Sabtu, 18 Julai 2009

PANDANGAN DARI AKHBAR CINA TENTANG TEOH




MISTERI KEMATIAN TEOH DIPERSOAL
- merdekareview

Semakin banyak persoalan dilemparkan terhadap SPRM, ekoran kematian Teoh Beng Hock, Setiausaha Politik Exco Selangor. Pendekatan soal-siasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia terhadap Teo dalam konteks di mana "kes besar" tidak dikendalikan segera, nyata mencungkil ketidakpuasan.

Teoh Beng Hock, 30 yang merupakan bekas wartawan Sin Chew Daily adalah kenalan ramai wartawan. Pemergian Teo secara tiba-tiba, malah sehari sebelum mendaftar perkahwinan bukan sahaja mengejutkan, malah mencetus kemarahan dalam suasana yang sugul.

Secara keseluruhannya, media cetak akhbar bahasa Cina memberi liputan yang secukupnya untuk penjelasan pihak SPRM dan polis.

KEPADA PEMBACA TT UNTUK MENGETAHUI LAPORAN DAN PANDANGAN AKHBAR CINA TENTANG KES BESAR INI :

Nanyang Siang Pau
Oriental Daily
Sin Chew Jit Poh
China Press
Kwong Wah Yit Poh

SILA PERGI KE : http://merdekareview-bm.blogspot.com/



2 ulasan:

Siswa berkata...

Terima kasih ada perkongsian maklumat ini.

Unknown berkata...

takziah kpd keluarga mendiang,harap
bersabar menghadapi dugaan, bagi kami muslimin(setiap yg hidup akan mati)ajal di tangan tuhan.saya harap keadilan dapat di tegakkan ,kerana nyawa manusia adalah sama ,samaada dia muslim lain atau tidak ,bagi kami ruh itu milik allah tiada siapa berhak mencabut ruh orang.oleh itu saya berharap dgn ikhlas agar siasatan
di laku dgn segera samada mendiang di bunuh atau terjatuh sebagaimana didakwa.kalau di bunuh, saya berdoa kpd allah sepaya pembunuh
di hukum setimpal sebagaimana hukum allah ,nyawa di balas nyawa.
itu adalah hukum islam dgn tidak ada kompromi,keadilan wajib di laksanakan.