BODEK? kalau ia, benar lah, sebab Ahmad Ismail,Ket UMNO Bkt Bendera seorang yang ada BURUT..

Tanpa Nama berkata...

ada persamaan ke bodek ngan kangkong? bodek adalah perbuatan tapi kangkong nama sayor tapi bila tarok kat professor kangkong, jadilah pembodek? poning kepalo den...hau hau hau hau

Tanpa Nama berkata...

Yang tak setuju tak semestinya pembodek. Yang tak setuju dengan Ketuanan Rakyat juga adalah spesis BUTA HATI, spesis BENGAP dan spesis SENGAL/KEKWAT.
Ketiga-tiga spesis tersebut banyak berkeliaran di luar gerombolan. Walau bagaimanapun telah terbukti mereka ini yang setia kepada media perdana dan seterusnya tiada inisiatif untuk mencari kebenaran melalui penilaian sendiri kerana menerima bulat bulat propaganda gerombolan.
^_^ nour

Ikhtilaf berkata...

gua tgh tggu 'mat bodek' rais nie..
jd ke x jd?..
ke da terkincit da?..
hahaha..

Tanpa Nama berkata...

Cerita ni kena batang hidung si blogger rocky bru.Masa kena saman oleh Kali dia lah org pertama sibuk dgn rakyat skrang dpt pangkat kat malay mail lupa daratan kutok plak parti rakyat.ni betul betul haramjadah melayu tak sedar diri asyik mabok je.

Tanpa Nama berkata...

do'a mustajab untuk idup senang lenang:-ampusana ampusini.(baca 3x sesudah makan)hak2.