Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 22 Julai 2009

PADAN MUKA MADEY




BUDAYA BAIK TELAH DITERIMA PAKAI


UMNO AMPANG TURUN BERDEMO

Ketuan Bahagian gerombolan Ampang Isamil Kojo, petang ini bersama hampir 50,000 opps…. salah… 50 orang penyokongnya telah turun berdemo untuk menyatakan taat setia dan sokongan mereka kepada SPRM.

Gerombolan ini bersama beberapa rakan mereka dari serpihan BN telah berkumpul disebuah tempat letak kereta di hadapan sebuah pasar raya milik kapitalis antarabangsa.

Mereka telah menayangkan placard dan sepanduk tanda sokongan mereka kepada SPRM.

Mereka juga telah merlaung-laungkan slogan :

‘ Jangan jadikan Malaysia Republik’

‘DAP, PKR, PAS prejudis. SPRM jadi mangsa’

Ini adalah petanda baik kerana gerombolan telah mula menyedari hak asasi mereka untuk berdemo. Ini adalah satu tamparan hebat kepada Madey yang mengatakan bahawa tunjuk perasaan bukan budaya kita kah kah kah.



22 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tAPI gErOMBOLAN nI masih lupa siapa yang pembangkang kat Selangor..

Kira-kira 60 penyokong Umno dan parti komponen BN menyertai demonstrasi di hadapan pusat membeli-belah Ampang Point untuk menyatakan sokongan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan polis untuk meneruskan siasatan terhadap kematian Teoh Beng Hock dan tidak mahu ia dipolitikkan oleh parti pembangkang.

Tanpa Nama berkata...

bute betui si ismail kijo tu..ape le nk dibodeknyer

sEmut berkata...

bro, esok hari jadi isteri rosmah, nak hadiah ape bro? kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

first class blog! cayalah

Tanpa Nama berkata...

ingatkan demo nak suruh haramkan demonstrasi.

Jebat Musibat berkata...

tuh kurang2 RM50 sorang dapat tuh..

harmza berkata...

kahkah..kah..BUDAYA BERDEMO YANG MADEY KATA BUKAN BUDAYA KITA TELAH MERESAP MASOK KE DALAM GEROMBOLAN kah..kah....
kah...kah..kah..KJ KATA SAPA2 YANG BERDEMO UMPAMA MONYET DIJALANAN..kah..kah..
kah..kah..AKHIRNYA GEROMBOLAN JUGA MONYET..kah..kah...

BrightEyes berkata...

Bandingkan. ~60 vs >3000.

Lain kali jangan bagi hanya RM50 seorang. Skarang upah macam tu Mat Indon pun tak mau....

chegarMD berkata...

malaysia kearah negara demokrasi dan semuga lebeh kedepan lagi. rakyat tidak
patut di takut atau disekat utk menyuarakan pendapat mereka samaada
pembankang atau penyukong kerajaan
demo adalah bentuk menyuarakan pend
apat.saya berharap kerajaan yg diwakili oleh police sepatutnya lebeh ber toleransi terhadap budaya ini.demonstrasi saya kira
boleh meredakan ketegangan dan kemarahan peserta2 terhadap sesuatu
isu.

Kucing Parsi berkata...

500000 ha ha ha

tak pandai matematik

Khun Pana aka johanssm berkata...

Demo ini lain sikit..
Pak polis tak kacau ..
Pak polis tak tangkap..
Pak polis sibuk jaga keselamatan serpihan serpihan bn yang buat demo..

matstimketum berkata...

petanda baik bila demo dapat kawalan polis. eh, gerombolan ke yang berdemo, ikut stail pr ke?

Tanpa Nama berkata...

Berapa buah trak fru dtg utk kawal perhimpunan ini.Bahaya ni.bole tergugat negara.mane bole politikkan perkara ni.kena tunggu siasatan penuh.perhimpunan ini mane bole didalangi oleh parti politik.org melayu kena tibai separuh mati x sape ambik tau.baik bn @ pembangkang buat pekak je.

khairil azuar berkata...

Ramainya, orang UMNO nie takut air asid, gas pemedih mata ...

Mai kita tengok 1hb 8 nie, sapa paling ramai ...

http://khairilnotkhairy.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

BN berdemo??? kah!kah!kah! HIPOKRIT!

mata2 berkata...

awat jadi macam tu? macam kulat, kayu dah reput baru nak tumbuh, dah tu dibaham kambing gurun pulak!! tekulat-kulat...eh tekulai-kulai!!

azmie berkata...

ari tu sprm siasat politik wang buat demo marah kat sprm, ari ni sokong pulak. lidah cabang serupa bewak

mudz berkata...

Sial Punya Melayu....Dah ada yang mati kat bangunan SPeRM ...masih sokong SPeRM......Pancut SPeRM kat muka baru padan muka.....

Johan berkata...

bagus..barulah ade ciri2 demokrasi..tp xkn 50 jer kahkahkah..sbb xdpt fulus ke xrmai turun?kahkahkah

sang kegelapan berkata...

kah kah kah..

Tanpa Nama berkata...

Siot masa depa berdemo habis bisnes goreng pisang dan jual air batu terganggu ...para pelancong dari negara Barat dan timur tengah habis tak datang masuk Malaysia ...
banyak budak2 kecik tak dapat tido ... ini bukan budaya kita ...aku nak buat laporan polis !

cahaya malam berkata...

tukar tiub..


menceriakan hari2 ku!!

wawawa..

all da best la..!