Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 27 Mei 2009

LANGKAH TEPAT


PEMUDA UMNO PULAU PINANG SOKONG DR TENG DISINGKIR
– berita hairan


Pemuda Umno Pulau Pinang menyokong saranan seorang pemimpin kanan Gerakan supaya Pengerusi Gerakan Pulau Pinang, Dr Teng Hock Nan, disingkir kerana kebanyakan pendapatnya bercanggah dengan pucuk pimpinan Barisan Nasional.


KAH KAH KAH… KAH KAH KAH… KAH KAH KAH..


kah kah kah… SOKONG… SETUJU… SEBULAT SUARA…kah kah kah..

kah kah kah…INI BERITA YANG SATU MALAYSIA NAK DENGAR..kah kah kah..

kah kah kah… APA LAGI … SINGKIR SAMA DIA… APA TUNGGU tunggu...kah kah kah..

woit… TUNGGU LAMA LAMA … NANTI GERAKAN TANJUNG ADA DUA PENGERUSI… kah kah kah..

kah kah kah… BAGUIH PUNYA AKSI… TIBAI SAMA SENDIRI…kah kah kah..



15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Itulah salah cadangan pada ketika yang tidak sesuai. Dia cadangkan Ching Peng boleh balik melawat kubur arwah emaknya. Orang UMNO sudah meletup kerana disamakan dengan nanti ideologi akan dihidupkan semula walaupun dunia dah tak pandang ideologi itu. Kerjaaanpun ada hubungan dagangan dengan negara komunis seperti China, Vietnam dan Cuba. Tapi orang fikiran sempit seperti UMNO melihat parti berbukur Ching Peng itu boleh menggugat negara, kerana banyak kekejaman telah dirakamkan. Para peragutpun banyak membunuh orang awam Malaysia termasuk yang sedang mengandung, tapi tak pula diendahkan sewajarnya oleh kerajaan.Dr Teng entah apa silapnya buat cadangan songsang maka orang UMNOpun nak tendang dia. Mungkin Ching Peng orang Cina, kalu Rashid Maidin, Abdullah CD, Musa Ahmad, Samsiah Fakeh tak kut? UKM banyak keluar memoir orang komunis sebagai wira menentang kolonial Inggeris bagaimana, mereka harus dihukum dengan ISA kut?
Sekarang ini banyak yang sensitif, sebut altantuya, guna nama 'allah' oleh bukan Islam lain, pakai baju hitam, puasa sunat misalnya adalah sensitif. Kutuk UBN di Penantipun sensitif!

Gedung Akal berkata...

Abang Isham,
Kalau depa tibai sesama depa takpa. Wa cuak juga nanti pakat alih tiba kita pulak.Tak pasai2 abang masuk dalam.
Nampak saja macam bola tanggung, kena hati-hati.

Tanpa Nama berkata...

Oooi Encik,
Lu ingat hanya Chin Peng dengan PKM bunuh saja. Bagaimana dengan kes Memali. Dan 13th May.....
Sepatutnya, anda sebagai orang Islam mestilah prihatin dengan orang2 macam Chin Peng. Dia sudah tua, uzur. Kenna berfikiran terbuka lah. Takut UMNO ini itu. UMNO bagaikan gergasi kah yang tak boleh dibinasakan kah

looes74

az_man_n berkata...

Rakyat malaysia sekarang telah banyak dikelirukan dengan kenyataan..munglin gerakan di suruh untuk timbulkan isu chin peng,supaya org melayu bangkit dan org cina akn menyokong kembali Gerakan dan Mca,supaya tidak mau ada masalah..taktik Mahathir..imbas kembali kes Sauk..

fredo berkata...

datuk saya salah seorng dr pejuang yg bergerak di dalam hutan menentang penjajah.. dan semua cerita2 di dlm hutan telaah diceritakan kepada saya..malah sy berkesempatan berjumpa dgn ibrahim chik(salah seorng pemimpin PKM) untuk mendengar sendiri bagaimana sejarah kemerdekaan kita yg telah tunggang terbalik..

sy amat2 terkilan dgn propoganda yg telah dibuat untuk menakut2 kn rakyat di tanah melayu... mungkin ramai anak2 muda yg sebaya sy yg tidak tahu hal ini.. walaupun masih muda (26tahun), dan x sempat melalui semua itu, tp sy amat yakin yg sejarah kemerdekaan kita ini telah dipesong kn.. bg sy, tanpa gerila2 ini, x mungkin tanah melayu akan merdeka sehingga hari ini.. datuk saudara saya salah seorng yg terkorban akibat propaganda ini.. dan balu nya masih menetap di kg perdamaian itu, adakah pihak kerajaan kita mbil peduli?? hanya kerana xkeluar media2 cetak yg mengarut tu, x berhak kah kita tau keadaan mereka disana??..

apakah tidak ada rasa bersalah kerajaan malaysia terhadap mereka..??

semata2 kuasa dan kekayaan, sanggup mereka(pihak kerajaan) menipu, membelit.. dan dgn kejadian senario politik di malaysia akhir2 ini, bertambah yakin lah saya dgn semua itu(mereka sanggup melakukan apa saja untuk berkuasa..walaupon menipu rakyat jelata..)...

hanya tuhan dapat membalas setiap perbutan mereka... OPSss.. sebelum terlupa.. aku juga MELAYU.. tp bukan acuan MELAYU UMNO yg berpaksikan KAPITALIS MELAYU BODOHH tu..!!

Tanpa Nama berkata...

Gerombolan UBN yg macam komunis tak sedar...kejap kejap tangkap...kejap kejap ugut...pakai baju salah warna kena tangkap...bawak lilin kena tangkap...

ISA tu sama dengan dasar komunis juga...

Bila rakyat komen dia buat muka selamba jer...itu dasar komunis namanya.

Dol Kichap

Tanpa Nama berkata...

looes,

Be cool.. Sapa yang kutuk PKM nie.. Cuba baca betul2..

Tanpa Nama berkata...

kah..kah..lari topik skit...tgk news kat tv suria singapore...pemerintah s'pore ingin beri more peluang pada pembangkang untuk mnduduki kerusi di parlimen....kat m'sia..pemerintah kita takut nak give peluang mcm tuh...kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

Yang paling dan sangat2 bahaya di malaysia sekarang ini budaya pekember yang menipu tanpa kesudahan.Ayuh along ,angah,acik dll bawalah bertaubat.

gad berkata...

nk bagi cadangan pn x bleh....demokrasi terpimpin...

AJAI- Admin berkata...

Salam Reformasi…

Sejarah yang kita belajar kat sekolah hanya menonjolkan UMNO dan pemimpinnya sebagai Wira Negara.. Namun hakikatnya ramai lagi Pemimpin/Parti/Pertubuhan yang telah melawan British tapi British sendiri mengecop Pemimpin/Parti/Pertubuhan tersebut sebagai pengkhianat.. PENGKHIANAT terhadap penjajah..

AMK Shah Alam akan bertolak malam ni untuk membantu jentera mencula rumah kerumah di Penanti..

Abang Sham cuba komen apahal Mak Minah di Penanti tuu??

Pada Kawan2 sila layari http://amkshahalam.blogspot.com sertta link di website dan blog anda..

Terima Kasih..

Sudin berkata...

Pemuda komunis UMNO bergasak dengan Dr.Teng dari Koumintang.......

Sudahlah gerombolan penyamun...!!!
Itu hanya lakonan pemuda komunis UMNO/BN Koumintang......kah,kah,kah..

Tembelang dah pecah ooii!!!
UMNO sebenarnya komunis !!!
MCA gangster Koumintang ......

Cekik dan Seret Dr.Teng tu !!!
PDRM boleh tolong jadikan cerita real.......

Woit....pemuda UMNO komunis ! ISA tak nak guna ke ?

Bodoh punya melayu pemuda komunis UMNO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Dari dulu sampai sekarang UMNO ni tak bleh terima pandangan yang bertentangan dengan selera nafsu serakah mereka. Kalu bertentangan pendapat SINGKIR!!. Dah nak masuk lubang kubur pun masih tak berubah..

Keylee Daud berkata...

kawan sama lawan..kakakka

Tanpa Nama berkata...

Ching Peng adalah rakyat 1Malaysia. 1Malaysia utamakan rakyat dulu kemudian Kedua pretasi pembanguanan. Kenapa seorang rakyat1Malaysia tidak dibenarkan kembali keNegaranya?

Kenapa: (1) Orang Jepun yang telah membunuh banyak rakyat1Malaysia, waktu perang Dunia 2 tetapi sekarang mereka dialu alu alu kan datang berniaga dengan Malaysia?
(2) British telah menjajah 1Malaysia dan memperhambakan rakyatnya sekian lama hingga 1957 bdan 1963, tetapi mereka di alu alukan datang keMalaysia dan ada yang dibenarkan memiliki harta mengikut MM2ndHome?
Kesian Chin Peng..sekarang sudah tua lapuk dan msaih warganegara 1Mlaysia tetapi tidak dibenarkan masuk 1Malaysia.
Tuhan Mahakuasa dan Mahaadil!
Allahuakhbar allahuakhbar.