Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 18 Julai 2009

JANGAN LUPA PETANG AHAD INI




PERHIMPUNAN RAKSAKSA BELA KEMATIAN TEOH





TEMPAT: Stadium Kelana Jaya

PENGANJUR :
Pakatan Rakyat/Kerajaan Selangor

BILA: Ahad : 19haribuan Julai 2009-

MASA : Jam 4.30 Petang

ADA APA : Menunjukkan setiakawan kepada Teoh yang terbunuh.

ADA APA LAGI : Membatah perangai dan kelakuan SPRM

ADA LAGI : Menuntut diadakan Suruhanraya DiRaja menyiasat kematian Toh.

APA LAGI : Ucapan Pimpinan Pakatan Rakyat.

LAGI : Datang pakai baju hitam tanda berkabung dan marah.

ADA LAGI :
Jangan jadi bodoh dan dibodohkan oleh gerombolan.

Semua dijemput datang.



15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kes ni betul2 berpunca dr kerajaan Korup.

1. Siasat rasuah dgn mendera? - xde tamadun punya org. Org SPRM ni mesti asalnya kakitangan polis. Tukar je baju dr polis ke SPRM pakai semat2..tp perangai mcm hanjing. Kerajaan punya la bodo ambik pekerja bodo mcm ni.

2. BPR tukar SPRM. Pak Lah tukar Najib. Sama je pukimaknye.

3. Syukur juga. Terjadi benda2 mcm ni. Dah kompom BN tergolek lps ni. Kah kah kah...

Asman Itam KB. berkata...

Peg. SPRM tak patut di suruh letak jawatan. Org yg profesional je patut letak jawatan. Peg SPRM ni bukannya profesional, dia hanya patut di pecat dan di dakwa. Apa kelas letak2 jawatan. Buat apa nak hormat Pegawai yg korup intelek ni. Hina dia cukup2 dengan cara paling terhormat. hahaha.. BUNGKUS BN...TANAM UMNO.

Tanpa Nama berkata...

Bro. Wa nak lpskan kemarahan kat sini bole? Tlg siarkan ye.

SPRM babi. PM buta tuli. Tpm Sembapkan muka dlm magkuk tandas dgn kes mcm ni. Semua culas...tp berlagak profesional dan ikut protokol. Kunun. Wei..org da xpecaya kerajaan la...hang (BN) buat la apa pun. Sape peduli lagi. Xsedar2 ke. Ni kes pembunuhan Politik beb! Bole lepak kat pejabat SPRM (lepas kena soal siasat ) smp pagi buta ke? kalau bole..kita org yg homeless ni nak gak lepak kat ofis SPRM..hehe.

HONDA CAC 3405

hassan musa berkata...

Sdr. Hisham.

Byk persoalan yang timbul berkaitan kes kematian p.exco itu.

1. Pemuda ini educated person dan personalitinya ( dlm kerjaya politik ) sgt konsisten. Beliau tiada rekod jenayah, tiada rekod dakwaan mahkamah, tiada hutang along, tiada masalah putus cinta dan tiada masalah keluarga. Jadi unsur2 bunuh diri tak boleh di pakai dlm kes ini. Tertolak.

2. Katakanlah - Jika beliau mmg bunuh diri. Apa puncanya? melihat pd situasi beliau. jika benar dia bunuh diri, maka pastilah berpunca dari tekanan yang dtg secara tiba-tiba - iaitu kesan dr soal siasat SPRM. Ini motif. Ini kes.

3. Atau jika bukan kes bunuh diri. apakah ia kes mati mengejut? Melihat bukti, beliau bukan mabuk hingga di serang heart attack atau sawan gila hingga berlari2 dan terjatuh atau terjun dari bangunan. Si mati setahu kita, seorang yg sihat. Jadi, musykil ni.

4. Jika di bunuh, siapa la kambing hitamnye yeeeeeeeeeee.......hahahahaha. Ini dah kira kes SILAP MATA BN. hahaha.

Tanpa Nama berkata...

Babi kau kerajaan gerombolan!! Gua nak turun ahad ni & lepaskan kemarahan ni!!

Tanpa Nama berkata...

Apabila SPR ditukar kulit ke SPRM, ramai rakyat Malaysia merasa sangsi akan tahap keberkesanan,ketelusan dan profesionalisme, serta "keberkecualian" badan ini. Saya jadi "dua hati" untuk mempercayaai yang mana kemungkinan yang betul.

Namun dengan kes ini, keyakinan saya terhadap SPRM betul-betul musnah... hancur... remuk... dan lebur sama sekali. Sayang sekali, keyakinan yang cuba saya bina selama ini terhadap SPRM runtuh begitu sahaja. I'm westing my time. Shame on you "person" who did this "animal" brutally action. Pegawai SPRM yang melakukan atau menyebabkan kekejaman ini berlaku tidak layak digelar "manusia". Haiwan pun tidak layak juga... cuma... Iblis yang tergamak buat macam ni.
Takziah untuk keluarga mendiang Teoh!

Apa yang menghairankan dan sangat "membencikan" saya terhadap pegawai-pegawai tinggi PDRM yang memberi reaksi balas terhadap kes ini pula ialah... dengan tindakan mereka yang secara bersahaja dan "selamba" menyimpulkan kes ini sebagai kes "mati mengejut". Bukannya sebagai "jenayah berprofile tinggi". Tidak hairanlah banyak pihak mula meluat terhadap mereka.

Apa yang diharapkan di sini ialah... biarlah keadilan ditegakkan... tanpa mengira kaum, agama, status sosial dan fahaman politik. Mengapa? Kerana seperti yang dilaungkan oleh Kerajaan BN selama ini... kita adalah SATU BANGSA iaitu... BANGSA MALAYSIA!

Pyanhabib berkata...

tajuk muka depan akhabar semalam: `jatuh atau lompat?' sepatutnya `jatuh atau ditolak!'
tajuk muka depan akhbar hari ini `jangan buat tuduhan-pm' sepatutnya
`takziah kepada keluarga teo'.
CEH!

Tanpa Nama berkata...

sham,

dah sampai masa main kan balik teater bilik sulit. kali ni buat untuk mengingati arwah beng hock.

walaupun bilik sulit pasal soal siasat oleh SB dan ISA, situasi dia masih sama dan boleh relate dgn SPRM.

tok iskandar berkata...

Rakaman video mendiang teoh disoal-siasat pegawai SPRM akan membuktikan sama ada beliau seorang saksi atau suspek.

Kebiasaannya kalau jatuh dari tingkat yang tinggi,mayat seseorang akan bersepai tapi tidak dalam kes mendiang teoh.Hanya sedikit tumpahan darah dan seluar yang koyak rabak dari belakangnya.Pakar patologi amat diperlukan dalam kes seumpama ini.Elok diupah pakar dari luar negara kerana tidak ramai yang mahir dalam bidang ini di Malaysia serta dikhuatiri tidak telus.

Sepatutnya ketika ini semua pegawai SPRM yang terlibat menyoal-siasat mendiang Teoh ditahan reman dan diambil keterangan mereka.

Rakyat meragui ketelusan polis dalam menyiasat perkara ini kerana awal-awal lagi pihak polis menafikan ada unsur foul play.itu belum siasat lagi.Tak dapat tidak satu suruhanjaya di raja wajar ditubuhkan untuk menyiasat kematian mendiang teoh.

kepada bloggers umno totok dan media totok pro umno,jika tak simpati terhadap kematian mendiang teoh,janganlah korang kutuk dia bukan-bukan.cuba bayangkan jika anak atau kaum keluarga korang sendiri yang jadi mangsa.....

Kepada pemimpin MCA,SUPP dan lain-lai parti berteraskan kaum Cina kenapa masih diam membisu?Hanya Koh Tsu Koon sahaja yang berani mencadangkan agar satu suruhanjaya bebas ditubuhkan menyiasat kematian mendiang Teoh.Sikap korang semua amat dikesali.

Eloklah cadangan DS Anwar agar jelajah negara diadakan bagi menerangkan isu mendiang Teoh.

Rakyat semakin meluat dengan SPRM.Kenapa kes PKFZ,mahligai mewah Khir Toyo,bumbung stadium runtuh,kes rasuah RM3 juta melibatkan MRR2 dan banyak lagi hanya dipandang sepi oleh SPRM.

Bukan UMNO sahaja yang bayar gaji mereka dan sebagai kakitangan awam,mereka sepatutnya berkhidmat untuk masyarakat.Kalau nak berkhidmat untuk UMNO,eloklah letak jawatan.Kematian mendiang Teoh di premis SPRM menjadi tanggungjawab SPRM sendiri dan jangan semudah itu untuk lepas tangan.

Rakyat tertanya-tanya kenapa najib tak pulang ke tanahair lagi...apakah takut menerima kecaman atau soalan wartawan.inilah one malaysia kalau korang semua nak tahu.

zaman sekarang canggih.boleh buat ucapan takziah dan rakam dalam tv3 ke,astro ke.....kan ada blog,apasal tak pakai.

tibalah masa untuk kita semua menumbangkan BN dalam apa sahaja PRK dan PRU kerana mereka tak layak lagi memerintah negara

chegarMD berkata...

Kita sebagai umat islam ,wajib memberi keadilan kpd siapa2 saja yg
hidup bersama kita.keadilan di wajibkan keatas pemerintah utk mencari nya. kalau berlaku kezaliman balasan setimpal di wajibkan tampa mengira mangsa apa usul agama/bangsa-nya keadilan wajib ditegak.islam utk semua.nyawa
balas nyawa.darah balas darah,setimpal dgn apa yg di perlakukan.keadilan utk semua.allahuakbar...

AnakSemuaBangsa berkata...

bekas seorang jurugambar polis berkata-
biasanya mangsa dalam KEADAAN SEDAR akan jatuh tertiarap dengan kedua-dua tangan
kiri dan kanan terbuka. Kedua-dua tangan terbuka adalah sebagai respons seseorang untuk cuba menahan hentakan badannya ke atas tanah, simen atau objek keras lain di bawah. Tapi Teoh mati di dalam keadaaan mengiring, seolah-olah ketika jatuh, dia sudah tidak ada respons untuk cuba menahan sesuatu di bawahnya.

Mungkin ketika jatuh orang itu dalam keadaan tidak sedar,pengsan atau sudah mati.Yang pasti orang jatuh dalam KEADAAN SEDAR tidak jatuh dalam posisi seperti itu.

Tanpa Nama berkata...

Seluar terkoyak .. ?
Ada dua kemuskilan.

Akhbar kata .. "Jatuh atau di tolak"
Tajuk tu salah. Patutnya "Dijatuhkan atau di tolak?"

Mati ketika jatuh atau sudah mati kemudian jatuh. Kalau itu .. maka, dijatuhkan. Ada kaitan dengan seluar yang tersangkut pada jendela bangunan.

Ditolak pun mungkin, kerana seluar yang koyak kerana berat manusia di jendela telah tersangkut di pemegang cermin jendela. Ditolak secara paksa.

Kalau terjun bunuh diri... dah pasti tertiarap. Tapi kalau jatuh mengereng, mungkin kerana ditolak atau sudah mati kemudian di jatuhkan.

kucingsiam berkata...

meow~

memang bangsat ... siapa yang ajar mereka sampai jadi binatang begini ? Siasat lembu korban, siasat RM 2400 bekalkan bendera malaysia ... tulah kepakaran SPRM. Berapa ekor hulubalang gerombolan yang kena siasat? Berbillion billion tak siasat, RM 200 , RM 2400 kamu siasat?

Khir Toyo kamu layan macam tamu, orang PR kamu pandailah gertak, biadap, perkauman.

Celaka.

Pandailah kamu siasat konstabel yang minta RM20, RM50. Ketua-ketua mereka yang melindungi tai kor kongsi gelap kamu tak siasat?

Celaka.

Tanpa Nama berkata...

Bersedia untuk ditangkap oleh FRU dan polis apabila keluar dari stadium kerana perhimpunan haram di luar stadium.

MACC akan cari BigMoma dan Najis untuk cara menutup kes ini. Letak 2 orang penagih dadah dan mengaku perbuatan mereka membunuh Teoh.

Satu lagi project BN/UMNO. Satu lagi movie Altantuya, tetapi kali ini Teoh lar bintangnya.

KrisLamPir berkata...

Kenapa PM tak pulang dari luar negara?
KERANA DIA RASA TAK PERLU AMBIL TAHU TENTANG MASALAH RAKYATNYA... SATU "MALAY"SAYA... IAITU UMNO JE. PAS DAN PKR TAK MASUK KORUM TU... INI KAN PULA YANG TAK SEBANGSA...

Kenapa PM tak guna blog ucap takziah?
SBAP DIA TAK IKHLAS... SIMPATI CUME DI BIBIR JE... DALAM HATI, DIA JE YANG TAU. mUNGKIN JUGA ADA TERDETIK DI HATI "HA-HA-HA... PADAN MUKA DORANG..!" TAPI TAK TERKELUAR... NAMPAK DARI RAUT WAJAH PUN TAKDE. DIA KAN PELAWAK No.1....
lAGIPUN, DIA TAU YANG ORANG umno TAK KAN ADA RASA "SIMPATI" TERHADAP MENDIANG... JADI MASUK BLOG BUAT PE? bLOG DIA KAN ORANG UMNO JE YANG BANYAK TENGOK... ALAHAI...