Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 21 Jun 2009

LAGI NAK MENIPU SATU MALAYSIA !!





TAMBANG BARU PENGANGKUTAN AWAM DIUMUM TIDAL LAMA LAGI
– berita hairan


JOHOR BAHRU 21 Jun — Kadar tambang baru pengangkutan awam yang kini di peringkat semakan akhir dijangka diumumkan kerajaan dalam masa terdekat, kata Pengerusi Lembaga Pelesenan Kenderaan Perdagangan (LPKP) Halimah Mohd Sadique.

Beliau berkata kerajaan memerlukan sedikit masa lagi sebelum keputusan hasil kajian dan perbincangan mengenai kadar kenaikan itu diumumkan kepada orang ramai.

Anggota parlimen Tenggara itu berkata beliau yakin kadar tambang baru itu tidak membebankan rakyat selaras dengan konsep satu Malaysia yang menekankan pembelaan semua golongan.


KAH KAH KAH…


kah kah kah… INI BERITA SATU MALAYSIA TUNGGU…. kah kah kah..

kah kah kah…. SATU MALAYSIA MAHU PEMBELAAAN… kah kah kah..

kah kah kah…. RAKYAT TIDAK AKAN DI BEBANKAN…GURANTEE… kah kah kah…

kah kah kah… MAKA HARGA TAMBANG AKAN DI NAIK KAN…. kah kah kah..

kah kah kah… TAK PERCAYA TUNGGU… MESTI ADA KANG KONG YANG AKAN TERKENTUT DI MULUT…. kah kah kah..

kah kah kah....TAMBANG DI MALAYSIA LEBIH MURAH DARI DI SWEDEN…. kah kah kah…

kah kah kah… MESTI ADA KUMPULAN NGOOOK YANG BERKATA: INI LANGKAH TEPAT…. kah kah kah..

woit… KALAU KENA BUANG KERJA LAGI BEST KAN?.... kah kah kah..

kah kah kah…LAGI TAK ADA BEBAN ... TAK ADA KERJA… kah kah kah



13 ulasan:

matangbertam berkata...

komen standard ahli politik gerobolan.... yakin tidak membebankan rakyat !!

Kesian rakyat...kena tipu lagi....

Tanpa Nama berkata...

satu lagi project UMNO/BN 'kelentong Rakyat'...

Harga barang semua naik...tapi gaji tak naik !! macam mana rakyat nak hidup !!

Najib punya 1Malaysia betul2 tekan sama rakyat....rakyat susah tapi kerajaan buat tak tahu.....yang kerajaan hanya tahu macam mana nak 'songlap' wang rakyat aje !!

Rakyat sekalian , sama2 kita tunggu dan lihat ,sama ada sesiapa akan didakwa ataupun dihadapkan ke mahkamah dalam scandal PKFZ.

UMNO/BN memang musuh pertama rakyat Malaysia !!!!


Dakis.

Kucing Parsi berkata...

cakap nak suruh rakyat pakai pengangkutan awam

gua memang anti betul kalau cakap pasal pengangkutan awam

memang tak boleh pakai...

gua punya town tu nombor satu corot kat asia tenggara, bawah manila..

bukan town, city!!! bukan siti

memang jahanam!!!

Tanpa Nama berkata...

Hang mimpi ke tunggu gaji naik? Ealun guru-guru KGSK dah lima bulan tak dibayar,ni. Dah la sikit sngat, patut ramai yg tak nak daftar.

sam berkata...

tambang sekarang pun beban.. service macam haram..
puduraya dah macam pudujail
janji pukul 3.oo jalan.. pkul 4.00 baru jalan...
tengah jalan dok tukar penumpang lg

kesian aku yang dok naik bas

Tanpa Nama berkata...

Naik tambang tapi tak membebankan? Fikir ada logik tak ayat itu? sama juga seorang pesakit yang dalam kritikal tapi stabil.
Harga ayampun boleh naik tapi tak membebankan. Harga minyak dulu dinaik gila-gila tapi tak membebankan. Apadah?
Sama juga laporan dibuat pemimpin Umno terlibat rasuah TAPI Lembaga Disiplinnya, termasuk Badan Pencegah Rasuah kata 'tak cukup bukti? Ini semua cakap NONSENSE!

Cerita Kita berkata...

"..harga tambang akan dinaikkan.." dan "..dengan itu rakyat tidak akan dibebankan..". Apa ini?

Ini tentu nak menipu dan membodohkan rakyat terutama orang Melayu yang paling banyak menggunakan pengangkutan awam.

Kalau "..harga tambang TIDAK akan dinaikkan.." dan "..dengan itu rakyat tidak akan dibebankan.." baru betul!!!

Orang Melayu sudah cerdik! Jangan tipu! Jangan kelentong! Nanti semakin ramai orang Melayu lari dari Umno ooi!!!

Tanpa Nama berkata...

Bersopan-santun dan berhati-hati memilih perkataan apabila si mangkuk ni buat kenyataan.

Susah sangat ke oi mangkuk hayun, nak kata tambang akan naik, ha?

Fatwa agama UMNO apabila membuat kenyataan akhbar:
"Berselindunglah kamu sebanyak-banyak yang boleh di dunia ini, oleh kerana di kubur nanti tak ada can lagi nak berselindung-selindung. Hanya kita berserah kepada Najib yang Maha Mengetahui, dan Penyelamat kepada kes-kes korup kita yang terselindung".

Omm.....

mat royan

Tanpa Nama berkata...

kalau menipu mmg x sah mangkey-mangkey ni...

Tanpa Nama berkata...

Masa minyak US$140 setong, tambang pun naik..tapi bila minyak turun ke US$50 setong..tambang pun naik .. pendeknya naik sokmo..biar mampo rakyat .. asalkan gerombolan senang sebab mereka naik k/terbang.. inilah tujuan nak bentuk Kerajaan Perpaduan

Tanpa Nama berkata...

Geng2 UMNO nie kalau review tambang ker harga ke mana pernah turun ...kecuali minyak ...dah hentam naik 40% baru nak turun pelan2 mcm tunggu babi main futsal .
Naik lagi byk biar rakyat cepat sikit tendang gerombolan masuk parit ... kalau dah skandal semua billion mana lagi nak spend utk pengangkutan awam ..
Wehh korang ader jumpak Amin syah kat Dubai tak ...bapak aku suruh carik dia nak repair sampan fibre glass dia

Tanpa Nama berkata...

"Kenaikan tambang pengangkutan awam ta membebankan rakyat?" Apa ini. Halimah mohd Sadik ta pandai kira kira?. Saye ni orang kampong tapi pandai juga kira kira kerana sya sekolah Darjah Tiga di Pekan, Pahang. saya naik pengangkutan awam selalu. Ini contohnya: Katakan sebelum naik tambang pengangkutaa awam, Najis ada duit saku RM1Malaysia; tambang kesekolah 20 sen..tinggal 80sen dalam saku..makan mee goreng 60 sen..tinggal 20 sen untuk tambang pulang. Kalau tambang naik 5 sen..pergi sekolah 25 sen dan pulang 25 sen..duit saku 50 sen..siNajis hanya ada 50 sen untuk beli mee goreng..sudah tentu mee goreng ta dapat kerana Mak Halimah tidak akan tawar murah mee gorengnya nanti dia rugi. Sebenarnya harga mee goreng akan dinaik kan oleh mak Halimah kerana tambang pengangkuta awam sudah naik. Besar kemungkinan harge mee goreng akan naik 10 sen menjadi 70 sen. Najis terpaksa makan hanya separuh mee goreng kali ini kerana ta cukup duit! Faham ta Halimah Sadique?
Saya sudah rasa beban ini. Mungkin banyak rakayat diManik Urai sudah merasai bebanan ini sebelum pun pengumuman dibuat oleh BEEN.
Tuhan Mahakuasa dan Maha adil.
Allahukhbar allahukhbar.

Tanpa Nama berkata...

Dia yang cakap bukan rakyat cakap, tidak membebankan....apa punya auta! tambang naik, gaji ada naik ke? Mana nak korek nak tampong yang berlubang tu?