Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 26 Mei 2009

TUKAR RUMAH


PINDAH KE NEGARA LAIN JIKA NAK BUAT TUNTUTAN MELAMPAU – PEWARIS
- melayau

Rakyat negara ini yang kecewa kerana permintaan melampau mereka tidak dipenuhi oleh kerajaan diminta berpindah ke negara lain yang mungkin dapat melayani permintaan tersebut.

Sehubungan itu juga, Penasihat Majlis Permuafakatan Ummah (Pewaris), Dr. Ahmad Zaki Ismail menggesa kerajaan membatalkan status warganegara mereka yang tergamak membuat tuntutan yang bertentangan dengan semangat Perlembagaan Persekutuan.

Langkah tersebut katanya, mampu membantu negara untuk mencapai gagasan 1Malaysia yang dicetuskan oleh Perdana Menteri, Najib Razak.

"Justeru para pemimpin kerajaan diminta tidak mengalah terhadap tuntutan melampau pihak-pihak tertentu bagi memenuhi kepentingan mereka," katanya.

Menurutnya, adalah lebih baik mereka yang terbabit berpindah ke negara lain yang dirasakan selesa untuk tinggal daripada menimbulkan pelbagai masalah di negara ini

KAH KAH KAH… KAH KAH KAH… KAH KAH KAH..

kah kah kah… APA DIA TUNTUAN MELAMPAU INI?.... kah kah kah..

kah kah kah… INI SAMA DENGAN KESAH PRAMAGURI TERLAMPAU KE ?..kah kah kah..

kah kah kah ….ATAU SAMA DENGAN MAK DATIN TERLAMPAU?... kah kah kah

kah kah kah… DI PANGGUNG MANA WAYANG PERMINTAAN TERLAMPAU INI MAIN… kah kah kah…

kah kah kah… INI PINDAH… PINDAH INI… MACAM DASAR NATHANYAHU… kah kah kah…

kah kah kah… BILA ORANG PALESTIN MINTA TANAH…. NATAHANYAHU SURUH PINDAH…. kah kah ka..

kah kah kah… BILA ORANG PALESTIN MINTA SEKOLAH… NATHANYAHU SIRUH PINDAH…. kah kah kah

woit…. NAK PINDAH KE MANA?... kah kah kah…

kah kah kah… KALAU PINDAH… NAK BAGI TANAH NI PADA SAPA?... kah kah kah..

kah kah kah…BARU FAHAM ...NAK BAGI TANAH PADA RAKYAT SINGAPURA YANG DAH MULA BANYAK PINDAH KE ISKANDAR… kah kah kah…

kah kah kah… OK KE?... KALAU SINGAPUARA AMBIL BANYAK TANAH DI ISKANDAR… TAK MARAH PULAK…..kah kah kah..



14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PEWARIS memang berminda/berfikiran/berotak sempit bak kucing kurap.PEWARIS banggan tak faham selagi ada ketidakadilan yang nyata terhadap warga negara tertentu walaupun berlainan agama atau bangsa, mereka akan menuntut dan mendesak walaupun tanpa keganasan. Pihak penindas tak mahu berganjak maka dikeluarkan alasan 'ketuanan Melayu' atau 'kontrak sosial' sarat dengan cerita rajalah, empayar Melayulah, orang Melayu baiklah, macam-macam mak nenek punya cerita yang cuma nak mempertahankan yang ia mesti boleh meneruskan amalan menindas. Tapi anak-anak muda tak minat nak mendengarnya lalu apabila kalah tak boleh menjawab dengan logik mereka disuruh ke negara lain. Apa punya logik.Contoh mudah ialah kenapa ada warga yang berlatar belakang seadanya tapi memiliki 12A dalam SPM tak dapat biasiswa dan terdapat anak pegawai kerajaan, mungkin anak Menteri yang kaya dan ananknya dapat 7A boleh dapat biasiswa. Cuma minda kucing kurap tak nampak ketidakadilan ini.

chekamala berkata...

ini 'pewaris' sifat melayu yg buruk lagi jahat penuh dengki khianat ni, kita kasi halau dari bumi Malaysia....

biar hilang sifat jahat daripada org melayu...

zman berkata...

Salam abg Isham,

Mari kita ramai ramai mintak itu ini. Lepas tu kita ramai ramai pindah gi Monggolia! Ape cerita pak pak menteri dan ketua ketua gerombolan yg mintak projek, mintak tanah dan mintak duit tu?Jom buang kerakyatan mereka dan hantar pegi tinggal dengan mugabe!!

melak0.. berkata...

b0d0 piang bet0l la...
mcm mner la statement mcm ni blh die kuarkan..
ishh...
saket otak aku bace..
ad0i...
ber0k...!!!!!!!!

pewaris makan tahi berkata...

jahanam tu pewaris....

sikit-2 panggil org pindah...mcm la ni tanah dia..

why tak tau malu hah...?

ni la 50 tahun punya side effect...mcm la dia sudah menjadi tuanpunya negara ni...

rakyat nak dia pindah la....baik sekali pindah ke dunia lain (neraka)....

atau bagi dia pi afrika...cuba main-2 dgn bumiputra sana lo...tengok mcm mana dia mati...

chissssss......benci sekali

kami benci tapi kami tak akan kecut/berundur...malah kami akan terus sumpah sampai mereka semua mampus....

tunggu PRU-13...gerombolan runtuh...rakyat berkuasa...ni jahanam semua bagi jadi ikan kering..

mamai berkata...

PEWARIS...nie bukan apa kalau dah semua pindah dapat lah dia mewarisi semua harta benda yang tinggal...dasar penyamun

fredo berkata...

ini bodoh!!! bangang!!!! anak beranak ko je nk duk tk sini yekk!!

Jebat Musibat berkata...

menyampah aku puak2 pewaris nih... poyo benar. oh.. tak kisah laa..
selalunya nama 'pewaris' nih ialah orang yang mewarisi saka-saka buruk jer.. tak heran la...

satumalaysia berkata...

Sapa buat tuntutan melampau pindah. Sapa buat kenyataan melampau tak perlu pindah ke? Kenapa bengap sangat kepala otak rakyat Malaysia. Ingat warganegara tu sama seperti keahlian UMNO yang boleh keluar masuk, atau dipecat sesuka hati?

Bila bercakap malulah sikit. Pakai otak sikit. Mengaku muslim tetapi cakap seperti orang tak ada agama. Muslimkah namanya cakap sesuka hati, minta orang pindah keluar negara sesuka hati semata-mata tuntutan yang kononnya melampau? Tuntutan jadah apa yang dikatakan melampau?

Melayu itu halus budinya. Islam itu murni nilainya. Jangan kerana fahaman politik yang sempit,dan sikap mementingkan diri, Melayu dan Islam dihilangkan hormatnya, dipudarkan nilainya pada kaca mata orang bukan Melayu.

Semua rakyat memerlukan keadilan dan sekiranya mereka menuntut keadilan, itu tidak melampau. Itu hak mereka. Jangan ingat kita seorang saja memerlukan hak, orang lain juga memerlukannya.

gad berkata...

gila la.....apa benda yang dia waris ni.....mesti masa orang tua dia mati dulu berebut harta dengan adik beradik lain.....tu la..lain kali masuk amanah raya...

Tanpa Nama berkata...

Halo Dr Ahmad Zaki,aku nak tanya mcm mana kau boleh jadi penasihat.Cakap ikut suka ati je.mcm otak kau kat lutut.kau patut kaji kenapa dia org kata begitu.Jika kau dlm ameno hancur parti gerombolan.Jika aku berkuasa dah lama aku buang kau bukan itu aku cantas sampai kau x de ape lansung.Nak tanya Doktor tu beli ke?

Tanpa Nama berkata...

Tuan Hisham, rasa-rasanya bukan Pramugari Terlampau, PRAMUGARA TERLAMPAU le.

Mohammad berkata...

setuju setuju
orang singapore duk diam2 kat pulau
jgn dok penuhkan johor
balik sana ke pulau!!!!

Tanpa Nama berkata...

burit laa PEWARIS lancau..kau ingat tuhan kata ini bumi melayu ka?weh semua tumpang tanah tuhan.tarak malu ini olang cit pukimak...Wahai Polis bangsat yg rasa power kau org kena sumpah dgn rakyat laa tak berkat laa.Binatang suruhan UMNO.kAU CAKAP DGN USTAZ UMNO KAU TU zAHID HAMIDI.setakat hafal ayat ayat nak tunjuk bijak tapi perangai tak cerdik buat apa .Kawan aku fuck anak kau dulu kau hentam dia...suka sama suka...bodo punya umno