Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 23 Julai 2009

AL-MALIKUL SEMBAB SPIK INGLIS




THINKING CULTURE ASAS KEPADA MASYARAKT MAJU – TPM
- melayau

Muhyiddin Yassin menyeru masyarakat memperluaskan penghayatan budaya fikir (thinking culture) dan menjadikannya sebahagian daripada budaya hidup mereka sebagai sebuah masyarakat maju.

Timbalan Perdana Menteri berkata, budaya fikir inilah yang akan menjadi faktor penentu utama yang bakal menjamin pembangunan tamadun baru dan kewujudan bangsa yang cemerlang pada masa depan.

Beliau juga mahu masyarakat membuang sindrom kelesuan, kemalasan dan kelemahan berfikir.

KAH KAH KAH…

Kah kah kah… SO.. YOU SPIK INGLIS … kah kah kah..

Kah kah kah… MAK CIK FELDA NO UNDERSTAND…kah kah kah..

Kah kah kah… WHAT TINKING IS…. kah kah kah…

Kah kah kah… TIN IS BIJEH TIMAH… KING IS RAJA… kah kah kah

Kah kah kah… KALCHA WHAT ?... KALCHA IS BROKEN GLASS ?..kah kah kah..

Woit… YANG HARI HARI GEROMBOLAN BODOHAN MELAYU PROJEK SIAPA?... kah kah kah…

Woit … YOU KNOW WHAT WE ARE THINKING NOW ?...kah kah kah..

Kah kah kah… WE ARE THINKING TO GAHARKAN SEKILO LADA API TO YOUR UGLY SEMBAB FACE…kah kah kah..

Kah kah kah… PLEASE DON’T LOOK IN THE DICTIONARY THE MEANING OF THE WORK GAHAR…IT’S BEYOND YOUR BIRD BRAIN…kah kah kah



9 ulasan:

samilux berkata...

mintak tanya pelajar dari oxfok...tolong jelaskan apa benda big word "thinking culture" cam band culture club karmakarma cameleon????

sang kegelapan berkata...

hahahaha..gahar is like samting niuw for us..we also can yus gonyoh there..hahaha

pisang mesjid berkata...

esok hari jumaat mat sembab akan solat jumaat di Masjid Simpang Enam, KOMTAR,Penang.
tak sabar rasanya nak bersalam cangkuk 5 minit dengan pemimpin negara ini buat kali pertama..mungkin boleh mendapat berkat serba-sedikit hasil daripada persalaman cangkuk tersebut.
pada sesiapa yang turut berniat yang sama jemputla mari esok.

Tanpa Nama berkata...

Muhahaa ... tomolow we could saw u at Penang ..wa wanted too syeik your arms like a man no see his lady for a fool moon ..we hope u could chief us while the praying ...

oii Sembab ...all the while our brain is thinking like mad how to overthrow your gomen from riding roughshod over us your know ...u thought we are not thinking ka ..stupid
!

akarstksuci berkata...

olso ken yus tenyeh.. huhu

Tanpa Nama berkata...

gaha jang
jangan tak gaha!
(oghang negoghi tak sebut bunyi hurop 'r' kat belakang tu)

Tanpa Nama berkata...

oghe kelate kata, gaha/ganyah,patut
pon kena gaha,pasa royalti petrol kelate senyap det, nak tipu dah la tu,kuli(tengku ghazali)kata kena bui, tapi jangan haghap sangat,pasa
menipu ni jangan main2 dengan puak2
ni,,,

nikjoe berkata...

hahahahaha.. TT ni hari hari buat aku lawak... aku tengah berduka dek kerana homework yg bnyk,,, tiba tiba jadi baik sebab byk ketawa kah kah kah

semua pelajar pandang kat aku

Kucing Parsi berkata...

ha ha ha

aku nak kasi je si malikul sembab ni tunuh gambir sarawak

biar muka dia mengeleber